ترفندهای چیدمان دکوراسیون خانه 60 متری؛ از انتخاب کفپوش تا لوستر

منبع: تاپ ناز

1

1402/11/2

09:38


دکوراسیون خانه 60 متری با وجود کوچک بودن می تواند بسیار شیک و جذاب باشد. برای داشتن این دکوراسیون جذاب تنها کافی است از ایده های کاربردی و مناسب استفاده …

دکوراسیون خانه 60 متری با وجود کوچک بودن می تواند بسیار شیک و جذاب باشد. برای داشتن این دکوراسیون جذاب تنها کافی است از ایده های کاربردی و مناسب استفاده شود. خانه شصت متری اگرچه کوچک است اما با وجود دیزاین اصولی می توان از تمام متراژ خانه استفاده مناسب و اصولی نمود.

به طور معمول خانه هایی که امروزه ساخته می شوند دارای متراژ پایینی هستند. از این رو دانستن اصول چیدمان صحیح برای خانه های کوچک برای بیشتر افراد لازم است. ایده های خلاقانه و اصولی می تواند خانه ای کوچک را به خانه ای با فضای مناسب و اندازه تبدیل کنند.

نحوه چیدمان و دکوراسیون خانه 60 متری

طراحی و دکوراسیون خانه 60 متری باید طبق اصول و قواعد خاصی انجام شود. نکات بسیار مهمی هستند که باید در چیدمان این منازل استفاده شوند. بهترین و جذاب ترین سبک برای خانه های شصت متری سبک مینیمال و مدرن می باشد. در این سبک چیدمان تقریبا همه وسایل کاربردی هستند و طرح های ساده ای دارند.

همین امر موجب می شود که در خانه وسایل اضافه و الکی وجود نداشته باشد تا فضای خانه بی دلیل شلوغ نشود. افرادی که خانه کوچک دارند باید به تمامی جزئیات در چیدمان خانه توجه کنند. بنابراین انتخاب سبک، رنگ و وسایل در این خانه ها لازمه دقت بسیاری می باشد.

انتخاب رنگ مناسب

تنالیته و رنگ مهم ترین فاکتور انتخاب دکوراسیون خانه 60 متری می باشد. رنگ ها مهم ترین نکته برای تمام دیزاین ها علی الخصوص خانه های کوچک می باشند. به طور معمول برای خانه های کوچک رنگ های روشن پیشنهاد می شود. زیرا رنگ روشن فضا را دلباز تر و بزرگ تر نشان می دهد. رنگ های تیره در کنار جذابیت بسیار بالایی که دارند نور را جذب می کند.

این امر از انعکاس نور جلوگیری می کند و کوچکی خانه با وجود آن نمایان تر است. افراد می توانند رنگ های روشن را در کنار تیره ها به کار ببرند. همچنین از دو تناژ روشن در کنار هم استفاده کنند.

انتخاب کفپوش مناسب

بهترین کفپوش برای دکوراسیون خانه 60 متری، کفپوشی می باشد که علاوه بر زیبایی و جذابیت خانه را دلباز و بزرگ نشان دهد. معمولاً تلاش افرادی که خانه کوچک دارند بر این است که به هر ترفندی خطای دید ایجاد کنند تا خانه بزرگتر دیده شود. کفپوش از موارد بسیار تاثیر گذار در این امر می باشد. کفپوش ها در نوع های بسیار متنوعی تولید می شوند.

بهتر است برای این خانه ها از کفپوش براق استفاده شود. این کار موجب می شود بیننده کمتر به ابعاد توجه کند. در انتخاب کفپوش برای خانه کوچک حتما باید رنگ روشن انتخاب شود. براق بودن در کنار رنگ روشن باعث انعکاس نور و بزرگ دیده شدن فضا می شود.

علاوه بر این الگوی نصب کفپوش نیز بسیار مهم است. بهتر است برای این منازل کفپوش ها حالت مورب نسبت به خطوط دیوار داشته باشند. این کار باعث ایجاد عمق و بزرگ تر دیده شدن خانه می شود. کفپوش سه بعدی برای این خانه ها بسیار جذاب تر می باشد. همچنین سعی شود کفپوش ها به نحوی انتخاب شوند که دارای قطعات و تایل های بزرگ تری باشند. در نهایت توصیه می شود که برای این خانه ها کفپوش طرح دار انتخاب نشود.

مطلب مشابه: مزایا و معایب سرامیک + استفاده از سرامیک برای کفپوش ساختمان

کاغذ دیواری

انتخاب کاغذ دیواری یکی دیگر از المان های مهم در دکوراسیون خانه 60 متری می باشد. در انتخاب کاغذ دیواری نیز همانند کفپوش باید رنگ ها و طرح هایی انتخاب شود که خانه بزرگ تر و دلباز تر دیده شود. افرادی که خانه کوچک دارند بهتر است تمام دیوارهای خانه را با کاغذ دیواری نپوشانند. آن ها می توانند برخی از دیوارها را با رنگ سفید بپوشانند یا اینکه از کاغذ دیواری ساده و بدون رنگ استفاده کنند.

کاغذ دیواری به رنگ هایی چون لیمویی، صورتی روشن، کرم، بژ و استخوانی موجب بزرگ تر شدن فضا می شود. افراد می توانند برای این خانه از ترکیب دو کاغذ دیواری شلوغ و ساده استفاده کنند. طرح های هندسی اگر شلوغ و پر ازدحام نباشند می توانند خانه را بسیار بزرگ تر و جذاب تر نشان دهند.

مطلب مشابه: مدل کاغذی دیواری مدرن + طرح های کاغذ دیواری جدید و مدرن

فرش

فرش ها می توانند فضا را به طور کامل تغییر دهند بنابراین جزء نکات مهم در دکوراسیون خانه 60 متری می باشند. علاوه بر این فرش گرمی بخش و تکمیل کننده دکوراسیون خانه می باشد پس انتخاب اصولی آن بسیار مهم است. انتخاب فرش برای خانه کوچک اغلب چالش برانگیز می باشد. بهترین انتخاب برای این خانه ها فرش های ماشینی می باشند.

بهتر است رنگ فرش ها سفید، کرم، طلایی، نقره ای، طوسی، سبز، فیلی یا صورتی باشد. این رنگ ها خانه را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهند. طرح فرش خریداری شده باید با سبک کلی دکوراسیون هماهنگی داشته باشد. در انتخاب فرش بهتر است نمونه هایی در ابعاد بزرگ خریداری نشوند. علاوه بر این هماهنگی فرش با مبلمان می تواند بسیار زیبا و شکیل جلوه کند.

مطلب مشابه: اصول انتخاب فرش مناسب برای منزل + تصاویر ست کردن فرش با لوازم منزل

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون خانه کوچک

در دکوراسیون خانه 60 متری باید به نورپرداز توجه ویژه ای شود. نور مهم ترین اصل در بزرگ و دلنشین نشان دادن خانه ها می باشد. نورپردازی خانه های کوچک باید در دو نوع طبیعی و غیر طبیعی انجام شود. نورهای طبیعی از طریق پنجره ها و نورگیرها تأمین می شود. اما برای تأمین نور مصنوعی باید موارد زیر رعایت شود.چراغ های خطی: یکی از بهترین روش ها برای نورپردازی خانه کوچک استفاده از چراغ خطی می باشد. چراغ های خطی چندین لامپ هستند که در کنار هم قرار گرفته و به یک منبع متصل هستند. این لامپ ها روشنایی بالایی دارند و می توان آن را بر روی میز غذاخوری یا جزیره آشپزخانه استفاده نمود.

چراغ های آویز کوچک

افراد باید توجه کنند که چراغ آویز بزرگ برای خانه کوچک اگرچه نور بسیاری دارد اما هرگز پیشنهاد نمی شود. آن ها می توانند از چراغ های مینیمال و کوچک استفاده کنند. بهترین روش روشنایی برای فضای کوچک لامپ کوچک می باشد. هالوژن های سقفی نیز برای این خانه ها بسیار زیبا و مناسب می باشند.

سایه پردازی

سایه ها در صورتی که افراد بدانند چگونه از آن ها استفاده کنند بسیار کاربردی می باشند. آباژورهای طرح دار نیز بسیار زیبا و مناسب این خانه ها می باشند.

انتخاب لوستر

در دکوراسیون خانه 60 متری باید از لوسترهایی با ارتفاع مناسب و حجم کم استفاده شود. لوسترهای سبک روستیک و مدرن برای این خانه ها بسیار مناسب می باشند. لازم است لوستری که انتخاب می شود هم سبک با سایر لوازم خانه باشد. برای خانه های کوچک بهتر است لوستری انتخاب شود که تعداد لامپ های زیادی دارد. زیرا این خانه ها به روشنایی بیشتری احتیاج دارند.

نحوه چیدمان پذیرایی

چیدن پذیرایی اصلی ترین قسمت در دکوراسیون خانه 60 متری می باشد. راه‌کارهای ساده و عمومی وجود دارد که با استفاده از آن ها به راحتی می توان خانه کوچک را چید. به نحوی که از همه فضای خانه استفاده شود. موارد زیر راهکارهای مناسب برای دیزاین پذیرای کوچک می باشد.

استفاده از آینه

استفاده از آیینه موجب انعکاس نور می شود. این امر موجب بزرگ نشان دادن پذیرایی می باشد. بهترین مکان برای قرار دادن آینه روبروی نور می باشد. به عنوان نمونه آیینه را می توان در مقابل پنجره ها و نورگیر ها قرار داد. انعکاس نور طبیعی می تواند خانه را دلنشین تر و دل باز تر نشان دهد.

مبلمان رنگ روشن

افراد برای مبلمان، فرش ها، آباژور و سایر وسایل مورد استفاده در پذیرایی می توانند رنگ های روشن و خنثی به کار ببرند. دکور روشن فضایی مطلوب و بزرگ را برای افراد فراهم می آورد.

توجه به خطوط و اشکال هندسی

در هنگام چیدن پذیرایی های کوچک باید به تمامی خطوط و الگوهای هندسی توجه شود. مبلمان باید با خطوط تمیز و الگوهای هندسی وفق داده شوند. این عناصر حس مرتب بودن و نظم را به نشیمن می بخشد. این نظم باعث مرتب بودن و بزرگ نشان دادن نشیمن می شود.

انتخاب درست مبلمان

برای این خانه ها بهتر است از مبلمان بزرگ و سلطنتی استفاده نشود. به جای آن ها می توان مبلمان کوچک تر که بدون پایه هستند یا پایه های باز دارند استفاده کرد. مبلمانی که پایه های باز دارند به ایجاد فضای کلی در کف کمک می کنند.

استفاده از زاویه های نامتقارن

در خانه های کوچک باید از تمام فضای موجود استفاده بهینه شود. برای این خانه ها از تمام زاویه ها برای چیدمان استفاده شود. این عملکرد علاقه بصری را اضافه می کند. علاوه بر این فرد حداکثر استفاده را از فضای نشیمن خواهد داشت.

لوازم تزیینی کوچک و مینیمال

افرادی که به اکسسوری و وسایل تزیینی علاقه دارند می توانند از لوازم تزیینی کوچک برای پذیرایی خود بهره ببرند. انتخاب اکسسوری برای این خانه ها اغلب چالشی سخت می باشد. اما با اندکی دقت می توان وسایل چشم نواز، زیبا و متناسبی را پیدا کرد.

چیدمان بهینه

برای پذیرایی های کوچک بهتر است از وسایلی استفاده شود که دارای اهداف دوگانه هستند. به عنوان نمونه مبل های تخت خواب شو انتخاب بسیاری مهمی برای پذیرای می باشند. این کار چیدمان را بدون قربانی بهینه می کند.

پرده های بلند

استفاده از پرده هایی که از سقف تا کف اتاق آویزان هستند برای پذیرایی کوچک بسیار مناسب می باشند. پرده های پهن و بلند موجب بلندتر دیده شدن دیوارها می شود در نتیجه توهم بزرگ بودن اتاق به وجود می آید.

مطلب مشابه: انواع مدل اکسسوری و هولدر پرده برای زیباسازی فضای منزل

استفاده از طراحی عمودی

افراد با استفاده از لامپ های کف، آثار و اکسسوری های عمودی و قفسه های بلند فضا را بزرگتر و مناسب به نمایش می گذارند. به طور کلی هر چیدمان بلندی سقف خانه را بلندتر و خانه را بزرگ تر نشان می دهد.

دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه چالش برانگیز ترین مکان در دکوراسیون خانه 60 متری می باشد. برای چیدمان آشپزخانه نیز مانند سایر قسمت های خانه کوچک رنگ های روشن پیشنهاد می شود. علاوه بر این سبک هایی مانند کلاسیک، مدرن و فانتزی برای این آشپزخانه ها بسیار مناسب می باشند.

از دیگر پیشنهادهایی که برای این خانه ها داده می شود استفاده نکردن از میز غذاخوری می باشد. میز غذاخوری اغلب فضای زیادی را می گیرد پس افراد می توانند آن را حذف کنند. همچنین می توان از اپن یا جزیره به عنوان میز غذاخوری استفاده نمود. صندلی هایی که برای این کار در نظر گرفته می شود باید کوچک و جمع و جور باشند.

امروزه تم های رنگی بسیار زیبا و هستند و در اغلب آشپزخانه ها اجرا می شوند. افراد می توانند برای چیدن آشپزخانه کوچک خود از چند رنگ روشن استفاده کنند. علاوه بر این در ساخت کابینت ها باید دقت شود که از تمام فضای خانه به طور کامل و به درستی استفاده شود. بهتر است در این آشپزخانه ها خلوت ترین حالت ممکن برای وسایل در نظر گرفته شود. به عنوان نمونه فر، هود و سایر وسایل داخل کابینت قرار بگیرند. کابینت های بدون دستگیره نیز بسیار ترند و مناسب این آشپزخانه ها می باشند.

نحوه دیزاین اتاق خواب

اتاق خواب قسمت دیگری از دکوراسیون خانه 60 متری می باشد که در انتخاب و چیدمان آن باید دقت لازم صورت گیرد. در چیدمان اتاق خواب نیز رنگ روشن بسیار کمک کننده می باشد. اغلب دیزاینر ها برای اتاق های کوچک رنگ آبی روشن را پیشنهاد می دهند. زیرا این رنگ موجب بزرگ نشان دادن فضا و همچنین ایجاد حس آرامش در افراد می شود. در این اتاق ها بهتر است تخت خواب در گوشه اتاق قرار گیرد.

تخت خواب هایی که کتیبه دارند اغلب برای این اتاق ها مناسب نیستند. به جای آن ها می توان از تخت های مینیمال استفاده کرد. در اتاق خواب نیز مانند پذیرایی می توان از جادوی آینه استفاده نمود. بهتر است برای اتاق های کوچک تخت هایی تهیه شود که دارای فضای زیرین خالی هستند. از این فضا می توان به عنوان انباری بهره برد.

کمد دیواری و قفسه های دیواری در دکوراسیون اتاق های کوچک بسیار کاربردی و کمک کننده هستند. این کمدها و قفسه ها وسایل زیادی ر در خود جایی می دهند و فضا را مرتب تر و بهینه تر می کنند. برای این اتاق ها نیز می توان از کاغذ دیواری استفاده کرد. تنها باید توجه شود که کاغذ دیواری نباید طرح ریز داشته باشد. کاغذ دیواری هایی با طرح درشت بسیار مناسب تر می باشند.

مطلب مشابه: دیزاین اتاق خواب شیک | روش چیدن و دکوراسیون یک اتاق خواب کوچک

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو