چه مکمل هایی برای بدنسازی بخوریم؟

منبع: نبض ما

1

1402/10/25

17:09


حتما برای شما هم مهم است که بدانید چه مکملی برای بدنسازی بخورید! در این مقاله قصد داریم بهترین مکمل های بدنسازی را معرفی کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا نکات مهمی درباره مکمل ها یاد بگیرید.

چه مکمل هایی برای بدنسازی بخوریم؟

اهمیت ویران گر مکمل ها در بدنسازی

امروزه با افزایش محبوبیت بدنسازی در جهان و به خصوص ایران بازار مکمل ها در ایران بیش از همیشه داغ است و به مکمل ها اهمیت بسیار زیادی داده می شود.

حال صحبت مان این است که آیا مکمل های بدنسازی به همین اندازه که به آنها پرداخته می شود اهمیت دارند؟

به نقل از سایت بدنسازی فیت شو برای شخصی که برنامه تمرینی بدنسازی سنگین دارد و باشگاه رفتن برای آن به یک روتین تبدیل شده است بیشترین بهره بری از ورزش اهمیت بالایی برایشان دارد.

اینکه فعالیت های ورزشی شما اثر بخش باشند و بیشترین تاثیر بر بدن شما داشته باشند خیلی جذاب است.

همین جا است که اکثر افراد برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرند به سراغ مکمل ها می روند اما از جایی به بعد نکاتی را فراموش می کنند.

برای مثال این یک اصل است که تمرین و تغذیه اهمیت به شدت بیشتری به نسبت مکمل ها دارند و مکمل همان طور که از اسمشان پیدا است نقش کامل کننده دارند.

همچنین مصرف مکمل ها برای همه افراد توصیه نمی شود و همه ی مکمل ها هم برای هر کسی مناسب نیست.

در ادامه به مکمل های مفید و نکاتی که هرگز نباید در رابطه به مصرف مکمل ها فراموش کنید اشاره خواهیم کرد.

مکمل های مناسب برای دوران وزن گیری و حجم

به گزارش از سایت فیت شو مکمل های بدنسازی می توانند با تامین پروتئین و کالری مورد نیاز بدن باعث افزایش توده عضلانی بدن شوند و در نهایت به افزایش حجم و وزن منجر می شوند.

البته نباید فراموش کنید مصرف این مکمل ها به تنهایی شما را به جایی نمی رساند و باید شرایط تمرینی و رژیم خوبی برای خود فراهم کنید.

پروتئین وی

طبق تحقیقات فیت شو مصرف 1.5 تا 2 گرم پروتئین برای عضله سازی لازم است. شما می توانید این پروتئین را از طریق غذا تامین کنید اما نکات مهمی وجود دارد.

اول از همه شاید تامین این میزان پروتئین روزانه از طریق غذا اون هم در دنیا پر دردسر امروزی سخت باشد و مصرف مکمل بسیار راحت تر از همه چیز باشد.

همچنین سخت است که بتوانید پروتئین لازم را در زمان کوتاه طلایی از طریق غذا دریافت کنید و ممکن است جذب آن طول بکشد.

به همین خاطر می توانید از پروتئین های وی زود جذب استفاده کنید.

نکته: برای اینکه حجم خوبی بگیرید در کنار مکمل غذایی نیاز به یک برنامه تمرینی مناسب دارید. اگر نمی دانید که چطور تمرین کنید تا حجم خوبی بگیرید نگران نباشید. شما می توانید به مقاله برنامه بدنسازی حجمی فیت شو مراجعه کنید تا یک نمونه برنامه حجمی رایگان دریافت کنید.

گینر ها یا کربوپروتئین ها

گینر ها شامل مقادیر بالایی کربوهیدرات و پروتئین هستند و می توانند کالری زیادی که در دوران حجم لازم دارید را تامین کنند.

کراتین

شاید بتوانیم از بسیاری لحاظ کراتین را همه جانبه ترین و بهترین مکمل نام ببریم که هم قیمت خوبی دارد و هم به درد طیف وسیعی از افراد می خورد.

کراتین به صورت محدود در سلول های بدن و برخی مواد غذایی وجود دارد پس مصرف مکمل کراتین بهترین گزینه است.

کراتین موجب افزایش خارق العاده سایز عضلانی می شود.

مکمل های طلایی برای دوران کات

در این قسمت قرار است به مکمل هایی اشاره کنیم که می توانند به شما در پروسه خشک کردن بدن و کات کمک کنند.

پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی برای دوران کات هم مفید و لازم است زیرا پروتئین وی پروتئین بدن شما را تامین می کند و شما هم در حجم و هم در کات به پروتئین کافی نیازمند هستید.

پروتئین کافی برای عضله سازی و شکل گیری خوب عضلات و از بین نرفتن آنها در دوران کات اهمیت بالایی دارد. سعی کنید از پروتئین وی ایزوله هم استفاده کنید که پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتری دارد.

مکمل پمپ

مکمل پمپ، انرژی زیادی به ورزشکار در زمان تمرین می دهد. دلیل آن هم این است که باعث پمپاژ خون زیادی به عضلات می شود به همین دلیل هم به آن پمپ می گویند.

مکمل پمپ خون رسانی در خون را افزایش می دهد و نیتریک اسید زیادی وارد رگ می کند که این نیتریک اسید ها برای دوران حجم هم فوق العاده اند.

مکمل برای تمرین بهتر ( معجزه تمرین بهتر و اثرگذار تر )

برای این که تمرین بهتر و پر انرژی تری داشته باشید می توانید از مکمل و ویتامین هایی استفاده کنید که انرژی بدن را تقویت می کنند و به ریکاوری کمک می کنند.

مکمل پمپ، قرص کافئین، ویتامین b12 موجب افزایش انرژی می شوند و همچنین شما می توانید از منیزیم برای ریکاوری استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین مکمل های بدنسازی آشنا کنیم. اگر سوالی درباره این مکمل ها داشتید می توانید در بخش نظرات مطرح کنید. همچنین شما می توانید به سایت بدنسازی فیت شو به نشانی fitsho.co مراجعه کنید تا مشاوره رایگان دریافت کنید.

امتیاز به مطلب post

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو