معرفی سوغات چابهار از خوردنی ها تا هنرهای دستی زیبا

معرفی سوغات چابهار از خوردنی ها تا هنرهای دستی زیبا


منبع: آرگا

1

1402/10/27

10:07


سوغات چابهار از تنوع زیادی برخوردار است. هنر سوزن دوزی، حصیر بافی، شکلات های اورجینال و … مهم ترین سوغاتی های این‌ ناحیه به شمار می آیند.

چابهار سرزمینی از جاذبه های متنوع با علاقه مندان زیاد است که شما در این بخش با ویژگی های ان آشنا می شوید. در این بخش نیز می توانید با سوغات چابهار و تنوع آن ها آشنا شوید.

معرفی سوغات چابهار:

انواعی از خوراکی ها و صنایع دست ساز از مهم ترین ویژگی های سوغات این بوده و تنوع زیادی داشته که می توانید، خریداری نمایید. هر ساله گردشگران زیادی از زیبایی های این‌ نواحی دیدن‌ می کنند و شما می توانید در این بخش زیبایی های این‌ ناحیه و سوغات مهم آن را بشناسید.

چند سوغات چابهار

خوراکی و صنایع دستی از مهم ترین امکانات و امتیازهای این نواحی بوده و به عنوان مهم ترین سوغات آن شناخته می شود. شما می توانید انواعی از خریدها را از این نواحی داسته باشید. با مراجعه به بازارهای محلی نیز می توانید با انواع مختلفی از این سوغاتی ها آشنا شوید. این مورد نیز یکی از سوغات چابهار است.

میگو و ماهی تازه:

همانطور که در این نواحی جنوبی کشور می توانید مرغوب ترین انواعی از غذاهای دریایی را داشته باشید. به ویژه انواعی از ماهی و میگو که تازه و در عین حال خوشمزه هستند. همچنین انواعی دیگر از غذاهای دریایی در دسترس شما عزیزان قرار می‌گیرد که می توانید با وجود چنین امکاناتی یک خرید عالی داشته باشید.

سوغاتی مرغوب چابهار

میوه های استوایی:

این نوع میوه نیز از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند. تنوع این میوه ها بالا بوده و در عین حال تازه و خوش طعم هستند. برای تهیه این میوه عالی نیز می توانید به بازارهای محلی و بازار میوه بروید و انواعی از میوه های خاص را خریداری کنید. قیمت این میوه های استوایی در بازار نسبتا گران بوده و شما می توانید در بازارهای محلی چابهار با کم ترین قیمت تهیه کنید‌.

خرید میوه از چابهار

شکلات های خارجی:

یک خوراکی محبوب دیگر با طعم متنوع و اورجینال که می توانید به عنوان هدیه خریداری کنید. این شکلات ها به نسبت گران بودن و برند بودن یک گزینه عالی هستند که شما امکان تهیه ان‌ را در این شهر بندری دارید. هر ساله مسافران زیادی از شکلات های این‌ ناحیه خریداری‌ می کنند.

سوغات چابهار

سوزن‌دوزی:

صنعت نفیس دیگری که یک صنعت دستی و ارزشمند می باشد. این‌ هنر زیباترین را می توانید روی لباس های محلی و پارچه های خاص پیدا کنید. در بسیاری از بازارهای شهر نیز می توانید از این صنایع خرید کنید. این صنعت در میان بلوچ شهرت زیادی دارد. این سوغات در عین زیبا بودن یک هنر گران قیمت می باشد.

دیدنی های چابهار

سکه دوزی و آیینه دوزی:

در این هنر نیز زیبایی های ویژه ای نهفته اند. مهم ترین ویژگی این هنر درخشش و چشم نوازی آن می باشد. شما نمونه هایی از این هنر خاص و ارزشمند را در میان تصاویر و فیلم ها مشاهده می کنید و در این شهر نیز از نزدیک می بینید.

آیینه دوزی چابهار

شما علاقه مندان می توانی  در لینک با دیدنی های چابهار نیز آشنا شوید و شگفتی های بیشتری از این ناحیه را بشناسید. در راهنمای سفر به چابهار نیز زیبایی های زیادی برای شما علاقه مندان وجود داشته که مشاهده می کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو