آیا کامپوزیت دندان کج امکان پذیر است؟

منبع: تاپ ناز

2

1402/11/5

00:26


کامپوزیت دندان کج برای افرادی مناسب است که تنها یک الی دو دندان‌ها آن‌ها متمایل است. دندان‌پزشک زیبایی برای این افراد ونیر کامپوزیت را به صورتی فرم می‌دهد که دندان‌هایشان …

آیا کامپوزیت دندان کج امکان پذیر است؟

کامپوزیت دندان کج برای افرادی مناسب است که تنها یک الی دو دندان‌ها آن‌ها متمایل است. دندان‌پزشک زیبایی برای این افراد ونیر کامپوزیت را به صورتی فرم می‌دهد که دندان‌هایشان در یک راستا قرار گیرند و دندان‌هایی کامل صاف و مرتب داشته باشند. افرادی که دندان‌های نامرتب، روی هم رفته و کج دارند، کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت نیستند.

اگر جز افرادی هستید که می‌خواهید با کامپوزیت دندان کج، دندان‌هایتان را صاف و مرتب کنید، باید بهترین دکتر کامپوزیت دندان در شهر اصفهان را انتخاب کنید که از مهارت و تجربه او مطمئن هستید.

مهارت و ظرافت کار دندان‌پزشک متخصص، در نتیجه نهایی مؤثر است. کامپوزیت دندان کج باید به‌گونه‌ای اجرا شود که احساس ضخیم و جلو بودن دندان را نداشته باشید و علاوه بر راحتی در جویدن، سلامت دهان و دندان‌هایتان به خطر نیافتد.

کامپوزیت یک دندان کج

یک دندان کج در بین سایر دندان‌ها، تأثیر منفی بر زیبایی دندان‌ها می‌گذارد. به کامپوزیت کردن دندان کج و مرتب کردن دندان‌ها ارتودنسی فوری گفته می‌شود؛ اما آیا به راستی می‌توان دندان کج را کامپوزیت نمود؟ جواب این سؤال پس از معاینه توسط دندان‌پزشک زیبایی مشخص می‌شود.

اگر دندان به میزان بسیار ناچیزی کج باشد بنا به صلاح دید دندان‌پزشک می‌توان آن را کامپوزیت کرد تا با سایر دندان‌ها هماهنگ شود و فرد لبخند یکدست و صافی داشته باشد.

دندان‌های کاملاً کج و متمایل و نامرتب برای کامپوزیت کردن اصلاً مناسب نیستند. افرادی که دندان‌های نامرتب و روی‌هم‌رفته دارند، ابتدا باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند و به کمک بریس ارتودنسی، دندان‌های خود را صاف و مرتب کنند. سپس برای زیباسازی و رفع نواقص ظاهری دندان‌ها مانند بدرنگی، شکستگی لب‌پریدگی دندان‌هایشان را کامپوزیت کنند.

کامپوزیت دندان کج جلو

کامپوزیت دندان‌های جلو یک درمان متداول برای اصلاح طرح لبخند است. برای داشتن لبخند زیبا و طبیعی، نیازی نیست همه دندان‌ها را کامپوزیت کرد با مشورت دندان‌پزشک می‌توانی تنها چند دندان جلو را کامپوزیت کنید و از درمان‌های تکمیلی دیگری مانند بلیچینگ جلوه زیبایی به لبخندتان بدهید.

اگر در بین دندان‌های جلو دندان کجی دارید و انحراف ان قابل چشم‌پوشی است، می‌توانید بدون ارتودنسی، دندان کج جلو را کامپوزیت کنید.

درصورتی ‌که دندان جلو بسیار کج بوده و نمی‌توان آن را به کامپوزیت ونیر به صورت طبیعی پوشش داد می‌توانید با ارتودنسی تک دندان ان را صاف کنید و سپس همه دندان‌های جلو را با هم لمینت کامپوزیت کنید.

آیا کامپوزیت دندان کج امکان پذیر است؟

برای دندان‌های روی هم رفته و نامرتب کامپوزیت بهتر است یا ارتودنسی؟

کامپوزیت کردن دندان‌های نامرتب و روی‌هم‌رفته درمان صحیح و اصولی نبوده و توسط هیچ دندان‌پزشک زیبایی حرفه ایی پیشنهاد نمی‌شود. هنگامی ‌که دندان‌ها بسیار کج هستند و روی‌هم قرار گرفته‌اند، عملاً نمی‌توان روی آن‌ها کامپوزیت کار کرد و یک لبخند ظریف و زیبا برای فرد به ارمغان آورد.

مهم‌ترین دلیل ان این است که سلامت دندان‌ها در زیر کامپوزیت در خطر است. دندان‌های روی هم رفته و نامرتب زیر ونیر کامپوزیت محل مناسبی برای تجمع جرم و پلاک است که باگذشت زمان، پوسیدگی دندان و از دست دادن دندان را در پی دارد.

با پیشرفت علم امروزه برای هر مشکلی یک درمان اصولی و ماندگار ارائه کرده‌اند. برای افرادی که دندان‌های نامرتبی دارند و از رنگ و ظاهر دندان‌هایشان نیز راضی نیستند، روش درمانی صحیح برای این افراد بدین صورت است که با ارتودنسی دندان‌هایشان را مرتب و هماهنگ کنند و سپس به کمک کامپوزیت به لبخندشان جلوه‌ای زیبا بدهند.

آیا کامپوزیت دندان کج امکان پذیر است؟

دکتر سیما | مجله و دایرکتوری پزشکی

مراحل کامپوزیت دندان کج چگونه است؟

مراحل کامپوزیت دندانه‌ای کج، فرایند طولانی نیست و در طی یک الی دو جلسه صورت می‌گیرد. حال به شرح کلی مراحل ونیر کامپوزیت دندان‌های کج می‌پردازیم:

  • ابتدا دندان‌پزشک زیبای دندان‌های مراجعه‌کننده را معاینه می‌کند و او را در زمینه اصلاح طرح لبخند و زیباسازی دندان‌ها مشاوره می‌دهد.
  • متناسب با رنگ پوست، رنگ سایر دندان‌ها و سلیقه زیباجو، رنگ کامپوزیت دندان را انتخاب می‌کنند.
  • مرحله بسیار مهم قبل از باندینگ کامپوزیت برای حفظ سلامت دهان، پاک‌سازی دندان‌ها و لثه از جرم و پلاک است.
  • دکتر لمینت دندان، برای بهتر چسبیدن مواد کامپوزیتی سطح دندان‌ها را ژل اسیدی مخصوص آماده می‌کنند.
  • ونیر کامپوزیت را روی دندان قرار داده و آن را فرم می‌دهند. با استفاده از نور آبی مواد کامپوزیتی را سخت می‌کنند.
  • پس از اتمام مراحل، دندان کامپوزیت شده را تست می‌کنند و در صورت نیاز ان را اصلاح کنند.

با کمی جست‌وجو در اینترنت می‌توانید فیلم کامپوزیت دندان کج را مشاهده کنید و از مراحل آن باخبر شوید.

قیمت کامپوزیت برای دندان کج

هزینه کامپوزیت دندان‌های کج به تعداد واحد کامپوزیت، برند و کیفیت مواد مورد استفاده، دستمزد دندان‌پزشک، خدمات جانبی مانند جرم‌گیری بستگی دارد. در صورت که به جای دندان‌های جلو، کل فک را کامپوزیت کنید هزینه بیشتر باید پرداخت کنید.

قیمت دقیق کامپوزیت دندان پس از معاینه فرد و مشخص شدن مراحل درمان تعیین می‌شود. برای اطلاع از تعرفه قیمت کامپوزیت دندان در سال 1402 با مطب دندان‌پزشک مورد نظر خود تماس بگیرید.

مشاوره لیمنت دندان کج و اصلاح طرح لبخند

برای مشاوره و تصمیم‌گیری بین کامپوزیت دندان کج و ارتودنسی به دندان‌پزشک متخصص زیبایی و ترمیمی مراجعه فرمایید. دندان‌پزشک با بررسی عکس رادیوگرافی دندان و وضعیت بایت درمان مناسب را به شما پیشنهاد می‌کنند.

همه افراد می‌توانند از درمان‌های زیبایی مانند لمینت سرامیکی ونیر کامپوزیت و بلیچینگ استفاده کنند، اما شرط اصلی ان داشتن دندان‌هایی سالن و مرتب است که در آینده فرد درگیر پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه نشود.

یک دکتر لیمنت دندان خوب و با وجدان هرگز برای منفعت خود، به افرادی که دندان‌های نامرتب و کج دارند کامپوزیت لمینت را پیشنهاد نمی‌دهد. بلکه با شفافیت به آن‌ها توضیح می‌دهد که ابتدا باید به کمک درمان‌هایی مانند ارتودنسی، کشیدن دندان و جراحی فک دندان‌های خود را مرتب و منظم کنند و سپس برای لمینت اقدام کنند.

لیست متخصص های دندانپزشک زیبایی در شهرهای مختلف برای انجام کامپوزیت دندان

معمولا با یک سرچ ساده در گوگل یا اینستاگرام می توانید به فهرستی از دندانپزشکان زیبایی در شهر خود برسید. همچنین می توانید به برخی از سایت های بانک اطلاعاتی پزشکان، بخش دندانپزشک های زیبایی مراجعه کنید. به عنوان مثال در سایت مطب ۳۶۵ صفحات مجزا برای کامپوزت دندان در تهران، کرج، اصفهان و… برای دسترسی ساده تر بیمارن قرار داده شده است. در سایت های بانک اطلاعاتی دیگری مانند دکترتو،‌ پذیریش ۲۴، دکتر سیما، دندانپزشکا، پزشکا،‌ مرکز بیوتی، نوبت دات ای آر، پزشک خوب، دکتر یاب و ….. زیر نیز می توانید به لیست متخصص های دندانپزشک زیبایی به تفکیک شهر و خدمات دسترسی داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو