تاریخ روز جهانی سرطان 2024 سال 1402

تاریخ روز جهانی سرطان 2024 سال 1402


منبع: نم نمک

1

1402/10/30

11:55


در این مطلب جدید در سال 1402 و سال 2024 ، روز جهانی سرطان و world cancer day و تاریخ روز جهانی سرطان و تاریخ شمسی روز جهانی سرطان و روز جهانی سرطان در تقویم امسال و تاریخچه روز جهانی سرطان و روز جهانی سرطان چه روزی است و تاریخ دقیق روز جهانی سرطان و روز جهانی سرطان چند شنبه است و روز جهانی سرطان چندمه و روز جهانی سرطان در تقویم میلادی و علت نامگذاری روز جهانی سرطان و روز جهانی سرطان و روز جهانی جهانی سرطان در تقویم قمری و روز جهانی سرطان در تقویم قمری در نم نمک.

تاریخ روز جهانی سرطان 2024 سال 1402

روز جهانی سرطان چه روزی است؟

15 بهمن 1402

تاریخ روز جهانی سرطان 2024 سال 1402

تاریخ روز جهانی سرطان 2024 سال 1402

برابر با 4 فوریه

شعار روز جهانی سرطان : شکاف مراقبت را ببندید (Close the care gap)

روز جهانی سرطان روزی است که کل دنیا با یکدیگر برای مبارزه علیه بیماری سرطان به پا می خیزند و متحد می شوند. روز جهانی سرطان هر ساله در 4 فوریه برگزار می شود. هدف آن هم نجات و حفظ میلیون ها مرگ قابل پیشگیری در سال است که از طریق افزایش آگاهی و آموزش در مورد سرطان و همچنین یادآوری به دولتمردان برای افزایش امکانات برگزار می گردد.

روز جهانی سرطان تاریخ

اتحادیه بین المللی کنترل سرطان گسترش پیدا کرده است و بر این امر متحد است که بتواند اطلاع رسانی خود را به سمع و بصر افراد بیشتری در جهان برساند. آن ها به طور مستقیم با اعضای اتحادیه خود کار می کنند تا کمپینی را ایجاد کنند که اولویت های مختلف دارد.

این سازمان از پیشرفت ابزارها و راهنمایی ها برای تشویق سازمان های مختلف برای آگاه سازی از کمپین های سرطان حمایت می کند که موازی با پیام اصلی روز جهانی سرطان می باشد.

تاریخچه روز جهانی سرطان

چنانچه در این بخش از نم نمک می خوانید روز جهانی سرطان اولین بار در سال 2000 نامگذاری شد که در شهر پاریس این اتفاق افتاد. این روز اهداف مختلفی را دنبال می کرد که یکی از مهم ترین آن ها جلوگیری و درمان سرطان بود که آن هم از طریق افزایش آگاهی به مردم رخ خواهد داد.

موسسان این سازمان جهانی بر این عقیده هستند که افزایش آگاهی و اطلاعات می تواند به افراد کمک کند تا با سرطان مبارزه کنند و در نتیجه اهمیت این روز را بسیار بالا می دانند. آن ها با نام گذاری چنین روزی قصد دارند تا نیاز به مراقبت دارویی و پزشکی به شکل گسترده و با امکانات بالا را در کل جهان اعلام کنند و قدم مثبتی در این مسیر بردارند.

تاریخچه روز جهانی سرطان

انواع سرطان در یک نگاه

سرطان های سر و گردن شامل :

سرطان های قسمت پایین شامل :

روز جهانی سرطان چه روزی است

سرطان های قسمت بالای بدن شامل :

سرطان های عمومی شامل :

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو