تعیین وضعیت جدید برای بنزین سال آینده | نرخ بنزین از عید افزایش قیمت خواهد داشت؟

2

1402/11/8

09:18


تعیین وضعیت جدید برای بنزین سال آینده | نرخ بنزین از عید افزایش قیمت خواهد داشت؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

نماینده مجلس :هروقت درباره بنزین تصمیم بگیریم به مردم می گوییم

هادی بیگی نژاد  درباره این‌که دولت بارها تاکید کرده است قرار نیست قیمت بنزین افزایش پیدا کند اما شاهد کاهش سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت  هستیم گفت: این کار اثری در زندگی مردم ندارد، چرا؟ چون شما وقتی به جایگاه می‌روید بنزین می‌زنید لیتری ۳ هزار تومان، با چه کارتی؟ با کارت جایگاه. با کارت خودتان هم ۳ هزار تومان می‌زنید؛ یعنی این‌ محدود کردن هیچ اثری ندارد، لذا نباید برای مردم نگرانی به وجود بیاید که حالا می‌خواهد چه اتفاقی بیفتد؟ اما نکته‌ای که اینجا وجود دارد این است که این کار از لحاظ  روانی روی مردم یک مقداری اثر منفی داشت و بازخوردش منفی بود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظر من وزارت نفت در پیوست روانی کارش دقت نکرده است، زیرا الان به آنها گفته شود، می‌گویند ما که به چیزی دست نزده‌ایم فقط کارت سوخت‌ها را که جا به جا می‌شد و به قاچاق کمک می‌کرد، جمع کردیم، گفتیم که یک مقداری ملاحظه بیشتری شود. اینکه گفته شده است اثر منفی دارد؛ در واقعا اثر منفی روانی دارد و فعلا به صورت عملی اتفاق نمی‌فتد.

وی افزود: نکته دوم در قانون بودجه مصوب شد ۹۰ درصد افراد از کارت بنزین خودشان استفاده کنند و ۹۵ درصد هم از کارت گازوئیل استفاده کنند، یعنی کسانی که می‌روند در جایگاه سوخت‌گیری کند، از کارت خودشان کنند اما این تصمیم اخیر خلاف آن چیزی است که در بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است، زیرا مردم را تشویق می‌کند از کارت خودشان استفاده نکنند و از کارت جایگاه استفاده کنند. این قسمت به نظرم با سیاست‌های قانونی مغایرت دارد و نباید اتفاق بیفتد.

قیمت بنزین

بیگی‌نژاد در خصوص این‌که با اعلام خبر کاهش سهمیه بنزین آزاد در ابتدا هیچ کسی مسئولیت آن را نمی‌پذیرفت، چرا در این خصوص پیش از اجرای تصمیم اطلاع‌رسانی صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: هر تصمیمی در کشور گرفته می‌شود فرد مسئول باید بپذیرد کار او بوده است نمی‌تواند بگوید من نمی‌پذیرم. در زمان آقای هم روحانی ما یک بار این تجربه را داریم که آمدند قیمت بنزین را بالا بردند، من با قسمت افزایش قیمت بنزین کاری ندارم تصمیمی گرفتند که منطقی هم بود و باید بالا می‌رفت اما چرا کسی مسئولیتش را قبول نکرد؟ الان هم اگر این کار انجام شده است دولت و وزارت نفت باید مردانه بگویند ما تصمیم گرفتیم و پای آن هم ایستاده‌ایم نه این‌که مسئولیت را بیندازند گردن این و آن!

وی درباره این‌که مطرح می‌شود قرار است بنزین ۳ نرخی شود، گفت: بعضی از موارد، مواردی است که نباید درباره‌اش صحبت کرد، چرا؟ چون هنوز تصمیمی گرفته نشده است، ما الان بگوییم تکذیب می‌کنیم و گران نمی‌شود یا بگوییم تایید می‌کنیم و گران می‌شود؟ وقتی چیزی درباره‌اش صحبت نشده است و هیچ تصمیمی اصلا گرفته نشده چرا می‌خواهیم به آن دامن بزنیم؟ تصمیمی درباره قیمت بنزین گرفته نشده و این را می‌دانیم که تا پایان سال هم تصمیمی گرفته نمی‌شود، اما هنوز برای سال بعد صحبتی نشده است و  نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد، هر موقع تصمیم گرفته شد، به مردم گفته می‌شود.

منبع:عرشه آنلاین

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو