روش های مختلف سفید کردن دندان + روش خانگی

روش های مختلف سفید کردن دندان + روش خانگی


منبع: تالاب

1

1402/11/1

23:34


در شرایطی کـه زیبایی ظاهری در جامعه امروز معنای دیگری پیدا کرده اسـت و تبدیل […]

روش های مختلف سفید کردن دندان + روش خانگی

در شرایطی کـه زیبایی ظاهری در جامعه امروز معنای دیگری پیدا کرده اسـت و تبدیل بـه یک اصل فراگیر شده اسـت، مطمئنا یکی از مشکلاتی کـه افراد مختلف با ان روبه‌رو هستند، زرد و کدر شدن رنگ دندان ها می باشد. اتفاقی کـه بـه صورت ناگزیر با افزایش سن و بر اثر غذا و نوشیدنی برای دندان ها میوفتد و بسته بـه جنس دندان افراد برای فردی مقدار ان بسیار زیاد و برای فرد دیگری کمتر می باشد. اما خوشبختانه روش هاي‌ درمانی برای این تغییر رنگ وجوددارد کـه شامل درمان هاي‌ سریع زیر نظر متخصص دندانپزشکی و درمان هاي‌ خانگی در دراز مدت می شود. در ادامه علاوه بر این کـه علت زرد شدن و تغییر رنگ دندان ها را مرور خواهیم کرد، بـه بیان انواع روش هاي‌ سفید کردن دندان نیز میپردازیم.

 

انواع سفید کردن دندان 

انواع سفید کردن دندان 

سفید کردن دندان‌ها میتواند بـه زیباتر شدن چهره شـما کمک کند و موجب درخشندگی بیشتر دندان‌ها در زمان لبخند زدن و صحبت کردن شود. بهتر اسـت بدانید کـه هیچ راهی برای سفید شدن دندان در خواب وجود ندارد و برای روشن شدن رنگ دندان‌ها یا باید بـه صورت مرتب از سفیدکننده‌هاي‌ طبیعی استفاده کنید و یا از دندان پزشک خود کمک بگیرید.

 

سفید شدن دندان

آیا روش خانگی می تواند موثر باشد ؟

روش‌هاي‌ خانگی برای سفید کردن دندان‌ها می تواند بسیار موثر باشد و میتواند بـه شـما کمک کند تا لبخندی زیبا و دندان‌هایي درخشان داشته باشید. البته قبل از هر چیز، مهم اسـت کـه بـه دندان‌هایتان مراقبت کنید و بـه بهداشت دهان خود توجه کنید. این شامل تمیز کردن دندان‌ها و زدودن پلاک و رسوب‌هاي‌ ان‌ها می شود. در ادامه میتوانید با برخی از روش‌هاي‌ خانگی برای سفید کردن دندان‌ها آشنا شوید. اما چطور میتوان دندان‌هایي سفید و درخشان داشت؟ روش سفید شدن دندان فوری در خانه چگونه اسـت؟ در ادامه روش‌هاي‌ موثری را برای سفیدی دندان‌ها ارائه داده‌ایم.

 


مطلب مرتبط: راهکارهای مناسب سفید کردن دندانها


 

زیبایی در دندان سفید

چرا به فکر سفید کردن دندان‌های خود باشیم؟

هر چقدر هم کـه بهداشت دهان و دندان خودرا رعایت کنید، اما بازهم موارد متعددی وجود دارند کـه بـه مرور در تغییر رنگ دندان‌هاي‌ شـما تاثیرگذار خواهند بود.مواردی از جمله افزایش سن، وجود برخی از بیماری‌هاي‌ خاص، ژنتیک، مصرف بیش از اندازه غذاها و نوشیدنی‌هاي‌ رنگی، استعمال دخانیات و سیگار کشیدن و … همگی می توانند بـه مرور دندان‌ها را زردتر کنند.

 

تغییر رنگ دندان‌ها تا حد زیادی در اعتماد بـه نفس افراد تاثیرگذار اسـت؛ چرا کـه لبخند از جمله مهم‌ترین موارد در ظاهر چهره محسوب میگردد.حال این کـه چگونه دندان‌هاي‌ سیاه را سفید کنیم؟ و قوی‌ترین سفید کننده دندان کدام اسـت؟ در ادامه این پست گفته شده‌اند..

 

روش خانگی دندان سفید شدن

چرا دندان ها تغییر رنگ می دهند  و به سمت زرد شدن میروند؟

همان طور کـه تمام قسمت هاي‌ بدن انسان با افزایش سن و بر اثر شرایط و موقعیت دچار تغییر می شوند و ویژگی هاي‌ اولیه خودرا از دست میدهند، دندان ها نیز دچار تغییرات مختلف از جمله تغییر در رنگ و استحکام میگردند. اما این کـه چه عواملی باعث می شود این تغییرات رنگ، زودتر و با شدت بیشتری بر روی دندان ایجاد شود، شامل موارد زیر می باشد:

 

عدم انجام نظافت مناسب برای دندان ها

مصرف بی رویه مواد غذایی نامناسب و رنگی، مانند چای، نوشابه، شربت هاي‌ صنعتی و آماده و …

استعمال دخانیات در انواع مختلف از جمله سیگار، قلیان و …

وجود ترکیبات کلرهگزیدین و ستیل پیریدینیوم کلراید در دهانشویه ها

 

دندان پزشکی

انواع تغییر رنگ دندان

در حالت کلی شاید فکر کنید بحث تغییر رنگ فقط از نظر ظاهری ایجاد مشکل می کند و بـه ان توجهی نکنید. اما باید بگوییم کـه تغییر رنگ ها انواع مختلفی دارند و همیشه فقط یک زرد شدن ساده در سطح دندان نیستند. از طرفی بسته بـه این کـه تغییر رنگ بوجود آمده در روی دندان از چه نوعی باشد، روش درمانی متفاوتی خواهد داشت. برای همین اسـت کـه بعضی وقت ها هر کاری کـه انجام می‌دهید تغییر رنگ از بین نمی‌رود و از برطرف شدن ان نا امید می‌شوید. چرا کـه نوع تغییر رنگ با روش درمانی کـه درنظر گرفته اید متفاوت اسـت.

 

اگر بخواهیم این تغییر رنگ ها را دسته بندی کنیم، بـه سه حالت کلی دست پیدا می کنیم :

تغییر رنگ خارجی

این نوع تغییر رنگ در سطح خارجی دندان بوجود می‌آید و همان زردی و کدری اسـت کـه در بین جامعه مرسوم اسـت و بیان می کنند دندان زرد شده اسـت. تغییر رنگ خارجی فقط در سطح دندان تشکیل می شود و آسیبی بـه بافت دندان نمیزند و نمی‌تواند از مینای دندان عبور کند. روش هاي‌ سفید کننده مرسوم برای این نوع تغییر رنگ بسیار کاربردی اسـت و بـه اسانی می توانید ان را از بین ببرید. انچه بـه عنوان روش هاي‌ درمان خانگی تغییر رنگ نیز معرفی می کنند مربوط بـه تغییر رنگ خارجی دندان اسـت.

 

تغییر رنگ داخلی

عامل ایجاد چنین تغییر رنگی متفاوت با عامل تغییر رنگ خارجی اسـت و بیشترین ناحیه اي را کـه درگیر می کند عاج دندان و لایه داخلی ان می‌باشد. گاهی این تغییر رنگ همراه با ساییده شدن مینای دندان می‌باشد کـه نشان از مشکلات جدی برای دندان هاي‌ فرد خواهد داشت. برای برطرف کردن این نوع تغییر رنگ دیگر نمیتوان از روش هاي‌ تغییر رنگ خارجی مانند بلیچینگ استفاده کرد. طبق معمول متخصصان روش هایي مانند ونیر لمینت، لومینرز و باندینگ را در مورد تغییر رنگ داخلی استفاده می کنند.

 

تغییر رنگ بر اثر افزایش سن

با افزایش سن کیفیت سطحی دندان در نواحی مختلف چه داخلی و چه خارجی کاهش پیدا می کند و این باعث می شود کـه با تغییر رنگ ناشی از افزایش سن همراه باشد. بـه بیان دیگر میتوانیم بگوییم کـه این نوع تغییر رنگ ترکیبی از دو دسته تغییر رنگ قبلی اسـت کـه با ایجاد لکه هاي‌ زرد و کدر بر روی دندان ها مشاهده می گردد. درمان مناسب برای تغییر رنگ بر اثر افزایش سن روش ونیر و باندینگ می‌باشد.

 

زیبایی دندان

پراکسید هیدروژن چیست؟

پراکسید هیدروژن یک ماده سفیدکننده طبیعی اسـت کـه باکتری‌هاي‌ دهان شـما را نیز از بین می برد. درواقع، مردم سالها از پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی کردن زخم‌ها استفاده میکنند، زیرا توانایی ان در کشتن باکتری‌ها را دارد. بسیاری از محصولات سفیدکننده تجاری کـه در ان‌ها پراکسید هیدروژن وجوددارد، اگر چه غلظت ان‌ها بسیار بیشتر از انچه در خانه استفاده می کنید.

 

مطالعات نشان میدهد کـه خمیردندان‌هایي کـه در ان‌ها پراکسید هیدروژن وجوددارد، بعد از 12 هفته موجب سفید شدن دندان می شوند. درحالی‌کـه غلظت‌هاي‌ بسیار رقیق شده این ماده بی‌خطر بـه نظر می رسد، غلظت‌هاي‌ زیاد یا استفاده بیش از حد این ماده می تواند باعث تحریک لثه و حساسیت دندان شود. همچنین این نگرانی وجوددارد کـه دوزهای بالا خطر ابتلا بـه سرطان را در افراد افزایش دهد. یکی از راه‌هاي‌ استفاده از پراکسید هیدروژن بـه عنوان دهانشویه قبل از مسواک زدن اسـت. خاطرجمعی حاصل کنید کـه از محلول 1/5 تا 3 درصد برای جلوگیری از عوارض جانبی استفاده می کنید.

 

رایج ‌ترین غلظت پراکسید هیدروژن در داروخانه محلول 3٪ اسـت. می توانید این غلظت رابا مخلوط کردن مقادیر مساوی پراکسید و آب رقیق کنید. راه دیگر استفاده از پراکسید هیدروژن مخلوط کردن ان با جوش شیرین برای تهیه خمیر دندان اسـت.

 

2 قاشق چای‌خوری «10 میلی‌لیتر» پراکسید هیدروژن رابا 1 قاشق چای‌خوری «6 گرم» جوش شیرین ترکیب کنید و بـه آرامی دندان‌هاي‌ خودرا با این مخلوط مسواک بزنید. استفاده از این خمیر خانگی را بـه چند بار در هفته محدود کنید، زیرا استفاده بیش از حد میتواند مینای دندان شـما را از بین ببرد.

 

درصورت لزوم می توانید با پزشک دندان پزشک آنلاین مشورت کنید و هم می توانید بـه صورت حضوری بـه پزشک دندان پزشک مراجعه کنید.

 

جلوه ی مهم زیبایی در دندان

با روش خانگی دندان های خود را سفید کنید؟

استفاده از آرد خردل

آرد خردل نیز میتواند بـه شـما در سفید کردن دندان‌ها کمک کند. شـما میتوانید آرد خردل رابا آب مخلوط کنید تا یک خمیر تشکیل شود. سپس از این ماده برای مسواک زدن دندان‌ها استفاده کنید.

 

استفاده از روغن نعناع

روغن نعناع میتواند بـه شـما در سفید کردن دندان‌ها کمک کند و همچنین بوی بد دهان را از بین ببرد. شـما میتوانید چند قطره از روغن نعناع را بـه مسواک خود اضافه کنید و دندان‌ها را بـه‌طورمعمول مسواک بزنید.

 

در روش‌هاي‌ خانگی میتوان بـه استفاده از خمیردندان‌هاي‌ سفید کننده اشاره کرد. دراین روش رنگ دندان حفظ می شود و بیش از اندازه سفید نمیشود. علاوه بر خمیر دندان‌هاي‌ سفید کننده روش‌هاي‌ دیگری وجوددارد کـه با استفاده از مواد طبیعی و خوراکی صورت می گیرد کـه بـه‌طور خلاصه میتوان بـه موارد زیر اشاره کرد:

 

زنجبیل

موز

توت فرنگی

بلور نمک

جوش شیرین

نکته قابل توجه این اسـت کـه این مواد بـه طور دائمی نمی توانند باعث سفید شدن دندان‌ها بشوند. از طرفی سریع‌ترین روش سفید شدن دندان در خانه استفاده از جوش شیرین اسـت، اما باید بدانید کـه استفاده بیش از حد از این مواد باعث می شود کـه مینای دندان آسیب ببیند.

 


مطلب مرتبط: چگونه از زردی دندان ها جلوگیری کنیم ؟


 

آب سیب و کرفس برای دندان

آب سیب و کرفس

این دو ماده غذایی حاوی مقدار بالایی فیبرهای سلولزی هستند کـه گفته می شود برای رفع رنگدانه‌ها و یا لکه‌هایي روی دندان مناسب هستند. همچنین فیبرهای آن ها باعث تنظیم عملکرد دستگاه گوارش می شوند. در واقع ترکیبات موجود دراین دو ماده، سفید کننده دندان خانگی بـه شمار میروند.

 

توت فرنگی برای سفید شدن دندان

توت فرنگی

اسیدی بودن توت فرنگی ممکن اسـت تاثیر بسزایی در روشن‌تر کردن دندان‌ها داشته باشد.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی اسیدهای مفید خصوصا لوریک اسید اسـت.لوریک اسید بـه باکتری‌هاي‌ مضر در دهان حمله کرده و میتواند از عفونت لثه‌ها و کدر شدن دندان‌ها جلوگیری کند. از جمله باکتری‌هایي کـه میتوانند باعث زرد شدن دندان‌ها شود، استرپتوکوکوس موتانس اسـت. روغن نارگیل بخاطر دارا بودن لوریک اسید اثرات قابل توجهی در از بین بردن این باکتری دارد.

 

سرکه سیب

سرکه سیب

بـه عقیده بسیاری از مردم، سرکه سیب در سفید کردن دندان‌ها موثر اسـت. سرکه سیب بـه خاطر خاصیت اسیدی خود می تواند در از بین بردن لکه‌ها و آلودگی‌ها از روی دندان تاثیرگذار باشد. توجه داشته باشید کـه بـه دلیل خاصیت اسیدی سرکه سیب، این موضوع قابل تایید دندانپزشکان نیست.

 

مصرف لبنیات

مصرف لبنیات

در گذشته باور داشتند کـه لبنیات بـه دلیل داشتن ویتامین D و کلسیم سبب بالا رفتن استحکام مینای دندان شده و سفیدی دندان را برای شـما رقم می زند.

 

زغال

زغال

زغال فعال به دلیل حفرات ریزی کـه در ساختارش وجوددارد، بسیار جاذب اسـت و میتواند آلودگی‌ها را بـه خود جذب کند. باوجود این کـه هنوز تحقیقات علمی نتوانسته، موثر بودن و همچنین کاملا بی‌خطر بودن زغال فعال را اثبات کند؛ اما در سراسر دنیا محصولات بهداشتی مثل صابون و خمیردندان زغال رواج یافته اسـت. طبق معمول خمیر دندان‌هاي‌ زغالی کـه تولید می شوند، بـه دلیل داشتن خاصیت سایندگی، کمی در سفید کردن دندان‌ها موثر

 

سفید شدن دندان با زردچوبه

احتمالا تابه‌حال در مورد خاصیت سفیدکنندگی زردچوبه چیزهای زیادی شنیده‌اید. برای سفیدی دندان با زردچوبه باید 1 قاشق زردچوبه رابا کمی آب ترکیب کنید. سپس با این ترکیب دندان‌هاي‌ خودرا مسواک بزنید. بعد از 2 دقیقه می توانید دندان‌ها را بشویید.

 

بلیچینگ دندان

روش بلیچینگ چیست؟

یکی از پرکاربردترین روش هاي سفید کردن دندان، روش بلیچینگ اسـت کـه در ان دندان پزشک با استفاده از یک ژل مخصوص کـه دارای پراکسید در ترکیب خود اسـت برای سفید کردن دندان ها استفاده می کند. برای این کـه میزان تاثیرگذاری و همچنین سرعت فرآیند عملکردی ژل بیشتر شود، از پرتوهای لیزری نیز دراین روش استفاده می شود.

 

چرا کـه پرتوهای لیزری کمک می کنند میزان نفوذ ژل بیشتر شود و باعث سریع تر حل شدن لکه ها در ژل شوند. بعد از زمان مشخصی دندان پزشک لایه ژل قبلی را از سطح دندان بر می دارد و لایه دیگری از ژل را روی آن ها قرار می دهد.

 

فرآیند سفید کردن دندان با روش بلیچینگ بـه صورت چند مرحله اي انجام می شود، اما این چند مرحله طبق معمول در کمتر از یک ساعت ودر یک‌بار حضور در مطب پزشک صورت می گیرد.از ویژگی هاي‌ بسیار خوب روش بلیچینگ می توان بـه سریع بودن ان و میزان بالای سفید کنندگی اشاره کرد. البته باید در مدتی کـه از این روش استفاده می کنید، تمام مواردی را کـه منجر بـه زرد شدن دندان می شود، رعایت کنید. همچنین درنظر داشته باشید میزان حساسیت دندان ها بعد از بلیچینگ بـه زرد شدن بیشتر اسـت.

 

تفاوت بلیچینگ بدون لیزر و با لیزر، بیشتر در سریع تر انجام شدن و ایجاد درجه بالاتری از سفیدی بر روی دندان اسـت. بعضی افراد از ژل پراکسید در منزل استفاده می کنند کـه بدون درنظر گرفتن میزان حساسیت دندان کار اشتباهی اسـت، اما بلیچینگ با لیزر بـه هیچ عنوان امکان اجرا در منزل را ندارد.

 

این کـه برای انجام بلیچینگ با لیزر، از چه نوع لیزری استفاده شود، توسط دندان پزشک و با توجه بـه شرایط دندان فرد تعیین می شود.روش بلیچینگ در زمان کم و بدون خطر انجام می شود، میزان ماندگاری خوبی دارد ودر صورت رعایت مراقبت هاي‌ بعدی، دندان دچار حساسیت نمی شود و بـه مینای دندان آسیبی وارد نمیگردد.

 

روش ونیر لمینت

سفید کردن دندان با روش ونیر لمینت

در روش لمینت دندان با کمک لایه هاي‌ نازک سرامیکی کـه بـه صورت تخصصی برای امور دندانپزشکی استفاده می شود، سطح جلوی دندان را می پوشانند. در واقع لایه هاي‌ سرامیکی بـه سطح روبرویی دندان چسبانده می شوند و عیوب موجود بر روی دندان مانند تغییر رنگ، تیرگی، ترک خوردگی، لب پریدگی و … را می پوشانند.

 

این روش عملا زردی دندان یا تیرگی را از بین نمیبرد و فقط ان را مخفی می کند. بعضا ممکن اسـت دندان از درون دچار عفونت شود و بـه دلیل وجود این پوشش در سطح دندان، متوجه ان نشوید. هزینه این روش بالا می‌باشد و این کـه بیشتر مناسب تغییر رنگ داخلی دندان اسـت.

 

روش باندینگ دندان

سفید کردن دندان با روش باندینگ دندان

تقریباً مانند روش ونیر لمینت، این روش هم با ایجاد یک پوشش رویی در سطح دندان، باعث پنهان کردن رنگ و عیوب دندان می باشد. در روش باندینگ کامپوزیت بـه جای لایه سرامیکی از رزین کامپوزیتی کـه دارای رنگی مشابه دندان اسـت استفاده می شود.

 

این رزین باعث می شود کـه همه ی دندان ها بـه صورت همرنگ و سفید در بیایند. برای تغییر رنگ داخلی، خارجی و تغییر رنگ بر اثر افزایش سن استفاده از روش باندینگ مناسب اسـت و می توانید با کمک ان دندان هاي‌ خودرا سفید کنید.بـه عنوان مزایای روش باندینگ می توان بـه کم هزینه بودن ان و انجام دریک مرحله مراجعه بـه دندانپزشکی اشاره کرد.

 

در مورد معایب این روش نیز باید بدانید کـه طول عمر بسیار طولانی ندارد، آسیب پذیری ان در مقابل سایر روشها بیشتر اسـت و همچنین زودتر از روش هاي‌ دیگر دندان دچار رنگ پذیری و تغییر رنگ می شود.

 

روکش دندان

با استفاده از روکش دندان

برای این کـه نقص ها و عیوب دندان، مانند ترک خوردگی، تغییر رنگ و لب پریدگی پوشانده شود از روکش دندان استفاده می شود. این روش یکی از مناسب ترین روش هاي‌ پوششی برای دندان بـه حساب می‌آید کـه در ان با استفاده از یک محافظ و روکش سرامیکی ساخته شده بـه رنگ دندان، سطح دندان ها را می پوشانند.

 

نسبت بـه روش ونیر لمینت و باندینگ عملکرد بهتری دارد، اما هزینه این روش بیشتر از هزینه باندینگ می‌باشد. از طرفی این سرامیک ها آسیب پذیر هستند و باید مراقبت زیادی از انها صورت بگیرد. از خوردن غذاها و میوه هاي‌ سفت نیز باید خودداری کنید.

 

طبق معمول از روکش دندان زمانی استفاده می شود کـه ترمیمی مانند عصب کشی بر روی دندان صورت گرفته باشد زیرا بعد از عصب کشی، دندان ضعیف شده و برای افزایش عمر نیاز بـه روکش دارد همچنین باعث تغییر رنگ داخلی دندان شده اسـت.

 

نکته:

در مجموع می توان گفت روش هاي‌ متفاوتی برای سفید کردن دندان در زمان کم وجوددارد کـه باید با توجه بـه نوع دندان، حساسیت ان و مواردی کـه دندان پزشک در معاینه تشخیص می دهد، از روشی مناسب و مشخص استفاده کرد.

 


مطلب مرتبط: هر آنچه در مورد ونیر کامپوزیت و لمینت دندان باید بدانید


 

حساسیت برای دندان

آیا سفید کردن دندان باعث حساسیت می شود؟

حتی باوجود استفاده از بهترین سفیدکننده دندان، در چند روز اول دندان‌ها حساس میشوند. بهتر اسـت بدانید کـه این مسئله موقتی اسـت و طبق معمول بـه‌صورت خود‌بـه‌خود برطرف می شود. با این وجود توصیه میکنیم کـه برای بهبودی سریع‌تر بـه نکات زیر توجه کنید:

 

از مسواک نرم و خمیردندان مخصوص دندان‌هاي‌ حساس استفاده کنید.

تا چند روز از خوردن غذا‌هاي‌ خیلی گرم یا سرد خودداری کنید.

برای مدتی از محصولات سفیدکننده استفاده نکنید.

نشان داده شده اسـت کـه جویدن آدامس باعث افزایش بزاق می شود و ذهن افراد را از درد دور می کند.

 

خمیر دندان

هزینه سفید کردن دندان

با توجه بـه این کـه روش هاي سفید کردن دندان بسیار متنوع و گسترده می باشد و هریک از این روشها خود، میزان و سطح بندی دارد، هزینه نهایی سفید کردن دندان نیز برای افراد مختلف متفاوت می باشد. این کـه با توجه بـه شرایط دندان، از چه روشی برای سفید کردن دندان شـما استفاده شود، قیمت و هزینه را مشخص می کند.

 

مورد بعدی کـه بر هزینه سفید کردن دندان اثرگذار اسـت، نوع کلینیک، سطح پزشکان، منطقه و شهر محل مراجعه اسـت. پس این کـه بـه کجا برای انجام سفید کردن دندان مراجعه کنید نیز مهم اسـت.

 

لبخند دندان

سریع‌ترین روش سفید شدن دندان چیست؟

اگر بـه دنبال ان هستید کـه در مدت زمان بسیار کوتاه و سریع، دندان‌هاي‌ خودرا سفید کنید، باید بدانید کـه روش‌هاي‌ سفید کردن دندان در منزل نمی توانند برایتان مناسب باشند، زیرا تمام آن ها بـه مدت زمان بیشتر و همچنین استمرار و تکرار انجام، نیاز دارند. بنابر این برای این‌ کار باید بـه مطب دندانپزشکی مراجعه کنید.

 

از بین روش‌هایي کـه در مطب انجام می شوند، بلیچینگ می تواند بهترین و موثرترین روش بـه حساب بیاید. استفاده از مواد سفید کننده دندان در خانه در روش هوم بلیچینگ نیز میتواند تاثیر زیادی در زیبایی دندان‌ها داشته باشد

 

همچنین اگر دندانتان علاوه بر تغییر رنگ، بـه اصلاحاتی جزئی نیاز داشت، کامپوزیت دندان نیز روش بسیار مناسبی اسـت کـه دریک جلسه انجام میگیرد. با این حال، یک دندان پزشک متخصص و دارای مهارت، با بررسی شرایط و نیاز شـما، بهترین روش را پیشنهاد می دهد.

 

سن برای سفید کردن دندان

در چه سنی برای سفید کردن دندان اقدام کنم؟

بهره‌مند شدن از روش‌هاي‌ سفید کردن دندان، محدودیتی نداشته و تمام افراد میتوانند برای زیباتر ساختن لبخند خود اقدام کنند؛ اما توصیه میشود کـه افراد زیر ۱۸ سال از روش‌هایي مانند کامپوزیت و لمینت استفاده نکنند. زیرا رشد استخوان فک دراین سنین همان‌ گونه ادامه داشته و بعد از درمان و تغییر در استخوان‌هاي‌ فک ممکن اسـت با تغییر در نتیجه در درمان روبه‌رو شوند.

 

و در پایان

سفیدی دندان‌ها تاثیر فوق‌العاده‌اي بر زیبایی ما دارد. شـما می توانید هم با روش‌هاي‌ خانگی و هم با کمک دندان پزشک دندان‌هاي‌ خودرا سفید کنید. فراموش نکنید کـه روش‌هاي‌ خانگی برای سفید کردن دندان‌ها نتایج فوری ندارند و نیاز بـه استمرار دارند. همچنین، اگر دندان‌هاي‌ شـما دارای مشکلات جدی مانند ترک‌خوردگی یا خون ریزی لثه‌ اسـت، بهتر اسـت با دندان پزشک مشورت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو