طرز تهیه سان شاین، دسری جذاب برای مراسم‌های خاص!

منبع: نکته چی

1

1402/11/5

09:13


طرز تهیه سان شاین سان شاین یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، این دسر شیک را …

طرز تهیه سان شاین

طرز تهیه سان شاین, انواع سان شاین برای مهمانی های شیک , سان شاین شکلاتی , طرز خوردن سان شاین , فیلم طرز تهیه سان شاین , سان شاین ساندی , سانشاین گلاسه , عکس سان شاین , بستنی سان شاین

سان شاین یکی از انواع دسرهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، این دسر شیک را می‌توانید با چند نوع ژله مختلف، بستنی وانیلی و میوه‌های فصل تهیه کنید، سان شاین که طرفداران زیادی دارد برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب و جذاب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه سان شاین در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
پودر ژله توت فرنگی ۱ بسته
پودر ژله بلوبری ۱ بسته
پودر ژله طالبی ۱ بسته
آب جوش ۱ لیوان برای هر بسته پودر ژله
آب سرد نصف لیوان برای هر بسته پودر ژله
موز ۱ عدد
توت فرنگی ۶ تا ۷ عدد
انبه نصف ۱ عدد
بستنی وانیلی به مقدار لازم

طرز تهیه سان شاین

مرحله ۱: مخلوط کردن پودر ژله با آب جوش

برای درست کردن سان شاین احتیاج به چند بسته ژله با رنگ‌های مختلف و طعم‌های متنوع دارید هر بسته ژله رنگی را داخل یک ظرف جداگانه بریزید، سپس یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و پودر ژله در آب حل شود.

مرحله ۲: قرار دادن ظرف ژله روی حرارت غیر مستقیم

برای این که پودر ژله کاملا در آب حل شود و بافت مخلوط تشکیل شده صاف، شفاف و یکدست شود می‌توانید ظرف مخلوط را به مدت تقریبا ۴ تا ۵ دقیقه روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذرات پودر ژله کاملاً حل شوند و بافت شفافی تشکیل شود.

مرحله ۳: اضافه کردن آب سرد به مخلوط ژله

بعد از آن ظرف ژله را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید سپس مقداری آب سرد به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا دمای آن متعادل‌تر شود سپس مخلوط ژله را در قالب یا ظرف مستطیلی شکل با ارتفاع کم بریزید، می‌توانید ظرف را از قبل کمی چرب کنید.

مرحله ۴: قرار دادن قالب ژله‌ها در یخچال

همه ژله‌ها را به همین روش آماده کنید، سپس آن‌ها را داخل قالب‌های جداگانه بریزید، بعد از آن ظرف ژله را داخل یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا قالب ژله‌ به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال بمانند، خودش را بگیرد و بافت آن منسجم شود تا به راحتی برش داده شود.

مرحله ۵: استفاده از پودر ژله با رنگ‌ها و طعم‌های مختلف

از ژله‌های با طعم‌های مطابق میل و سلیقه خودتان استفاده کنید، اما برای این که ظاهر سان شاین جذاب‌تر شود سعی کنید از رنگ‌های متنوع مثل ژله توت فرنگی یا آلبالو، ژله طالبی، ژله بلوبری و ژله پرتقالی استفاده کنید تا رنگ‌های مختلف در سان شاین وجود داشته باشد.

مرحله ۶: بیرون آوردن ژله‌ها از یخچال و برش دادن آن‌ها در اندازه‌های کوچک

بعد از این که ژله‌ها داخل یخچال بستند و آماده شدند، ظرف‌های ژله را از یخچال بیرون بیاورید، بعد آن‌ها را به شکل مستطیل‌های هم‌اندازه به ابعاد تقریباً ۲ در ۴ سانتی‌متر برش بزنید، البته ژله ها را می‌توانید به هر شکل و اندازه‌ای به دلخواه خودتان برش بزنید.

مرحله ۷: ریختن برش ژله در لایه اول

سپس داخل لیوان سرو یک لایه ژله رنگی بریزید می‌توانید، چند برش ژله با رنگ‌های مختلف را در لایه اول بریزید، مثلا یک برش از ژله توت فرنگی و یک برش از ژله بلوبری را داخل لیوان سرو بریزید یا این که فقط از یک رنگ ژله برای لایه اول استفاده کنید.

مرحله ۸: ریختن بستنی وانیلی روی ژله‌ها و تشکیل لایه دوم

بعد از آن بستنی وانیلی را از یخچال بیرون بیاورید مقداری از آن را روی ژل‌های داخل لیوان بریزید تا یک لایه بستنی داشته باشید سپس برای لایه سوم از میوه‌های فصل استفاده کنید که معمولاً موز میوه‌ای است که در همه فصل‌ها وجود دارد و طعم آن فوق العاده است.

مرحله ۹: برش دادن موز و بقیه میوه‌ها

سپس موز را به شکل حلقه‌ای برش بزنید چند حلقه از موز را داخل لیوان روی بستنی وانیلی بریزید می‌توانید از موز به تنهایی استفاده کنید، یا از میوه‌های دیگر مثل توت فرنگی یا انبه هم در کنار موز استفاده کنید، میوه‌ها را در اندازه‌های کوچک به شکل دلخواه برش بزنید.

مرحله ۱۰: ریختن میوه‌ها روی بستنی وانیلی و چند برش ژله رنگی روی میوه‌ها

سپس میوه‌ها را روی بستنی وانیلی بریزید، با موزها ترکیب کنید تا از چند نوع میوه تازه برای روی بستنی استفاده کرده باشید بعد از آن دوباره چند برش از یک رنگ دیگر از ژله‌ها را داخل لیوان بریزید بهتر است که در هر لایه فقط از یک رنگ ژله استفاده کنید.

مرحله ۱۱: ریختن بستنی وانیلی و میوه‌های برش خورده روی لایه ژله‌ای

بعد دوباره روی لایه ژله‌ای، بستنی وانیلی بریزید، روی آن هم میوه‌های برش خورده را اضافه کنید، لایه‌ها را به همین ترتیب ادامه دهید تا لیوان پر شود در لایه آخر ترکیبی از برش‌های ژله‌ای و میوه‌های تازه را بریزید و آن را به شکل دلخواه خودتان تزئین کنید. در آخر سان شاین را به عنوان یک دسرشیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با دسرهای مختلف و متنوع دیگر، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو