معرفی سامانه درگاه خدمات الکترونیک انتظامی

منبع: ساعد نیوز

4

1402/10/27

14:21


در سال های اخیر، نیروی انتظامی برای تسهیل در انجام امور مردم سامانه های مختلفی را جهت ارائه خدمت غیر حضوری به مردم راه اندازی کرده است. در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید تا به معرفی این سامانه بپردازیم.

سایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، به منظور ارائه خدمات آنلاین این ارگان راه اندازی شده و افراد می توانند با ورود به وب سایت، police.ir اقدام به پیگیری؛ دریافت استعلام وضعیت فک پلاک، درخواست تمدید یا تعجیل سربازی، مدارک پستی، درخواست کارت المثنی پایان خدمت، دریافت و پرداخت خلافی و… نمایند.

در همین راستا، در ادامه یک راهنمای کامل در خصوص نحوه ورود به سایت نیروی انتظامی و امکانات هر بخش از این سامانه را برای شما بیان کرده ایم. تا بتوانید در هر ساعتی از شبانه روز خدمات مورد نظر خود را پیگیری نمایید.


معرفی درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی


طی سال های گذشت، ده ها سامانه اینترنتی همچون سامانه پنجره واحد خدمات فراجا، سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه و سامانه سماس توسط دولت راه اندازی شده و سامانه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی نیز یکی از این سامانه ها می باشد.

سایت نیروی انتظامی ایران به آدرس police.ir یک درگاه اینترنتی برای اطلاع رسانی های مربوط به پلیس می باشد. در این سامانه، افراد می توانند از تمام امکانات و اخبار مربوط به نیروی انتظامی مطلع شوند. افراد با کمک این سایت و لینک هایی که درون آن قرار دارد، می توانند امور استخدام و گزینش، امور مربوط به مشاوره غیر حضوری و ... را مشاهده نموده و انجام دهند.

در سایت نیروی انتظامی، سامانه ای به نام درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی police.ir وجود دارد که بسیاری از امور مربوط به پلیس +10 و پلیس راهور و ... را به صورت غیر حضوری انجام می دهد. به طور مثال بسیاری از امور مربوط به پلیس راهور مانند استعلام و پرداخت جرایم رانندگی، استعلام وضعیت پلاک های فک شده و ... در این سامانه ارائه می شود.

یکی از امکانات مهم سایت واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی police.ir، خدمات مربوط به نظام وظیفه و مشمولان است. تمامی مشمولان می توانند با ورود به این سامانه از امکاناتی که در اختیار آن ها قرار داده می شود، استفاده کنند. لازم به ذکر است که شرط استفاده مشمولان از خدمات مربوط به درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی police.ir این است که آن ها حتما کد سخا خود را از دفاتر پلیس +10 دریافت کرده باشند. دریافت کد سخا، زمانی امکان پذیر است که امور مربوط به ارسال دفترچه نظام وظیفه انجام شده باشد.

مزیت درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی police.ir این است که افراد بدون هیچ گونه مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 یا مراکز دیگری امور مربوط به پلیس را به صورت اینترنتی انجام می دهند. این درگاه باعث شده است که در زمان و هزینه های مربوط به رفت و آمد مردم صرفه جویی قابل ملاحظه ای شود. یکی از خدماتی که در درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی ارائه شده است، استعلام پلاک های فک شده یا همان استعلام پلاک فعال با کد ملی می باشد.

نحوه ورود به درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی


شاید بعضی از افراد از نحوه ورود به درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی اطلاعی نداشته باشند و همین اتفاق هم موجب شود که نتوانند از امکانات غیر حضوری این سامانه استفاده کنند. در ادامه برای آشنایی هر چه بیشتر شما، آموزش تصویری نحوه ورود به این درگاه را آورده ایم.

برای استفاده از خدمات مربوط به سامانه های دولتی از جمله سامانه خدمات دولت به مردم، نخست باید وارد آن سامانه شد. برای استفاده از خدمات مربوط به درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی نیز شما باید ابتدا به سایت نیروی انتظامی وارد شوید و سپس با کمک لینک های مربوطه، لینک مربوط به سامانه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی را انتخاب کنید و وارد سامانه شوید. نحوه ورود به درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی به شرح زیر می باشد.

ابتدا مرورگر خود را در گوشی یا کامپیوتر خود باز کرده و وارد سایت به آدرس www.police.ir شوید.

سامانه

دقت کنید که برای ورود به درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی ابتدا باید به سایت اصلی نیروی انتظامی وارد شوید و سپس روی پنجره واحد خدمات کلیک کنید.

در ادامه به این صفحه هدایت خواهید شد و می توانید از انواع خدمات این سایت استفاده کنید.

سامانه


امکانات عمومی درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی


​همانطور که گفتیم سامانه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی همانند سایر سامانه های دولتی نظر سامانه همتا، خدمات بسیار زیادی را به مردم ارائه می دهد؛ یکی از مهم ترین خدمت هایی که در این سامانه ارائه می شود، خدمات مربوط به سربازان و مشمولان نظام وظیفه می باشد. برای آشنایی هر چه بیشتر شما خدمات مربوط به این سامانه را به صورت دسته بندی زیر برای شما لیست کرده ایم.

بعضی از امکانات مربوط به درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی برای تمامی مردم می باشد و همه افراد می توانند از آن ها استفاده کنند. این خدمت ها که همان خدمت های عمومی این سایت هستند، به صورت زیر دسته بندی می شود:

البته دقت نمایید که برای استفاده از هر کدام از این امکانات افراد باید با در دست داشتن اطلاعات خاصی به سامانه وارد شوند. به طور مثال، اگر فردی می خواهد استعلام نمره منفی گواهینامه را انجام دهد، باید شماره گواهینامه خود را در سایت وارد نماید.

1- استعلام نمره منفی گواهینامه

2- استعلام تخلفات مربوط به خودرو و موتورسیکلت

3- پیگیری مدارک پستی

4- پیگیری کارت هوشمند سوخت خودرو و موتورسیکلت

5- پرداخت الکترونیکی جرایم

نکته: تمامی افراد که از طریق امکان استعلام تخلفات مربوط به خودرو و موتورسیکلت از وضعیت جریمه های خود مطلع شدند، می توانند بدون هیچ گونه مراجعه حضوری، به سامانه پرداخت الکترونیکی جرایم وارد شوند و هزینه های مربوط به جریمه های خود را پرداخت کنند.

6- اصلاح اطلاعات مربوط به مالکین خودروها

7- استرداد اموال کشف شده و سرقت شده به مال باختگان، از طریق سامانه نما

8- سامانه اینترنتی دریافت تصویر اغتشاشگران

9- استعلام وضعیت پلاک فک شده

10- استعلام خودروهای تصادف کرده و تصادفات رانندگی

11- فرم شناسه گذرنامه

12- ثبت نام داوطلبان استخدام در ناجا

13- ارائه خدمات مربوط به چت آنلاین به مردم

نکته: خدمت چت آنلاین در درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی برای عموم مردم قابل استفاده می باشد. همه مردم می توانند در صورت نیاز به مشاوره و صحبت با پلیس فتا از این امکان استفاده کنند.

14- ثبت گزارشات مردمی در سامانه


امکانات مربوط به نظام وظیفه درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی


استفاده از امکانات مربوط به نظام وظیفه در این سامانه، به شرطی امکان پذیر است که افراد کد سخا نظام وظیفه خود را دریافت کرده باشند. بنابراین، تمامی افرادی که قصد استفاده از خدمات مربوط به نظام وظیفه در درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی را دارند، باید ابتدا به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند و کد سخا خود را دریافت نمایند و سپس با کمک کد سخا خود از امکانات مربوط به نظام وظیفه که در این سایت ارائه می شود، استفاده کنند.

امکانات مربوط به نظام وظیفه که در این سامانه ارائه می شوند، به شرح زیر می باشند.

1- خرید دفترچه نظام وظیفه عمومی

2- ثبت درخواست تعجیل و تمدید سربازی

3- استعلام وضعیت درخواست معافیت کفالت

4- استعلام وضعیت درخواست معافیت پزشکی

5- استعلام وضعیت درخواست تحصیلی

6- استعلام موارد خاص مربوط به نظام وظیفه

7- استعلام سابقه خدمت سربازی

8- استفاده از مشاوره مربوط به نظام وظیفه

9- استعلام وضعیت صدور کارت پایان خدمت سربازی

10- استعلام وضعیت صدور مجوز خروج از کشور برای مشمولان

11- امور مربوط به امریه سربازی و جذب آن

12- استعلام وضعیت درخواست کارت المثنی پایان خدمت

13- استعلام وضعیت درخواست کسری خدمت

14- استعلام وضعیت درخواست تعویض کارت پایان خدمت

15- استعلام و ثبت درخواست مربوط به مجوز خروج از کشور

16- استعلام درخواست معافیت جریمه مربوط به غیبت سربازان

17- صدور مجوز موقت مربوط به خروج از کشور مشمولان

لازم به ذکر است که درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی، تنها سامانه اینترنتی ایجاد شده توسط دولت در جهت غیر حضوری کردن خدمات ارائه شده نبوده و در طی سال های گذشته، ده ها سامانه و نرم افزار در این راستا راه اندازی شده که نرم افزار دولت همراه یکی از آن ها و از بهترین نمونه ها می باشد.


کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تمام امکانات درگاه خدمات الکترونیک نیروی انتظامی را شرح دهیم از اینکه تا پایان با ما همراه بودید از شما ممنونیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو