لابیاپلاستی با لیزر چیست؟ نحوه انجام، مراحل، مزایا و آمادگی برای انجام آن

منبع: تاپ ناز

1

1402/10/27

09:42


لابیاپلاستی با لیزر یکی از جراحی های زیبایی واژن به شمار می رود که روی هر دو طرف لبه های بیکینی صورت می گیرد. عوامل مختلفی از جمله رابطه جنسی، …

لابیاپلاستی با لیزر یکی از جراحی های زیبایی واژن به شمار می رود که روی هر دو طرف لبه های بیکینی صورت می گیرد. عوامل مختلفی از جمله رابطه جنسی، بیماری های مادرزادی و زایمان می تواند شکل لابیا را تغییر دهد.

پس زنانی که با این عارضه دست و پنجه نرم می کنند علاقه زیادی به عمل زیبایی یا لابیاپلاستی دارند. البته لابیا پلاستی یک جراحی جهت زیباسازی واژن بوده که در میل جنسی زن هیچ گونه تغییری ایجاد نمی کند. این عمل با روش های مختلفی انجام می شود که استفاده از روش لیزر بهترین انتخاب است.

لابیاپلاستی با لیزر چیست؟ نحوه انجام، مراحل، مزایا و آمادگی برای انجام آن

تعریف لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی با لیزر زیرمجموعه جراحی های زیبایی واژن به شمار می رود که علاوه بر لیزر با جراحی نیز قابل اجرا می باشد. ولی امروزه اکثر عمل های لابیاپلاستی یا زیباسازی واژن با لیزر انجام می شود. زیرا از مزیت های بی شماری نسبت به روش جراحی برخوردار است.

برخی از بانوان به دلیل داشتن لابیای بدم فرم و بزرگ با مواردی همچون سوزش و درد در ناحیه تناسلی دست و پنجه نرم می کنند. چون لابیای بزرگ با لباس زیر تماس داشته و تحریکات پوستی به دنبال دارد و فرد احساس درد می کند. همچنین عواملی از جمله یائسگی، چاقی لاغری های مکرر، روابط جنسی مکرر، زایمان و انجام ورزش های مختلف می تواند بر نیاز به جراحی لابیا بیفزاید.

نحوه انجام لابیاپلاستی با لیزر

خانم هایی که از شکل واژن خود احساس نارضایتی دارند و این عمل را سال ها به تعویق انداخته اند، مدام افسوس می خورند که کاش این عمل زیباسازی واژن را زودتر انجام می دادند. لابیاپلاستی با لیزر یک عمل سرپایی بوده که بیمار جهت بهبودی کامل و نتایج عالی به بستری شدن در بیمارستان نیازی ندارد.

امروزه این نوع عمل زیباسازی واژن با لیزر یکی از بی خطرترین و پرطرفدارترین روش ها بوده که لابیاهای مینور را قرینه می نمایند. سپس با کوچک نمودن لابیاهای بزرگ و رفع فرم نامتعارف آنها نیز از تیرگی و چروک های اطراف واژن می کاهند. ناگفته نماند که این عمل نیازی به بیهوشی قبل از جراحی ندارد و با بی حسی موضعی مشکل رفع می گردد.

هدف از انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر چیست؟

لابیاپلاستی با لیزر چیست؟ نحوه انجام، مراحل، مزایا و آمادگی برای انجام آن

امروزه اکثر زیباجویان ترجیح می دهند جهت رفع مشکلات به جای روش های قدیمی از لیزر استفاده کنند. لابیاپلاستی با لیزر یکی از انواع روش های زیباسازی واژن بانوان است که در گروه لیزرهای غیر سایشی می باشد.

در حالت کلی هدف از انجام این عمل کاهش خونریزی، درد و افزایش سطح رضایت بانوان است. همچنین خون زیادی در بافت لابیا تجمع یافته که با انجام جراحی با استفاده از تیغ باعث خونریزی آن ناحیه می شود. ولی با استفاده از لیزر می توان سر لابیاها را مسدود نمود و زیباجو بعد از جراحی دچار کم خونی نمی شود. در نهایت با مشکلاتی از جمله سرگیجه و سردرد مواجه نمی گردد. از دیگر دلیل انجام عمل زیباسازی واژن یا لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برداشتن چروک لابیا
  • حذف پوست اضافه
  • برداشتن بخش اضافه لابیا
  • کاهش سایز لابیا بزرگ
  • قرینه سازی لابیا

مطلب مشابه: علت افتادگی واژن، انواع آن و راه های درمان آن

مراحل لابیاپلاستی با لیزر

بی حس کردن ناحیه مورد نظر

مرحله نخست جهت انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر به این شکل است که قسمت مورد جراحی با مواد بی حس کننده کاملا بی حس می شود. سپس به کمک دستگاه لیزر با کیفیت و استاندارد قسمت مورد نظر از لابیا برش می خورد. البته برش هایی که بر روی لابیا انجام می شوند با تکنیک های جراحی لابیاپلاستی تطابق دارند.

آماده سازی ناحیه برای برش

در مرحله دوم وضعیت ظاهری لابیاها بهبود یافته و فرم مناسب به خود می گیرند و با کمک لیزر محل برش ها مسدود می شوند. البته به کمک لیزر اپی تلیوم لبه های کوچک برداشته شده و reepithelialization صورت می گیرد. این روش خیلی سریع بوده و با این وجود احتمال دارد بافت اضافی اپیدرم باقی بماند و در همان ناحیه باعث ایجاد کیست شود. در نهایت ظاهری ناخوشایند به واژن می بخشد.

لیزر لابیا

البته در روش Epidermis in clusion cyst و لابیاپلاستی به همراه reepithelialization تمام بافت های اضافی برش داده می شوند و بخش های صاف و بدون چروک لابیا مینور باقی می مانند. ناگفته نماند که در این روش از تکنیک z plasty استفاده می شود.

مزایای انجام لابیاپلاستی با لیزر

زیباسازی واژن با لیزر در مقایسه با جراحی از مزیت های زیادی برخوردار بوده که به شرح زیر هستند.

میزان خونریزی

در عمل لابیاپلاستی به کمک لیزر، انتهای رگ های خونه بسته می شوند و میزان خونریزی را به صفر می رسانند. ولی لابیاپلاستی با کمک جراحی با خونریزی زیاد همراه است.

تعداد بخیه

میزان بخیه در زیباسازی واژن با لیزر خیلی کم بوده و در اکثر مواقع بخیه در عمل با لیزر هیچ معنایی ندارد.

کیفیت برش

زمانی که لابیاپلاستی با لیزر برش انجام شد نتیجه بسیار مرتب و یکدست است. همچنین فرم طبیعی تر و منظم تر به واژن می بخشد.

دوره نقاهت

میزان خونرسانی زمان برش لابیا با کمک لیزر به واژن بیشتر شده و بافت های برش داده زودتر ترمیم می گردند. بنابراین دوره نقاهت در این روش زیباسازی در مقایسه با جراحی کمتر است.

مطلب مشابه: مزوتراپی واژن برای رفع تیرگی واژن و مزایای و معایب آن (نکات مراقبتی ویژه)

فواید لابیاپلاستی

لابیاپلاستی با لیزر فارغ از بی حسی و بیهوشی در زمان عمل، یک جراحی سرپایی بوده و تنها به 1-2 ساعت زمان نیاز دارد. همین جراحی ساده زندگی فرد را از جهات مختلف تقویت نموده و بیشتر ناراحتی های مربوط به همین موضوع را تسکین می دهد. پس از مهم ترین فواید انجام لابیاپلاستی برای زیباجو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

احساس زیبایی بیشتر

در حالت کلی چیزی به عنوان لابیای استاندارد در هیچ کتاب و نسخه پزشکی درج نشده است. اما بانوانی هستند که از بلند و غیرطبیعی بودن لبه های واژن خود رنج می برند. پس برای افزایش زیبایی واژن و لابیا، انجام عمل لابیاپلاستی را ترجیح می دهند. درنتیجه با این عمل به شکل ایده آل واژن خود دست می یابند.

افزایش راحتی

برخی مواقع لابیای بزرگ بیشتر فعالیت های روزمره بانوان را مختل می نماید. برای مثال لابیای بزرگ زمان دوچرخه سواری باعث ناراحتی و ایجاد درد در فرد می شود. پس با انجام جراحی لابیا می توان این نوع فعالیت ها را در روتین روزانه خود قرار داد.

اعتماد به نفس بیشتر

زمانی که فرد با بخشی از ظاهر خود مشکل دارد خود به خود اعتماد به نفس او کاهش می یابد. پس انجام عمل لابیا باعث افزایش به نفس فرد می شود و دیگر چنین مسئله ای او را نمی آزارد.

لذت بیشتر حین رابطه جنسی

لابیا بزرگ هنگام رابطه جنسی باعث درد و ناراحتی می شود و لذت آن می کاهد. پس فرد به محض انجام عمل زیباسازی واژن از رابطه جنسی نهایت لذت را می برد.

پوشیدن لباس های متنوع تر

برخی مواقعی سایز لابیا به قدری بزرگ است که پوشیدن لباس های چسب و تنگ برای فرد استرس آور و دردسر ساز خواهد بود. پس با انجام عمل لابیاپلاستی به کمک لیزر دیگر چنین مشکلی وجود نداشته و فرد می تواند انواع لباس ها از جمله شلوار تنگ و استرچ، شلوار یوگا، لباس شنا و … را بپوشد.

مطلب مشابه: تزریق چربی به واژن؛ مراحل، نحوه انجام و نکاتی که باید بدانید

لابیاپلاستی با لیزر برای چه کسانی مناسب است؟

لابیاپلاستی با لیزر چیست؟ نحوه انجام، مراحل، مزایا و آمادگی برای انجام آن

این عمل برای زنانی که از شکل و ظاهر لبه های لابیای خود احساس نارضایتی می کنند و یا با مشکلاتی از جمله بزرگ بودن، نامتقارنی، ناهنجاری های شکلی، احساس خراشیدگی و ناراحتی لابیا مواجه هستند بهترین گزینه است.

همچنین بانوانی که به خاطر افزایش سن یا زایمان های مکرر دچار تغییرات ظاهری در قسمت تناسلی شده اند و هنگام رابطه جنسی کمبود اعتماد بنفس و احساس ناراحتی دارند، بایستی عمل لابیاپلاستی انجام دهند. زیرا این عمل می تواند اندازه و شکل اندام تناسلی را به فرم قبلی بازگرداند و رضایت از رابطه جنسی و احساس راحتی در فرد را افزایش دهد.

لابیاپلاستی با لیزر برای چه کسانی مناسب نیست؟

عمل لابیاپلاستی برای دختران زیر 18 سال توصیه نمی شود. زیرا در این مرحله هنوز به بلوغ جنسی نرسیده اند و لابیاها پس از بلوغ و تا دوران جوانی رشد می کنند. همچنین خانم هایی که بیشتر از 55 سال سن دارند نباید این عمل را انجام دهند. زیرا در سنین بالا، زخم ها دیرتر جوش می خورند و احتمال عفونت را افزایش می دهند.

بانوانی که با عفونت های واژینال، تبخال تناسلی یا زگیل تناسلی دست و پنجه نرم می کنند از انجام عمل زیباسازی واژن دوری کنند. چون هرگونه تغییر باعث تشدید عفونت، التهاب و زخم ها می شود. ناگفته نماند که خانم باردار قادر به انجام این عمل نمی باشد. از دیگر موارد منع انجام عمل زیباسازی واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سرطان
  • بیماری های نئوپلاستیک
  • دیابت
  • عفونت فرج و واژن
  • اختلال های لخته شدن خون
  • قاعدگی
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • عفونت فعال

آمادگی های قبل از لابیاپلاستی با لیزر

فرد قبل از انجام عمل لابیاپلاستی به کمک لیزر باید همانند سایر عمل های زیبایی یکسری نکات را رعایت کند که به شرح زیر است.

مشاوره با متخصص زنان و زایمان

به محض تایید سلامت ناحیه تناسلی و سلامت عمومی بیمار، متخصص زنان و زایمان از انگیزه وی برای انجمن این عمل سوال می پرسد. سپس بیمار را معاینه کرده و از طریق آزمایش هایی مانند تست پاپ اسمیر از نبود التهاب فرج و واژن اطمینان می یابد.

  • بیمار دو هفته پیش از انجام جراحی باید مصرف ضد ویروس همچون درمان آنفلوآنزا، ویتامین E، آسپرین و مشتقات آن مانند Acard را قطع کند. زیرا این داروها باعث خونریزی در زمان جراحی می شوند.
  • دو الی سه روز پیش از انجام عمل لابیاپلاستی باید استعمال دخانیات کاهش یا به صفر برسد.
  • در صورت مشاهده ناراحتی عفونی به مدت دو هفته پیش از جراحی باید به متخصص زنان و زایمان اطلاع داده شود.
  • اگر عمل با بیهوشی کامل انجام می شود بایستی بیمار 6 ساعت قبل لابیاپلاستی خوراکی مصرف نکند. همچنین آزمایش خون شامل میزان قند خون، شمارش گلبول های خون، گلوکز، فیبرینوژن، زمان انعقاد سفالیت کائولین، پتاسیم، سدیم، مورفولوژی و APTT را انجام دهد.

مطلب مشابه: گشادی واژن | علل و درمان گشادی واژن در خانم ها

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر

بیمار بعد از لابیاپلاستی به کمک لیزر نیز باید یک سری مراقبت های خاص را اولویت قرار دهد که به شرح زیر است.

  • قسمت لیزر شده به طور منظم، تمیز شود و جهت پیشگیری از عفونت و التهاب خشک گردد.
  • پس از انجام عمل لابیاپلاستی از استعمال هر نوع لوسیون یا کرم به پوست اطراف واژن خودداری شود.
  • پس از انجام پروسه درمان می توان فعالیت های روزمره و ورزش را شروع کرد. ولی از بلند کردن اجسام سنگین و انجام فعالیت های سخت خودداری نمایید.
  • در صورت اجرای هر اقدامی در قسمت دستگاه تناسلی بهتر است با متخصص خود مشورت نمایید تا با مشکلات جانبی مواجه نگردید.
  • محل برش را با سرم های شست و شو تجویز شده از سوی پزشک خود انجام دهید.

هزینه لابیاپلاستی با لیزر چقدر است؟

لابیاپلاستی زیرمجموعه عمل های زیبایی بوده که تحت پوشش هیچ کدام از شرکت های بیمه قرار نمی گیرد. بنابراین عوامل مختلفی در هزینه نهایی این عمل دخیل هستند که به شرح زیر می باشند.

  • میزان تجربه و مهارت جراح لابیاپلاستی
  • میزان تخصص پزشک زنان و زایمان
  • انواع ابزارآلات و موادی که در طول جراحی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • شدت مشکل و میزان پیچیدگی روال جراحی
  • محل جغرافیایی کلینیک یا مطب

رضایت از عمل لابیاپلاستی با لیزر چقدر است؟

رضایت از این عمل بسته به فرد و عوامل مختلف می تواند متفاوت باشد. البته این عوامل واکنش های روانی و بدنی، تجربه متخصص و تیم پزشکی، نتیجه عمل جراحی و انتظارات شخصی را در بر می گیرند. همچنین با وجود اینکه میزان رضایت در هر شخص می تواند متفاوت باشد.

ولی تمام بانوانی که عمل لابیاپلاستی به کمک لیزر انجام داده اند، کاملا راضی هستند. زیرا در طول فعالیت های جسمی و روابط جنسی نهایت راحتی و لذت را می برند. در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خود و محیط اطراف دارند. ناگفته نماند که شروع فعالیت های ورزشی بعد از لابیاپلاستی به عوامل مختلفی از جمله توصیه های پزشک و پیشرفت فرد در فرایند بهبودی بستگی دارد.

جمع بندی

لابیاپلاستی با لیزر یک روش جراحی جهت تناسب لبه های لابیا و بهبود ظاهر آن است که اعتماد به نفس و راحتی را در بانوان افزایش می دهد. پس با انجام این عمل می توان حجم، شکل و ابعاد لابیاها را متقارن یا تغییر داد. البته قبل از انجام چنین عملی بهتر است از متخصص زنان و زایمان مشورت گرفته شود تا تمام جوانب فیزیکی عمل لابیاپلاستی مورد بررسی قرار گیرد. همچنین بیمار به تمام مراقبت های قبل و بعد از انجام این عمل دسترسی کامل داشته و از عوارض لابیاپلاستی در امان باشد.

مطلب مشابه: چگونه پوست ناحیه واژن را سفید کنیم؟ روش هایی برای داشتن واژن سفید

منبع: Sutureless Laser Labiaplasty of Labia Minora

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو