درمان شقاق با کپسول ویتامین ای

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای


منبع: نم نمک

2

1402/10/30

06:19


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، درمان شقاق با کپسول ویتامین ای و درمان شقاق با ویتامین ای و درمان شقاق با کپسول ویتامین E و درمان شقاق با کپسول ویتامین ای نی نی سایت و درمان شقاق با عسل و قرص برای درمان شقاق و درمان شقاق نی نی سایت و درمان شقاق با روغن حیوانی و بهترین پماد برای شقاق مقعدی و پماد ویتامین آ د برای شقاق و درمان شقاق مقعدی دکتر خیراندیش در نم نمک.

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای

شقاق مقعد به زخم طولی که از اپی تلیوم انتهای ناحیه آنال شروع شده و تا لبه مقعد (آنال ورج) کشیده می شود اطلاق می گردد. این زخم غالبا طی چند هفته بطور خود به خود خوب می شود. ولی درصدی از این زخم ها روند مزمن و طول کشنده پیدا می کنند.

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای

نشانه های شقاق یا فیشر مقعدی چیست؟

  • داشتن درد در موقع دفع مدفوع
  • خون ریزی از ناحیه مقعد
  • خون ریزی موقع مدفوع (خون در مدفوع)
  • سوزش و خارش قسمت مقعد
  • مشاهده رگه های خونی در روی مدفوع و یا دستمال توالت
  • داشتن درد و یا اسپاسم تا مدتها پس از دفع مدفوع

روش های درمانی شقاق چیست؟

  • درمان شقاق با لیزر
  • درمان شقاق با جراحی
  • درمان دارویی شقاق
  • درمان با بوتاکس شقاق
  • درمان شقاق با ویتامین E

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای یا E

درمان شقاق با کپسول ویتامین ای

استعمال ویتامین ای یکی از روشهای درمان خانگی است. استفاده از این ویتامین می توان به ترمیم سریعتر زخم کمک کند. همچنین در کاهش درد بیمار نیز موثر خواهد بود. چگونگی انجام این درمان را در ادامه شرح می دهیم.

برای استفاده از این ویتامین در درمان این عارضه می توانید از کپسول و یا پماد های آن استفاده نمایید. اگر از کپسول استفاده می کنید. لازم است قبل از مصرف آن را تکان دهید تا محتویات کپسول به خوبی مخلوط شوند. سپس قسمتی از آن را به کمک گرفتن از وسیله ای تیز سوراخ کنید تا روغن موجود در آن خارج شود.

قبل از استعمال موضع مورد نظر را ضدعفونی کرده و خشک نمایید. سپس روغن ویتامین E را می توانید مستقیماً بر روی موضع شقاق استعمال نمایید. برای جذب بهتر توصیه میشود. روغن را بر روی زخم مالش دهید. برای جلوگیری از کثیف شدن لباس ها با این روغن ، می توانید از گازهای استریل استفاده نمایید.

این درمان را می توانید حداقل یک مرتبه در روز تکرار کنید. بهترین زمان استعمال روغن شب ها قبل از خواب است. برای نتیجه گیری می بایست این درمان در طی چند هفته تداوم داشته باشد تا به مرور زخم ترمیم شود.

تاثیرات درمان شقاق با ویتامین ای

تاثیرات درمان شقاق با ویتامین ای در همه افراد یکسان نیست. اگر شقاق در مراحل اولیه خود باشد ، مصرف این ویتامین تا حد زیادی به بهبود کمک می کند. اما وقتی شقاق وارد فاز مزمن شده ، یعنی بیشتر از 8 هفته از شروع علائم گذشته ، زخم به این راحتی ها ترمیم نمیشود.

استفاده از روش های سنتی مثل مصرف ویتامین ای در درمان شقاق مزمن تاثیر چندانی نخواهد داشت. زیرا در این حالت فشار بسیار زیادی در عضله ایجاد شده که از ترمیم زخم جلوگیری می کند.

برای این درمان می بایست از روشهای جراحی استفاده نمود. اما از آنجایی که جراحی شقاق در طی این سال ها عوارض جدی از جمله بی اختیاری را برای بیماران به همراه داشته ، پزشکان به ندرت انجام آن را توصیه می کنند.

در حال حاضر بهترین روش نوین و سریع برای درمان این بیماری استفاده از لیزر است. لیزر سریع و سرپایی ، بدون ایجاد عوارض و یا حتی درد و خونریزی شقاق را درمان می کند.

سوالات متداول

خوردن قرص ویتامین ای تاثیری در بهبود علائم دارد؟

خیر مصرف این قرص تاثیر چندانی در درمان شقاق ندارد.

ممکن است مصرف این ویتامین بیماری را تشدید کند؟

خیر ، اما مصرف ویتامین درمان قطعی نیست ، بنابراین نباید این درمان را جایگزین جراحی کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو