طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با طعم خوش و مزه متفاوت در منزل

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با طعم خوش و مزه متفاوت در منزل


منبع: آرگا

175

1398/3/4

23:09


در این آموزش طرز تهیه پاناکوتا وانیلی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم از طعم بی نظیر این دسر ایتالیایی نهایت لذت را ببرید.

پاناکوتا وانیلی از انواع دسرهای ساده و خوشمزه ایتالیایی است که با ژلاتین تهیه می شود و این دسر در اغلب رستوران ها سرو می شود و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان این دسر مجلسی را تهیه نمایید. در طرز تهیه پاناکوتا وانیلی از شیر غلیظ شده و شکر و عصاره وانیل و پودر ژلاتین بدون مزه و آب سرد استفاده می شود.

پاناکوتا با روش های مختلفی نظیر پاناکوتا زعفرانی، پاناکوتا انبه، پاناکوتا شکلاتی و پاناکوتا وانیلی تهیه می شود و اگر شما تمایل در تهیه این دسر محبوب تنوع ایجاد کنید بهتر است از این روش ها غافل نشوید.

پاناکوتا وانیلی

مواد لازم

  • شکر : نصف لیوان
  • شیر غلیظ شده :  لیوان
  • عصاره وانیل : دو قاشق چایخوری
  • پودر ژلاتین بدون طعم و مزه :  قاشق غذاخوری
  • آب سرد : قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی در منزل کف

برای تهیه دسر پاناکوتا وانیلی ابتدا شکر و شیر را درون شیر جوش بریزید و شیر جوش را روی حرارت گاز قرار دهید و مخلوط شکر و شیر را هم بزنید تا شکر درون شیر حل شود سپس شیر جوش را از روی شعله گاز بردارید و عصاره وانیل را به مایه پاناکوتا بیفزایید.

هم زدن شیر و شکر


در مرحله بعدی طرز تهیه پاناکوتا وانیلی مقداری روغن بی بو و مزه گیاهی را در کف ۸ عدد قالب فرنی بریزید.

چرب کردن کف قالب

پودر ژلاتین را به همراه آب درون ظرفی مناسب بریزید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید.

پودر ژلاتین


مخلوط پاناکوتا را به ژلاتین اضافه کنید و مخلوط مواد را هم بزنید تا ژلاتین درون مایه پاناکوتا حل شود سپس مخلوط پاناکوتا را درون قالب های فرنی بریزید و به مدت ۲ ساعت دسر را در یخچال قرار دهید و اگر شما تمایل دارید پاناکوتا را درون ظرفی مناسب برگردانید بهتر است به مدت ۴ ساعت آن را در یخچال قرار دهید.

ریختن مایه پاناکوتا درون قالب

برای برگرداندن دسر به کمک چاقو دور تا دور دسر را از ظرف جدا کنید و دسر را درون ظرفی مناسب برگردانید و این دسر خوشمزه را تزیین نمایید.

دسر پاناکوتا

نکات طلایی در تهیه دسر پاناکوتا وانیلی

  • اگر تمایل دارید به جای پودر ژلاتین از ورقه ژلاتین در دستور تهیه پاناکوتا وانیلی استفاده کنید می توانید ۲۵۰ گرم یا ۶ برگ از ژلاتین را درون آب سرد قرار دهید تا نرم شود سپس ورقه های ژلاتین را از درون آب سرد خارج نمایید و به مایه پاناکوتا بیفزایید.
  • برای تزیین کردن دسر پاناکوتا می توانید از برش های میوه نظیر توت فرنگی و شلیل و موز و شکلات و … استفاده کنید.

پاناکوتا وانیلی خوش طعم

در این مطلب با طریقه درست کردن دسر پاناکوتا وانیلی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر بی نظیر نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو