کاربردهای فوق العاده چای کیسه که از آن ها بی خبرید

کاربردهای فوق العاده چای کیسه که از آن ها بی خبرید


منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/26

10:59


چای گیاهی پر خاصیت و سرشار از انواع ویتامین ها که به عنوان یک نوشیدنی طبیعی مصرف می شود کاربردها و فواید دیگری هم خارج از بحث سلامت دارد، کاربرد چای کیسه ای که در این گزارش آنها را ساعد نیوز برایتان معرفی خواهد کرد.

چای دومین نوشیدنی پر مصرف در جهان پس از آب است. به دلیل اختراع چای کیسه ای یکبار مصرف، تهیه این نوشیدنی بسیار آسان و راحت شده است. کافی است که فقط یک کیسه چای را در یک فنجان آب گرم بگذارید و چند دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت چند دقیقه نوشیدنی مورد نظرتان آماده است. اما کیسه استفاده شده چای بعد از نوشیدن نوشیدنی نیز کاربرد دارد. جهت آشنایی با کاربردهای چای کیسه ای استفاده شده با ما تا انتهای این مطلب مجله پیام سلامت همراه شوید.

کاربرد های فوق العاده چای کیسه ای


مطمئنا بعد از خواندن این مطلب دیگر چای کیسه ای استفاده شده را دور نمی اندازید و یا اینکه برای حل برخی از مشکلات تان به سراغ چای کیسه اس خواهید رفت .

1. برای رفع بوی بد پا


چای می تواند نسخه ی خانگی و گیاهی برای رفع بوی بد پا که بر اثر استفاده از کفش و موارد اینچنینی ایجاد می شود باشد ، برای این منظور کافیست پاهای تان را به مدت 20 دقیقه در یک ظرف پر از چای کیسه ای خوب دم کشیده و البته سرد شده قرار دهید تا بوی آزاردهنده از پایتان رفع شود.

پا

2. حالت دادن به موها رفع بی حالتی مو


برای آنکه بی حالتی موهایتان را رفع کنید می توانید موها را با چای خوب دم کشیده و ولرم آبکشی کنید، دقت داشته باشید که موهایتان باید خشک باشد.

3. براق کردن آینه با چای کیسه ای


اگر با تمیز کردن آینه اتاقتان براقیت و شفافیت دلخواه را نمی بینید می توانید با استفاده از چای آن را ایجاد کنید. برای این کار یک پارچه نرم را آغشته به چای دم کشیده و سرد شده کنید و تمام سطح آینه را با آن تمیز کنید ، بلافاصله بعد از خیس شدن آینه با دستمال آغشته به چای با یک دستمال خشک آینه را تمیز کنید تا شفافیت آن را به وضوح ببینید.

آینه

4. برای رفع قرمزی چشم ها


روشی ساده و البته آشنا برای اکثر شما، استفاده از چای کیسه ای. برای این کار دو عدد چای کیسه ای را داخل قوری و یا لیوان آب جوش قرار دهید و بعد از چند دقیقه زمانی که چای کاملا رنگ پس داد و محتویات داخل کیسه به خوبی خیس شد آنها را از داخل آب گرم خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شوند تا روی چشمانتان قرار دهید.

5. درمان خونریزی لثه با چای کیسه ای


به گزارش Reader’s Digest برای درمان و پایان دادن به خونریزی های لثه یک عدد چای کیسه ای که با آب سرد مرطوب شده است را روی لثه قرار دهید.

لثه

6. سوختگی تیغ اصلاح


اگر بعد از اصلاح موهای زائد بدن با استفاده از تیغ دچار سوختگی و خارش شدید شده اید می توانید چای کیسه ای مرطوب را روی محل حساس شده قرار دهید.

7. رفع کبودی از کاربردهای چای کیسه ای


برای رفع کبودی با استفاده از چای باید چای کیسه ای (چای سیاه) مرطوب را به مدت 5 دقیقه روی محل کبودی قرار دهید.

کبودی

8. حفظ گیاهان از شر آفات و دفع حشرات مضر


اگر باغچه و یا گلدان شما توسط آفات و حشرات احاطه شده است و اسپری کردن سموم هم کارساز نیست می توانید یک یا دو عدد چای کیسه ای مرطوب را پای گلدان و کنار باغچه قرار دهید.

9. درمان ترک خوردگی لبها از کاربرد چای کیسه ای


به گزارش Prevention برای رفع ترک های روی لب یک عدد چای کیسه ای (چای سیاه) را روی ترکهای لب فشار دهید تا سلول های آسیب دیده را ترمیم کند.

ترک لب

10. شستشوی راحت ظروف چرب


اگر حجم زیادی از ظرف های نشسته وجود دارد و ماده شیمیایی و زمان کافی برای شستن آنها وجود ندارد. ظرف ها را یک شب در سینک ظرفشویی بخیسانید و یک بسته چای کیسه ای را در آن بیاندازید؛ صبح روز بعد ظرف ها به راحتی از چربی و آلودگی پاک می شوند.

11. پاک کردن زنگ زدگی


یکی دیگر از کاربردهای چای کیسه ای استفاده شده از بین بردن زنگ زدگی وسایل آهنی و چدنی است. اسید تانیک درون کیسه های چای استفاده شده می تواند به رفع زنگ زدگی کمک کند. این ماده حتی از اکسیداسیون و زنگ زدن جلوگیری می کند.

  • چای سیاه برای این کار بسیار قوی است.

  • چند عدد کیسه چای را دم کنید.

  • سپس اجازه دهید چای سرد شود.

  • ابزار زنگ زده را در محلول قرار دهید و چند ساعت صبر کنید.

  • سپس ابزار را از داخل محلول چای بیرون بکشید و با استفاده از برس نرم زنگ زدگی آن را پاک کنید.

  • سپس ابزار خود را به صورت معمول با مایع ظرفشویی و ابر بشویید و به سرعت خشک کنید.

سخن پایانی


در این مقاله از ساعد نیوز در مورد کاربرد های چای کیسه ی صحبت کردیم. شما عزیزان هم اگر مطلبی در مورد کاربرد های چای کیسه دارید در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو