مزوتراپی واژن برای رفع تیرگی واژن و مزایای و معایب آن (نکات مراقبتی ویژه)

منبع: تاپ ناز

3

1402/2/24

13:49


سلامت و زیبایی واژن در روابط زناشویی باعث ایجاد رضایت طرفین و اعتماد به نفس خانم ها می شود به همین دلیل نقش به سزایی را در زندگی مشترک ایفا می کند، امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی خانم ها می توانند با روش هایی همچون مزوتراپی، سلامت ناحیه تناسلی خود را به دست آورند.

مزوتراپی واژن یکی از جدیدترین روش ها برای رفع تیرگی و خشکی واژن است که تا حدود زیادی سلامت واژن تامین می کند،این روش برای درمان موضعی پوست واژن از طریق تزریق انواع ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و… صورت می گیرد.

در ادامه مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی به شرح مزوتراپی واژن، مزایا و معایب آن ،مراقبت های قبل و بعد از انجام مزوتراپی و همچنین نکات تکمیلی در ارتباط با آن بپردازیم؛ در ادامه مقاله برای آگاهی پیدا کردن از مزوتراپی واژن، همراه ما باشید.

مزوتراپی واژن برای رفع تیرگی واژن و مزایای و معایب آن ( نکات مراقبتی ویژه)

مزوتراپی واژن چیست؟

امروزه بیشتر بانوان به دلایلی همچون تیرگی و خشکی واژن که در دوران مختلف زندگی همچون یائسگی و زایمان ایجاد می شود،به دنبال رفع تیرگی و خشکی پوست واژن هستند؛ مزوتراپی واژن یکی از جدیدترین تکنیک هایی است که امروزه مورد استقبال تمامی خانم ها قرار گرفته است.

در مزوتراپی واژن از کوکتل هایی استفاده می شود که مزایایی همچون لیفت، جوانسازی، رفع تیرگی و برطرف کردن خشکی واژن را در خود جای داده اند؛ با انجام مزوتراپی واژن، زیباجو با فاکتور هایی همچون آبرسانی،روشن سازی و… همراه خواهد بود که شگفت انگیز است،انجام مزوتراپی برای تمامی افراد است و هیچ گونه محدودیت سنی در آن وجود ندارد، اما برخی از افراد برای انجام مزوتراپی گزینه‌های مناسب تری هستند، که در ادامه مقاله به ذکر آنها می پردازیم.

مطلب مشابه: گشادی واژن | علل و درمان گشادی واژن در خانم ها

علل استقبال از مزوتراپی واژن

بسیاری از خانم ها به دلایل مختلفی همچون افزایش سن، یائسگی، تغییرات هورمونی، ژنتیک،زایمان، انواع عفونت ها، پوشیدن لباس زیر نامناسب ،حساسیت های پوستی،مصرف برخی از داروها، استفاده متعدد از تیغ،کمبود ویتامین، چاقی و …باعث تیرگی و خشکی پوست واژن می شود و زندگی زناشویی این بانوان را تحت تاثیر قرار خواهد داد،به همین دلیل بیشتر بانوان از انجام مزوتراپی واژن استقبال می کنند، مزوتراپی واژن اعتمادبه‌نفس بالایی را در رابطه زناشویی به خانم ها باز می گرداند.

طریقه انجام مزوتراپی واژن

برای انجام مزوتراپی متخصصان زنان و زیبایی از کوکتل های استفاده می کنند که با ترکیبات خاص خود که شامل ویتامین ها، مواد ضروری، املاح و …هستند، بتوانند موجب لیفت، رفع تیرگی های واژن و جوانسازی واژن شود؛ این روش با تزریق در ناحیه واژن انجام می شود که با ایجاد سوراخ های ریز بر روی پوست واژن منجر به تولید کلاژن توسط سیستم ایمنی خواهد شد.

یکی از نکات بسیار مهم در انجام مزوتراپی این است که یک جلسه برای نتیجه گرفت کافی نیست و فرد زیباجو با توجه به نوع پوست، میزان تیرگی و همچنین خشکی واژن به جلسات متعددی نیازمند است.

انجام مزوتراپی واژن برای چه افرادی نامناسب است؟

قبلاً در مقاله ذکر کردیم که انجام مزوتراپی واژن محدودیت سنی نداشته و تمامی افراد می توانند آن را انجام دهد،در این قسمت از مقاله سعی داریم به معرفی برخی از افراد بپردازیم که انجام مزوتراپی واژن برای آنها نامناسب است؛این افراد عبارتند از:

  • افرادی که در دوران بارداری خود قرار دارند، یا دوره بارداری آنها به اتمام رسیده و جزو بانوان شیرده هستند.
  • افرادی که در ناحیه واژن مبتلا به زگیل تناسلی هستند.
  • افرادی که در ناحیه واژن مبتلا به پسوریازیس یا اگزما هستند.
  • افرادی که به دلیل بیماری های مختلف همچون سرطان ، درگیر شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی هستند.
  • افرادی که در دوره عادت ماهانه خود قرار دارند.
  • افرادی که به بیماری هایی همچون سرطان و بیماری های قلبی مبتلا هستند.
  • افرادی که تبخال دارند.
  • افرادی که دچار عفونت یا زخم باز در ناحیه تناسلی خود هستند.
  • افرادی که قبل از انجام مزوتراپی، کرایوتراپی انجام داده اند.

مطلب مشابه: تزریق چربی به واژن؛ مراحل، نحوه انجام و نکاتی که باید بدانید

مزوتراپی واژن برای رفع تیرگی واژن و مزایای و معایب آن ( نکات مراقبتی ویژه)

مزایای مزوتراپی واژن

انجام مزوتراپی واژن همچون سایر جراحی های زیبایی مزایای خاص خود را دارد، این مزایا عبارتند از:

  • از بین رفتن تیرگی ناحیه واژن و روشن سازی پوست آن
  • افزایش اعتماد به نفس خانم ها در حین رابطه جنسی
  • افزایش رضایت و کیفیت از رابطه جنسی در بین زوجین
  • بهبود سریع، دوره نقاهت کوتاه مدت و همچنین عدم وجود عوارض شدید
  • جلوگیری از روند پیری در ناحیه تناسلی خانم ها
  • تاثیر گذاری سریع و ماندگاری دائمی
  • عدم درد و روشی کاملا غیر تهاجمی
  • لیفت پوست و افزایش کشسانی پوست واژان
  • جوانسازی و زیبایی بخشیدن به ظاهر واژن
  • رفع خشکی پوست واژن
  • بهبود یافتن جای خراش و زخم بر روی واژن
  • رفع چین و چروک در ناحیه تناسلی خانم ها
  • تنگ شدن واژن
  • ایجاد تقارن در ناحیه واژن
  • افزایش میل جنسی در بانوان

عوارض مزوتراپی واژن

همونجا که قبل‌تر در مقاله اشاره کردیم مزوتراپی واژن روشی کاملاً بدون خطر و عوارض است،اما این روش نیز مانند تمامی روش های درمانی ممکن است در شرایط خاص عوارضی را به دنبال داشته باشد.

اگر فرد زیباجو بعد از انجام مزوتراپی واژن نکات مراقبتی را انجام ندهد ممکن است باعث ایجاد عوارضی همچون حالت تهوع،قرمزی واژن، ایجاد حساسیت، خارش و حتی ایجاد زخم در ناحیه واژن شود؛ عوارض نام برده شده طبیعی هستند و بعد از مدتی برطرف خواهند شد، تنها عارضه ای که در میان موارد نام برده شده خطرناک است، ایجاد زخم و عفونت در ناحیه واژن است که به ندرت اتفاق می‌افتد، اما بهتر است با انجام مراقبت های لازم از ایجاد عوارض جلوگیری کنید.

مطلب مشابه: تغییر در ترشحات واژن و رنگ و بو خطرناک است؟ + علت تغییر رنگ و معنی هر رنگ

نکات مراقبتی قبل از مزوتراپی واژن

رعایت برخی از نکات مراقبتی قبل از انجام مزوتراپی واژن می تواند تا میزان زیادی از عوارض احتمالی بکاهد، هرچندکه پزشک مربوطه نکات مراقبتی را در اختیار فرد زیباجو قرار می دهد، اما مطالعه نکات مراقبتی ذکر شده در این مقاله نیز خالی از لطف نیست، این نکات عبارتند از:

  • بهتر است زیباجو قبل از انجام مزوتراپی واژن از مصرف نوشیدنی های الکلی و مصرف دخانیات همچون سیگار خودداری کند.
  • بهتر است فرد زیباجو قبل از انجام مزوتراپی واژن به صورت خودسرانه هیچ دارویی را مصرف یا قطع نکند و در این باره با پزشک خود مشورت نمایند.
  • بهتر است فرد زیباجو قبل از انجام مزوتراپی واژن، از مصرف داروهایی همچون آسپرین و … که باعث رقیق شدن خون می شوند خودداری کند.
  • بهتر است فرد زیباجو به مدت یک ماه قبل از انجام مزوتراپی واژن از مصرف داروهای لایه بردار ناحیه تناسلی خودداری کند، و پزشک را در استفاده از لایه بردار آگاه سازد.

نکات مراقبتی بعد از مزوتراپی واژن

رعایت نکات مراقبتی بعد از انجام مزوتراپی واژن به فرد زیباجو کمک میکند که روند بهبود یافتن را تسریع بخشد و نتایج ماندگاری را برای خود رقم بزند،در ادامه مقاله به نکات مراقبتی بعد از انجام مزوتراپی واژن می‌پردازیم؛این نکات عبارتند از:

  • بهتر است فرد زیباجو بعد از انجام مزوتراپی واژن مستقیم به منزل خود رفته و استراحت کند.
  • بهتر است فرد زیباجو یک هفته بعد از انجام مزوتراپی واژن از حمام کردن خودداری کند و همچنین از ورود به استخر، جکوزی و پارک های آبی خودداری نماید.
  • بهتر است زیباجو در صورت وجود درد بعد از انجام مزوتراپی واژن از مسکن های استفاده نمایند که توسط پزشک تجویز شده اند.
  • بهتر است فردا زیباجو بعد از انجام مزوتراپی واژن نکات مراقبتی آن را از پزشک متخصص جویا شود تا روند بهبود را تسریع بخشد.
  • بهتر است فرد زیباجو میزان رابطه جنسی را در این دوره کاهش دهد.

مطلب مشابه: با نمک عفونت قارچی واژن و دیگر بیماری ها را از بین ببرید

جلسات مورد نیاز برای مزوتراپی واژن

همان گونه که قبل‌تر در مقاله ذکر کردیم یک جلسه برای انجام مزوتراپی واژن به تنهایی کافی نمی باشد و حتماً باید فرد زیباجو طی ۶ تا ۸ جلسه مزوتراپی واژن را انجام دهد،طی کردن دوره درمانی کامل باعث می شود که بدن توانایی بازسازی و فاکتورهای رشد خود را به دست آورد و بعد اتمام دوره، خود به خود کارش را شروع کند.

در ابتدا شروع مزوتراپی، جلسات آن با فواصل کوتاهی صورت می گیرد، اما به تدریج فواصل بین جلسات مزوتراپی افزایش پیدا کرده و گاهی نیز انجام سالی یک بار مزوتراپی نیز کفایت می کند.

هزینه مزوتراپی واژن

هزینه مزوتراپی واژن به عوامل مختلفی همچون تجربه و دستمزد پزشک،کلینیک و دستگاه های آن، نوع مواد مصرفی و همچنین آسیب دیدگی واژن بستگی دارد؛ بنابراین نمی توان یک هزینه ثابت را برای تمامی افراد مشخص نمود، اگر شما قصد انجام مزوتراپی واژن را دارید بهتر است با مراجعه به کلینیک های زیبایی معتبر و مشورت و معاینه از پزشک متخصص از هزینه‌های احتمالی آگاهی یابید.

نکات تکمیلی مزوتراپی واژن

مزو تراپی واژن منجر به برطرف شدن عدم تقارن لابیا ماژور ها ،افزایش میل جنسی در بانوان به دلیل تحریک کلیتوریس و سفت شدن دیواره واژن میشود.

بیشتر خانم ها به دلیل مزایای فراوان روش مزوتراپی واژن، از آن به جای عمل زیبایی واژن استقبال می‌کنند.

بهتر است فرد زیباجو یک روز قبل از مزوتراپی واژن و سه روز بعد از انجام آن رابطه جنسی با شریک جنسی خود برقرار نکند.

افرادی که دچار تیرگی، خشکی، گشادی، عدم تقارن و پیری در ناحیه واژن هستند،گزینه های مناسبی برای انجام مزوتراپی واژن می‌باشند.

با انجام مزوتراپی واژن و ایجاد سوراخ بر روی پوست واژن، کلاژن سازی شروع و منجر به جوانسازی و رفع تیرگی های پوست واژن می شود.

بهتر است فرد زیباجو در انتخاب کلینیک زیبایی و پزشک متخصص دقت نمایید زیرا تا میزان زیادی از عوارض و همچنین استرس خود می کاهد، برای انتخاب کلینیک و پزشک با تجربه بهتر است به سراغ تجربه و مراجعان قبلی بروید،دستگاه های پیشرفته نیز در انتخاب کلینیک بسیار مهم است.

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل مزوتراپی واژن را برای شما زیباجویان عزیز شرح دهیم و معایب،مزایا و نکات مراقبتی آن را در اختیار شما قرار دهیم، در انتهای مقاله نیز به هزینه و نکات تکمیلی این حوزه پرداختیم؛ امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین تصمیم و انتخاب را برای انجام مزوتراپی واژن بگیرید، متشکرم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

مطلب مشابه: خوشبو کردن واژن؛ چگونه واژن خوشبویی داشته باشیم؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو