مسعود شجاعی الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/4

19:27


مسعود شجاعی آخرین بازیکن از نسل 2006 فوتبال ایران نیز پایان فوتبالش را اعلام کرد و به جرگه مربیگری روی خواهد آورد.

مسعود شجاعی الان کجاست؟ + بیوگرافی

پایان پسر نجیب فوتبال ایران/ آخرین نفر از نسل 2006 کفش هایش را آویخت

به گزارش نم نمک ، حداقل در سال های اخیر فوتبالیست های زیادی نداشتیم که بدون بازی در استقلال و پرسپولیس به چهره محبوبی تبدیل شوند ولی مسعود شجاعی یکی از همین بازیکنان محدود در فوتبال ایران است.

مسعود شجاعی الان کجاست؟ + بیوگرافی

مسعود شجاعی الان کجاست؟ + بیوگرافی

شجاعی زمانی که در سایپا حضور داشت از سوی برانکو به تیم ملی ایران دعوت شد و برای اولین بار در مقدماتی جام جهانی 2006 مقابل لائوس بازی کرد و در ادامه راهی جام جهانی هم شد. به این ترتیب برانکو بازیکن 22 ساله ای را با خود به جام جهانی برد که نسبت به خیلی از چهره های دیگر تیم ملی ، کمتر شناخته شده بود.

جام جهانی 2006 برای ایران خوب پیش نرفت و دو شکست در همان دو بازی اول پرونده ایران در این رقابت ها را خیلی زود بست و دیدار برابر آنگولا تشریفاتی شد. مصدومیت محمد نصرتی باعث شد تا برانکو تصمیم به استفاده از مسعود شجاعی بگیرد و این بازیکن تکنیکی برای اولین بار در جام جهانی به میدان برود. این شروع درخشش هافبکی در فوتبال ایران بود که با تکنیک بالا و مهارتش روی توپ ، خودش را به چهره شناخته شده ای تبدیل کرد.

در ژوئن 2008 صحبت از پیوستن مسعود شجاعی به سری آ و بوندسلیگا مطرح شده بود ولی این بازیکن در آن زمان تصمیم به حضور در اوساسونا گرفت. شجاعی در کنار جواد نکونام قرار گرفت و با امضای قراردادی سه ساله به اوساسونا پیوست.  

شجاعی که در فوتبال اسپانیا با نام کوچکش خطاب می شد ، چندین فصل در اوساسونا بود و بیش از 100 بازی با پیراهن این تیم انجام داد. البته در خیلی  از بازی ها او به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد. 

گل مسعود شجاعی به لوانته با پیراهن اوساسونا به عنوان یکی از بیست گل برتر فصل 2013-2012  لالیگا انتخاب شد.

شجاعی در سال 2011 (15 فروردین 1390) در دیدار تیمش با اتلتیکو مادرید دچار شکستگی استخوان پای چپ شد و در حالی که پزشکان پیش بینی می کردند درمان مصدومیت وی همانند دیگر بازیکنان ، سه ماه طول بکشد ، او به دلیل این مصدومیت 18 ماه از زمین بازی دور ماند و در این مدت ، تحت شش عمل جراحی قرار گرفت. اتفاقی که می توانست زندگی فوتبالی هر بازیکنی را تمام کند ولی شجاعی توانست به میادین برگردد.

شجاعی درباره مصدومیتش گفت : مصدومیت اتفاقی است که امکان دارد برای هر بازیکنی رخ بدهد. نمی توانم بگویم سال 2011 برایم خوب بود یا بد چرا که من به غیر از فوتبال زندگی عادی ام را می گذرانم. مصدومیت ناخواسته به سراغم آمد و باید با این مسئله کنار بیایم. آن زمانی که می توانستم بازی کنم شکرگزار خدا بودم و الان هم که مصدوم هستم ، خدا را شکر می کنم.

مسعود شجاعی در ادامه بعد از حضور کارلوس کی روش در تیم ملی ایران همواره در تیم حضور داشت و بازوبند تیم ملی ایران را سال ها بر بازو بست. شجاعی در جام ملت های آسیا 2019 نیز در ترکیب تیم کی روش حضور داشت تا به تنها ایرانی ای تبدیل شود که در هفت تورنمنت مهم حضور پیدا کرده است.

هافبک نجیب ، جنتلمن و باسواد فوتبال ایران همواره در این سال ها خودش را به عنوان یک الگو در فوتبال ایران تثبیت کرد. بدون بازی برای تیم های پرطرفدار پایتخت به چهره مهمی در فوتبال ایران تبدیل شد و بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست و سالها در فوتبال ایران درخشید. شجاعی در نهایت دیشب (سه شنبه) به صورت رسمی اعلام کرد که از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است و وارد جرگه مربیان شده است. او در نخستین تجربه مربی گری اش ، هدایت تیم هوادار را برعهده گرفته است.


بیوگرافی مسعود شجاعی

مسعود شجاعی متولد 19 خرداد 1363 بازیکن فوتبال اهل ایران است .

افتخارات
  • آ.ا.ک آتن (سوپر لیگ) : 2018-2017
  • تراکتور (جام حذفی) : 2020-2019
  • نساجی (جام حذفی) : 2022-2012
تیم ها

صنعت نفت ، سایپا ، الشارجه ، اوساسونا ، لاس پالماس ، الشحانیه ، الغرافه ، پانیونیوس ، آاک آتن ، تراکتور ، نساجی ، هوادار

عملکرد ملی
  • بازی ملی : 87
  • گل ملی : 8

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو