بیوگرافی اسماعیل شنگله بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و علت فوت

بیوگرافی اسماعیل شنگله بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و علت فوت


منبع: شبونه

3

1402/10/29

20:59


اسماعیل شنگله کیست و اهل کجاست زنده یاد اسماعیل شنگله بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد ۱۳ خرداد ۱۳۱۵ بوده که در ۲۵ تیر ۱۴۰۱ به علت بیماری سرطان و کرونا در سن 86 سالگی فوت کرد. ایشان در رشته کارگردانی تئاتر تحصیل کرده بود و در سال 1139 وارد عرصه بازیگری شد و …

اسماعیل شنگله کیست و اهل کجاست

زنده یاد اسماعیل شنگله بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون متولد ۱۳ خرداد ۱۳۱۵ بوده که در ۲۵ تیر ۱۴۰۱ به علت بیماری سرطان و کرونا در سن 86 سالگی فوت کرد. ایشان در رشته کارگردانی تئاتر تحصیل کرده بود و در سال 1139 وارد عرصه بازیگری شد و با فیلم سام و نرگس به شهرت رسید.

زنده یاد اسماعیل شنگله با لاله پور غدیری ازدواج کرده بود و ثمره این ازدواج دو دختر می باشد.

بیوگرافی اسماعیل شنگله بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و علت فوت

بیوگرافی اسماعیل شنگله بازیگر

اسماعیل شنگله در ۱۳ خرداد ماه سال ۱۳۱۵در تهران به دنیا آمد و در ۲۵ تیر ۱۴۰۱ بر اثر سرطان و کرونا فوت کرد. ایشان تنها یک خواهر دارد و در زمان کودکی پدر خود را از دست داده و با مادرشان زندگی می کردند در دبیرستان در رشته هنرپیشگی را به پایان رساند در سال ۱۳۳۲ عضو  جامعه باربد شد که آن زمان 17 سال داشت جامعه باربد جایی بود برای آموزش دیدن آواز و بازیگری آقای شنگله در سال ۱۳۳۵ وارد هنرستان بازیگری می شود.

 

در کنار بازیگری به تحصیل ادامه می‌دهد و در همین زمینه یعنی کارگردانی درس می خواند همچنین در بانک کار میکند بعد از چند سال به اتریش می‌رود در سال ۴۸ در رشته کارگردانی که ۳۳ سال داشتند فارغ التحصیل شدند در سال ۱۳۵۷ در انقلاب ازدواج کرد در سن ۴۲ سالگی با همسرشان خانم لاله پور غدیری ازدواج کردند و ثمره این ازدواج دو دختر می باشد.

بیوگرافی اسماعیل شنگله بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و علت فوت

ایشان در سال‌های فعالیت خود با کارگردان های معروف و مشهوری همچون بهمن زرین پور، داوود میرباقری، کامران قدکچیان داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی، ایرج قادری، حمید لبخنده تجربه داشتند

بعد از مدتی به سرطان ریه مبتلا میشود و به منطقه خوش آب و هوای در گیلان برای زندگی می رود و آخرین باری که جلوی دوربین نقش‌آفرینی کرد سال ۱۳۹۳ در بازی در سریال سالهای ابری بود می گوید محمد علی کشاورز دوست پسر صمیمی من هست وی همچنین می‌گوید من از کسی گلایه ندارم غیر از خودم چون خودم مراقبه سلامتی خودم نبودم اعتراضی به مسئولین نمی کنم برای اینکه سراغی از من نگرفتند.

بیوگرافی اسماعیل شنگله بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و علت فوت

همسر و فرزندان اسماعیل شنگله

اسماعیل شنگله زمانی که ۴۰ سال سن داشت ازدواج کرد و دارای سه فرزند می باشد فرزندان دو دختر و یک پسر است این بازیگر را برای حضور در فیلم سینمایی سام و نرگس می شناسند و بیشتر در سینما به فعالیت پرداخته است

اسماعیل جنگل چند سالی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد داروهای شیمی درمانی را پشت سر گذاشت و در دوران کرونا روزگار بسیار سخت و طاقت فرسایی را سپری کرد تا به بیماری کرونا مبتلا نشود اما بعد از فروکش کردن این ویروس و عدم رعایت مسائل بهداشتی و پزشکی توسط مردم مجدداً آقای اسماعیل شنگله نیز به این بیماری مبتلا شد و زمینه درگذشت ایشان را فراهم کرد.

بیوگرافی اسماعیل شنگله بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و علت فوت

فیلم های سینمایی

پارتی. آبی دایره مینا. سام و نرگس. عروسک فرنگی. گاهی به آسمان نگاه کن. سگ کشی .بانوی کوچک و سریال هایی از قبیل خانه در غبار. لبه ی آتش. شاه کلی .باید رفت. شیخ بهایی. پاتوق .سالهای برف و بنفشه. ما چند نفر. باران عشق و بسیاری از سریال های دیگر نقش آفرینی کرد

زندگی خانوادگی آرام و در اوج

برومند درباره خبر تلخ فوت این هنرمند و شرایط خانوادگی اسماعیل شنگله گفت: صبح که با بهت و ناباوری خبر فوت اسماعیل شنگله را در فضای مجازی دیدم از صمیم قلب غمگین و ناراحت شدم. از این بابت خوشحالم که او شرایط عالی و آرامی در زندگی خانوادگی داشت و همسرشنگله مانند نگینی گرانبها از او مراقبت می‌کرد. از این حیث می‌دانم که هیچ نقصان یا کمبودی وجود نداشت.

او با اشاره به سال‌ها رفاقت و نزدیکی این هنرمند با داوود رشیدی ادامه داد: در طول همه ۵۴ سال زندگی مشترک با داوود رشیدی شاهد ارتباط و رفاقت مداوم  این دو هنرمند بودم. به ویژه زمانی که شنگله و داوود رشیدی در واحد نمایش تلویزیون همکار بودند. ما از همان سال‌های همکاری با هم رفت و آمد و معاشرت داشتیم. بعدتر او و داوود رشیدی عضو شورای بررسی و انتخاب متن در سریال‌ و نمایش‌های تلویزیون بودند و همین معاشرت و رفاقت را نزدیک‌تر کرد.

بیوگرافی اسماعیل شنگله بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و علت فوت

این بازیگر پیشکوست تئاتر،‌سینما و تلویزیون با اشاره به دوران همکاری این دو هنرمند در سریال «عطر گل یاس» گفت: یکی از بهترین و به یادماندنی‌ترین دورانی که ارتباط ما را پررنگ‌تر کرد زمان تولید و پخش سریال‌ پرمخاطب «عطر گل یاس» در اواخر دهه ۶۰ بود که هر دو در آن بازی می‌کردند. به واسطه بازی و نقش‌که داشتند رفاقت عجیبی بین هر دو ایجاد شده بود. شاید زمان‌هایی به دلیل مشغله‌ها متفاوت این ارتباط کم‌رنگ شده بود اما همیشه پابرجا بود.

برومند درباره ویژگی‌های شخصیتی این بازیگر پیشکسوت اظهارکرد: شنگله انسانی بسیار شریف و  ‌وارسته بودند. علی‌رغم اینکه در کار و حرفه خود جدی و دقیق بود در مناسبات و رابطه‌های انسانی بسیار فروتنانه و با عشق برخورد می‌کرد.

بیوگرافی و درگذشت و فوت اسماعیل شنگله بازیگر

علت درگذشت و فوت

این هنرمند که به علت کرونا از دنیا رفت، در نزدیکی مزار دوستانش، زنده‌یادان هما روستا و حمید سمندریان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت و دوستی ۶۰ و چند ساله او با محمد علی کشاورز، کامل شد.

به درخواست خانواده او به دلیل اوج‌گیری دوباره کرونا، مراسم خاکسپاری شنگله به صورت خصوصی برگزار شد و تنها خانواده و تنی چند از دوستانش در آن شرکت کردند.

اسماعیل شنگله، بازیگر پیشکسوت کشورمان شامگاه ۲۴ تیر ماه بر اثر سرطان و در نهایت عوارض ابتلاء به کرونا در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو