آیا روغن موتور اورجینال یخ می زند؟

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/6

13:30


به طور کلی هوای سرد می تواند اثرات نامطلوبی روی خودروی شما بگذارد، اما آیا می‌دانستید که می‌تواند روی روغن موتور شما نیز تأثیر بگذارد؟ در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با ما همراه باشید.

در فصل زمستان، موتور شما ممکن است برای رسیدن به دمای کارکرد مطلوب، خود زمان بیشتری ببرد و هنگامی که هوا بسیار سرد است، توانایی روغن موتور شما برای جریان یافتن مناسب، ممکن است به تاخیر بیفتد. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است موتور شما در زمانی که هوا بسیار سرد است کارایی لازم را نداشته باشد.

آیا روغن موتور یخ می زند؟


در سرمای شدید، بله، روغن موتور می تواند یخ بزند. اگر روغن موتور مینرال دارید، ممکن است بخواهید برای تعویض روغن بعدی خود به اقدام به خرید روغن سنتتیک نمایید. روغن‌های سنتتیک اغلب سطوح ویسکوزیته خود را حفظ می‌کنند و بهتر می‌توانند در برابر یخ زدگی مقاومت کنند، حتی در سرمای خیلی شدید.

روغن موتور

سخن پایانی


علت کم شدن روغن موتور در هوای سرد، می‌تواند به شرایطو سن موتور شما و نوع خودرویی که رانندگی می‌کنید بستگی داشته باشد. اگر در طول زمستان دائماً روغن موتور خود را پر می کنید، ممکن است مشکل چیز دیگری باشد. در هر صورت، شما باید خودروی خود را در اسرع وقت بررسی کنید و به اتوسرویس ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو