دستگیری یکی از سرکردگان بزرگ کارتل مواد افیونی

منبع: ساعد نیوز

2

1402/10/29

11:18


ساعد نیوز: وزارت دفاع مکزیک از دستگیری یکی از سرکردگان کارتل‌های تولید کننده فنتانیل در این کشور خبر داد.

دستگیری یکی از سرکردگان بزرگ کارتل مواد افیونی

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از رکنا، با تشدید سختگیری‌ها در کشور‌های مختلف برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و کشت تریاک، کارتل‌های مواد مخدر اقدام به تولید مواد مخدر صنعتی به صورت زیرزمینی و سپس توزیع گسترده آن در بازار هدف می‌کنند. یکی از این مواد افیونی بسیار خطرناک فنتانیل است.

وزارت دفاع مکزیک اعلام کرد نیرو‌های امنیتی این کشور موفق به دستگیری یکی از سرکردگان بزرگترین کارتل تولید کننده فنتانیل شده اند. این ماده مخدر در آمریکا تاکنون هزاران تن را به کام مرگ کشانده است.

فنتانیل یک ماده افیونی شبه مرفین بسیار قوی است که برای بیهوشی استفاده می‌شود. با این حال، می‌توان از این ماده به عنوان یک مخدر قدرتمند برای ایجاد احساس سرخوشی استفاده کرد. فنتانیل تاثیراتی مشابه هروئین داشته و مخرب‌تر از آن عمل می‌کند.

در بیانیه نیروی‌های مسلح مکزیک آمده است: این فرد روز پنجشنبه در ایالت سینالوا دستگیر شد. دستگیری این سرکرده کارتل مواد مخدر تنها چند هفته پس از دستگیری یکی دیگر از سرکردگان کارتل‌های مواد مخدر مکزیک انجام می‌شود.

وزارت دفاع مکزیک می‌گوید: این فرد متهم به هدایت کارتل تولید کننده عمده فنتانیل و قرص‌های روان گردان متامفتامین است. همچنین کارتلی که او ریاستش را بر عهده داشته میزان زیادی کوکائین را از آمریکای جنوبی و مرکزی به آمریکا قاچاق کرده است.

نیرو‌های مکزیکی نام کامل این سرکرده قاچاقچیان مواد مخدر را اعلام نکرده و صرفا می‌گوید حرف نخست نام او با N شروع می‌شود. هنوز مشخص نشده است که دولت مکزیک قصد استرداد این مجرم به آمریکا را دارد یا خیر. پیش‌تر و در چند نوبت مکزیکوسیتی سرکردگان کارتل‌های مواد مخدر این کشور را به واشنگتن تحویل داده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو