چرا استانبول را برای سفر انتخاب کنیم؟

چرا استانبول را برای سفر انتخاب کنیم؟


منبع: همگردی

1

1402/11/2

18:08


استانبول به عنوان پایتخت فرهنگ و طبیعت شناخته می شود. استانبول، تجربه ای متفاوت از سفر به شهری میان آسیا و اروپا را به مسافران خود هدیه می دهد. جاذبه های گردشگری این شهر از ایاصوفیه و کاخ موزه توپکاپی تا غذاها و حتی موسیقی ترکیه توجه هر مسافری را به خود جلب می کند. امکانات، ثروت اجتماعی، شرایط فرهنگی و زیبایی تاریخی، استانبول را به پرجمعیت ترین شهر ترکیه تبدیل کرده است. مناطقی مانند بی اوغلو، جهانگیر، گالاتا و توپخانه که سهم برجسته ای در هنر ترکیه داشته اند، از دلایل محبوبیت این شهر به شمار می روند.

در ادامه به برخی از جاذبه های شهر استانبول که از دلایل محبوبیت این شهر برای گردشگران محسوب می شوند، اشاره می شود.

غذاهای استانبولی را از دست ندهید!

استانبول شهری است که به دلیل غذاهای خیابانی و فرهنگ سرو غذا و نوشیدنی با رستوران های ممتازش مشهور است. اگرچه غذاها و نوشیدنی های استانبول متاثر از فرهنگ مدرن آن است اما همچنان گزینه هایی برای کشف ذائقه محلی استانبول نیز وجود دارد. با خوردن کومپیر در اورتاکوی، یک نوع کله پاچه به نام اویکولوک در سوتلوچه، قهوه در پیر لوتی و شکلات های معرف در بی اوغلو، می توانید به فرهنگ طبخ غذا در استانبول پی ببرید.

غذاهای ترکی

استانبول، شهری به قدمت سه امپراطوری بزرگ

در طول تاریخ، استانبول، پایتخت سه امپراطوری بزرگ بوده است. شهری که ایالت های بسیاری سال های سال در تلاش، جهت تصرف آن بوده اند. به همین دلیل بسیاری از آثار تاریخی و مکان های مربوط به فرهنگ های رومی، بیزانسی و عثمانی را در خود جای داده است. بسیاری از مساجد، کلیساها، کاخ ها و موزه ها مورد بازدید گردشگران و علاقه مندان قرار می گیرند.

از مسجد ایاصوفیه تا آب انبار باسیلیکا

مسجد ایاصوفیه با زیبایی تاریخی بی نظیرش به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول تبدیل شده است. برای سال های متمادی منطقه ای با اهمیت مذهبی برای امپراطوری ها بوده است. اکنون یکی از شناخته شده ترین و مطلوب ترین عبادتگاه های جهان به شمار می رود. این مکان در ابتدا کلیسا بوده و در دوره عثمانی کاربری آن به مسجد تغییر می کند.

چرا استانبول را برای سفر انتخاب کنیم؟

استانبول

کاخ موزه توپکاپی از دیگر بناهای تاریخی مربوط به دوران عثمانی است. این کاخ نزدیک به 400 سال شاهد بسیاری از لحظات مهم امپراطوری عثمانی بوده و امروزه یکی از جاذبه های گردشگری محبوب به حساب می آید. در داخل کاخ می توان آثار بسیاری از دوران عثمانی را دید و روح تاریخی آن را دردیوارهای بنا حس کرد.

برج گالاتا از دیگر بناهای مهم ترکیه است. این برج سنگی در سال 2013 در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این سازه متعلق به دوره بیزانس است. سال ها به عنوان برج مراقبت استفاده می شد.

آب انبار بازیلیکا یکی از بهترین مکان ها برای کشف تاریخ استانبول است. این آب انبار در دوران بیزانس ساخته شده و مساحتی به عرض 70 متر و طول 140 متر را پوشش می دهد. این مکان سال ها برای ذخیره آب مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه با ساختار عظیم مرمری و معماری مقاوم در برابر آب مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

شهری برای عاشقان خرید از برندهای معروف جهان

علاوه بر تاریخ، فرهنگ و معماری شگفت انگیز استانبول، مراکز خرید در این شهر بسیار معروف هستند. مجتمع تجاری زورلو که در بشیکتاش قرار دارد یکی از مراکز خرید پرتردد در این شهر است. وجود 180 فروشگاه مختلف و رستوران های بین المللی تجربه خرید مناسبی برای مسافران ایجاد می کند. ایستینیه پارک از دیگر مراکز خرید معروف است. برندهای مطرح جهان از جمله لویی ویتان، هرمس و دیور در این مکان وجود دارند. مرکز خرید سواشیر به جهت نزدیکی به مترو، ایستگاه اتوبوس و متروبوس از گزینه های پیش رو جهت خرید و گشت وگذار است. مرکز خرید استانبول یکی دیگر از بزرگترین مراکز تجاری است. با 350 فروشگاه قدرت مقایسه و انتخاب را در خریداران بالا می برد. خیابان استقلال با مغازه های محلی جذاب و فروشگاه های اطراف برج گالاتا امکان خرید سوغاتی را فراهم می کند.

استانبول

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو