آیا افزایش کلسترول خون باعث اختلال نعوظ می شود؟

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/1

13:46


روابط جنسی یکی از مهمترین ارکان زندگی زناشویی می‌باشد، ناتوانی و اختلال در برقراری روابط جنسی یکی از شایع ترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید. ما در این مطلب از ساعد نیوز تاثیر کلسترول بالا را بر رابطه جنسی بیان می کنیم.

هرگاه در مردان توانایی در ایجاد نعوظ یا حفظ آن برای شروع و ادامه رابطه جنسی اختلال ایجاد گردد، ناتوانی جنسی مطرح است. ناتوانی جنسی برای اغلب مردان پیامدهای اضطرابی، کاهش اعتماد به نفس و افسردگی به همراه خواهد داشت و علاوه بر عدم لذت جنسی، کیفیت روابط بین زوجین را نیز به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تاثیر کلسترول خون بر نعوظ


افزایش سطح کلسترول خون می تواند بر بافت نعوظی تاثیر گذاشته و اختلال نعوظ را ایجاد کند. آلت تناسلی مردانه دارای عروق زیادی است. خونرسانی و گردش خون مناسب در عروق آلت، موجب بهبود نعوظ می گردد.

رعایت رژیم غذایی سالم و داشتن تحرک کافی موجب تقویت نعوظ می شوند. اکثر مردان بالاتر از 40 سال دچار تنگی عروق خونی با شدت های مختلف می باشند، به همین دلیل با مشکل اختلال نعوظ مواجه می شوند. برای حفظ سلامتی شریان های خود رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه را رعایت کنید.

زن و مرد

سخن پایانی


محققان بر این باورند که کلسترول بالا علت مستقیم اختلال نعوظ است، اما این وضعیت ممکن است در مشکلات نعوظ نقش داشته باشد. حفظ رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد، و سطح پایین کلسترول شانس ابتلا به اختلال نعوظ را نیز کاهش می دهد. اگر دچار نگرانی در مورد مسائل مربوط به کلسترول و نعوظ خود هستید، با پزشک خود صحبت کنید تا بتوانید با برنامه درمانی مناسب با این مشکل مقابله کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو