طرز تهیه پاستا بروکلی، خوشمزه و فوری به روش رستورانی!

منبع: نکته چی

2

1402/11/6

11:17


طرز تهیه پاستا بروکلی پاستا بروکلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف درست می‌شود این …

طرز تهیه پاستا بروکلی

طرز تهیه پاستا بروکلی, پاستا بروکلی و مرغ , پاستا اسفناج و بروکلی , پاستا با عدس و بروکلی

پاستا بروکلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف درست می‌شود این غذای خوش طعم را می‌توانید با مواد محدود و در دسترسی تهیه کنید پاستا بروکلی که طرفداران زیادی دارد، برای پذیرایی و مهمانی‌ها مناسب است‌. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پاستا بروکلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
کلم بروکلی ۳ لیوان
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
کره ۱ قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم
پودر سیر ۲/۱ قاشق چای خوری
پودر آویشن ۲/۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار دلخواه
آب مرغ ۲ لیوان
پاستا نصف بسته ۵۰۰ گرمی
پنیر پارمسان ۳ تا ۴ قاشق غذا خوری
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم
پنیر چدار برای تزئین به مقدار لازم
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا بروکلی

مرحله ۱: شستن و جوشاندن کلم بروکلی‌ها در آب

ابتدا کلم بروکلی‌ها را در اندازه‌های کوچک خرد کنید، تمیز بشورید، بعد در یک قابلمه مقداری آب بریزید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند سپس کلم بروکلی‌ها را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۳ دقیقه بجوشند.

مرحله ۲: ریختن کلم بروکلی‌ها در آب سرد

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید کلم بروکلی‌ها را آبکش کنید، بلافاصله داخل یک ظرف آب سرد بریزید بعد از یکی دو دقیقه که داخل آب سرد ماندند، بافت آن‌ها منسجم شد و خودشان را گرفتند، کلم بروکلی‌ها را آبکش کنید، داخل سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله ۳: خرد کردن کلم بروکلی و جعفری‌ها و مخلوط کردن آن‌ها با هم

بعد کلم بروکلی‌ها را در اندازه‌های کوچک و کاملا ریز خرد کنید، سپس آن‌ها را داخل یک ظرف بریزید، بعد از آن مقداری جعفری را تمیز بشورید، خشک کنید، کاملاً ریز خرد کنید، به کلم بروکلی‌های خرد شده اضافه کنید، هم بزنید و با هم ترکیب کنید.

مرحله ۴: دوب کردن کره و تفت دادن کلم بروکلی و جعفری‌ها در تابه

سپس مقداری کره را داخل یک تابه بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب و داغ شود بعد کلم بروکلی‌های خرد شده و جعفری خرد شده را داخل تابه بریزید، کمی تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود، خوب با هم مخلوط و تفت داده شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن ادویه‌ها به مواد و تفت دادن آن‌ها

بعد از آن ادویه‌ها را که شامل پودر سیر، پودر آویشن، فلفل قرمز و فلفل سیاه است به مقدار دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان روی ترکیب کلم بروکلی و جعفری‌های خرد شده بریزید، با آنها کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها پخش شود و به خورد مواد برود.

مرحله ۶: اضافه کردن آب مرغ، آب سبزیجات یا آب معمولی به مواد

سپس دو لیوان آب مرغ را که از قبل آماده کرده‌اید داخل مواد بریزید، هم بزنید و با آن‌ها مخلوط کنید، برای کسانی که گیاهخوار هستند می‌توانند به جای آب مرغ از آب سبزیجات یا آب معمولی استفاده کنند بعد آب را روی مواد بریزند و با آن‌ها مخلوط کنند.

مرحله ۷: اضافه کردن نمک به مواد و جوشیدن سس

بعد کمی نمک روی مواد بریزید و با آن‌ها مخلوط کنید سپس طعم سس را بچشید، مقدار نمک آن را اندازه کنید، اجازه دهید تا سس شروع به جوشیدن کند، سپس در ظرف را ببندید، حرارت را کم کنید، اجازه دهید تا همه مواد با هم خوب بپزند و سس غلیظ شود.

مرحله ۸: جوشاندن پاستاها در آب جوش

سپس مقداری آب را داخل یک قابلمه بریزید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند بعد پاستاها را داخل آن بریزید، اجازه دهید تا پاستاها در آب جوش به مدت ۵ تا ۶ دقیقه بجوشند، بافت آن‌ها نرم شود و به حالت نیم پز درآیند.

مرحله ۹: آبکش کردن پاستاها و ریختن آن‌ها داخل سس بروکلی

زمان دقیق برای جوشیدن پاستاها در آب جوش روی پاکت آن‌ها نوشته شده است بهتر است که طبق آن عمل کنید، بعد از این که پاستاها خوب پخته شدند آن‌ها را آب کش کنید، بعد داخل سس بروکلی بریزید و با هم مخلوط کنید، تا سس کاملا به خورد پاستاها برود.

مرحله ۱۰: پختن پاستاها در سس و اضافه کردن پنیر پارمسان به مواد

بعد در ظرف را ببندید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا پاستاها به مدت تقریباً ۷ تا ۸ دقیقه در سس بپزند تا آب سس جمع شود، سس به خورد پاستاها برود و خوب جا بیفتد، بعد از این زمان در ظرف را بردارید، سپس مقداری پنیر پارمسان روی مواد بریزید.

مرحله ۱۱: برداشتن ظرف از روی حرارت و مخلوط کردن پنیر پارمسان با مواد

سپس بلافاصله ظرف را از روی حرارت بردارید پنیر را با بقیه مواد مخلوط کنید تا با حرارت آن ذوب شود، به خورد مواد برود و آن‌ها را طعم‌دار کند، مقدار پنیر بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و هرچه بیشتر باشد پاستا کشدارتر و خوش طعم‌تر می‌شود.

مرحله ۱۲: تزئین پاستا بروکلی

بعد از آن پاستا بروکلی را داخل ظرف مناسب بریزید، با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه آن را تزئین کنید، به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید برای روی پاستا هم از مقداری پنیر چدار، سس کچاپ یا گوجه فرنگی استفاده کنید و پاستا بروکلی را تزئین کنید. در آخر پاستا بروکلی را به عنوان یک غذای خوش طعم و پرطرفدار همراه با سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو