چند مواد غذایی که نباید در یخچال نگهداری کرد

چند مواد غذایی که نباید در یخچال نگهداری کرد


منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/26

14:59


برخلاف تصور ما که می‌توان مواد غذایی را برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کرد، کارشناسان معتقدند قراردادن برخی خوراکی‌ها در یخچال موجب از بین رفتن طعم و مزه و در مواردی تغییر بافت آنها می‌شود. در این مطلب از ساعد نیوز به مواد غذایی که نباید در یخچال نگهداری کرد می پردازیم.

در حالی که سرد کردن یک روش معمول برای نگهداری مواد غذایی است، برخی از مواد غذایی هستند که بهتر است در خارج از یخچال نگهداری شوند. نگهداری برخی از اقلام در یخچال می‌تواند بر بافت، طعم یا کیفیت کلی آنها تأثیر منفی بگذارد. در اینجا برخی از مواد غذایی وجود دارد که باید از نگهداری آنها در یخچال خودداری کنید. با دلتا مگ همراه باشید تا مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید را بشناسید.

مواد غذایی که نباید در یخچال نگه دارید


اگرچه امروزه همه مواد غذایی را در یخچال نگهداری می‌کنند، اما در این گزارش چند ماده غذایی به شما معرفی می‌کنیم که در دمای اتاق و محیط خانه هم تا یک هفته سالم می‌مانند. البته دانستن علت اینکه این مواد خوراکی باید بیرون از یخچال نگهداری شوند جالب توجه است.

در ادامه به معرفی این چند ماده‌ی غذایی که نباید در یخچال نگه داری شود می‌پردازیم:

طالبی


طالبی در محیط بیرون و در دمای اتاق تقریبا ترکیباتی مانند بتاکاروتن را دوبرابر زمانی که در یخچال نگهداری می‌شود دارد.

طالبی

سیب زمینی


نگهداری در یخچال می‌تواند باعث شود نشاسته موجود در سیب زمینی به قند تبدیل شود و در نتیجه طعم شیرین تر و بافت نامطلوب پیدا کند. در عوض، سیب زمینی‌ها را در مکانی خنک و تاریک و دور از نور مستقیم خورشید، مانند انبار یا حیاط خلوت نگهداری کنید.

سیب زمینی

ریحان


ریحان یک سبزی گرمسیری است و در دمای زیر 40 درجه فارنهایت به سرعت سیاه می‌شود. برای تازه نگه داشتن آن، ساقه هایش را در یک ظرف آب فرو کنید و روی برگ هایش را با یک پلاستیکی که منافذ ریز دارد بپوشانید، با این کار ریحان تا یک هفته سالم می‌ماند.

ریحان

پیاز


برای تازه ماندن، پیاز‌ها نیاز به گردش هوا دارند، آن‌ها را در پاکت‌های کاغذی که از قبل سوراخ شده اند نگه دارید. حواستان باشد سیب زمینی و پیاز را یک جا قرار ندهید چرا که پیاز رطوبت و گاز هوا را جذب می‌کند و این باعث خراب شدن سیب زمینی‌ها می‌شود.

پیاز

قهوه


رطوبت یخچال باعث فاسد شدن دانه‌های قهوه می‌شود. عطر و طعم آن را تغییر می‌دهد. وقتی در یخچال را باز و بسته می‌کنید باعث تغییر یک روند دمای یخچال و در نتیجه ایجاد رطوبت شدید می‌شوید. دانه‌های قهوه را در یک ظرف در دار نگهداری کنید.

قهوه

گوجه فرنگی


هوای سرد ترکیبات شیمیایی گوجه فرنگی را تغییر می‌دهد و باعث بی مزه شدن و از دست دادن عطرش می‌شود.

گوجه

موز


نگهداری موز در یخچال می‌تواند باعث تیره شدن پوست شود، اما ممکن است میوه داخل آن هنوز نارس باشد. موز را در دمای اتاق نگه دارید تا زمانی که رسیده شود و اگر می‌خواهید ماندگاری آن را افزایش دهید، آن را به یخچال منتقل کنید

موز

نان


نگهداری نان در یخچال می‌تواند آن را سریع‌تر بیات کند. به جای آن، نان را در دمای اتاق در یک جعبه نان یا یک مکان خنک و خشک نگهداری کنید و از گیره نان یا کراوات پیچشی برای بستن کیسه استفاده کنید.

نان

عسل


عسل دارای مواد نگهدارنده طبیعی است و نیازی به نگهداری در یخچال ندارد. نگهداری عسل در یخچال می‌تواند باعث کریستالی شدن آن شود و استفاده از آن را و سخت‌تر کند.

عسل

روغن‌ها


اگر یک بار روغن را در یخچال بگذارید، دیگر این اشتباه را تکرار نخواهید کرد. روغن‌هایی مانند روغن زیتون، روغن آووکادو و روغن نباتی در هوای سرد، غلیظ یا جامد می‌شوند که برای آشپزی اصلا خوب نیست. روغن را در جایی خنک و تاریک نگهداری کنید.

روغن

آجیل


نگهداری آجیل در یخچال موجب می‌شود که طعمش تغییر کند. باید آجیل را در ظرفی دربسته و در مکانی قرار دهید که خیلی گرم یا سرد نباشد.

آجیل

شکلات


اگر به طعم ملایم و بافت دانه‌ای علاقه‌ای ندارید، شکلات را در یخچال نگهداری نکنید. شکلات در دمای اتاق بیشترین طعم خود را دارد و باید در جایی خشک و تاریک نگهداری شود.

شکلات

غذاهای سوخاری


غذاهایی مانند مرغ سرخ شده، ماهی یا شنیسل در هنگام نگهداری در یخچال ممکن است خیس شوند. فوراً آنها را مصرف کنید یا برای مدت کوتاهی در دمای اتاق نگهداری کنید تا تردی آنها حفظ شود.

سوخاری

خیار


خیار را به هیچ عنوان نباید در یخچال گذاشت. دمای سرد یخچال به تدریج گوشت خیار را از درون به آب تبدیل می‌کند و یا موجب می‌شود پوست آن لزج و کل خیار غیر قابل مصرف شود.

خیار

خیارشور


مهمترین عامل در تازه نگهداشتن خیار شور آب نمک است. پس برای این کار، خیار شور‌ها را در آب نمک بریزید و در دمای اتاق نگهداری کنید. سرما موجب توخالی شدن خیارشور می‌شود.

خیارشور

نکته پایانی


همیشه توصیه‌های مخصوص نگهداری برای هر ماده غذایی را بررسی کنید، زیرا تغییرات فردی و شرایط آب و هوایی می‌تواند بر ماندگاری آنها تأثیر بگذارد. شیوه‌های مناسب نگهداری مواد غذایی به حفظ کیفیت، طعم و ایمنی غذاها کمک می‌کند و تضمین می‌کند که هنگام مصرف لذت‌بخش و مغذی هستند.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو