آیین نامه طرح نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان تدوین شد

منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/25

23:41


ساعد نیوز: مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: آیین نامه طرح نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان تدوین شده است که بزودی ظرف یک یا دو هفته آینده توسط وزیرعلوم ابلاغ می شود.

آیین نامه طرح نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان تدوین شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از مهر، محمدمهدی ذوالفقارزاده در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد با اشاره به برنامه های دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در این دوره سه ماموریت اصلی مبنا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ماموریت اول انتظارات از کارویژه فرهنگی و اجتماعی در داخل محیط دانشگاه ها است که طرح تعالی منش استادی و مسیر فرزانگی، سند جامع اخلاق دانشگاهیان، گفتگو محور کردن کرسی های آزاد اندیشی ذیل این ماموریت تعریف شده است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: ماموریت دوم، نقش کارویژه فرهنگی اجتماعی در تعامل دانشگاه با محیط است که ذیل این ماموریت بحث مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان تعریف شده است و مسئولیت اجتماعی این این است که دانشگاهیان در قبال مسائل و نیازهای جامعه فعالانه و داوطلبانه وارد میدان شوند و نقش، رسالت و مسئولیت خود را نشان دهند.

وی ادامه داد : طرح نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان ذیل این راهبرد تعریف و آیین نامه آن تدوین شده است که بزودی ظرف یک یا دو هفته آینده توسط وزیر علوم ابلاغ می شود، امید است این نشان یا جایزه بتواند موج خوبی در فضای مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان و ترویج آن پدید آورد.

ذوالفقارزاده از دیگر طرح های ماموریت دوم به طرح سامانه هدف اشاره کرد و گفت: این طرح با رویکرد جمع سپاری و نوآوری باز برای همیاری دانشگاهیان در فرهنگ طراحی شده است.

وی ادامه داد: ماموریت سوم این است که متوجه شویم در حوزه فرهنگی و اجتماعی در چه موقعیتی هستیم و فاصله ما با موقعیت مطلوب چگونه است و درواقع در این ماموریت به پایش وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان می پردازد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو