خبر داغ بنزینی ویژه امروز : افزایش نرخ بنزین از فردا | بنزین سه نرخی از کی آغاز میشود؟!

2

1402/11/15

13:16


خبر داغ بنزینی ویژه امروز : افزایش نرخ بنزین از فردا | بنزین سه نرخی از کی آغاز میشود؟!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت بنزین یکی از مسائل خبرساز و البته حاشیه‌ساز در ایران است. این حواشی طی مدت اخیر افزایش یافته که علت آن اظهارنظرهای متناقض مسئولان نهادهای مختلف است. اجرای طرح‌های آزمایشی همچون اختصاص سهمیه بنزین به نفرات یا انتقال آن به کارت بانکی نیز موجب شده که حساسیت مردم نسبت به مسئله نرخ بنزین افزایش یابد. درهمین‌حال خبرگزاری‌ها و اشخاص مختلف نیز سعی دارند با ارائه نظرات مختلف در مورد قیمت  بنزین، نام خود را به تیتر اخبار برسانند.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: فعلا در حوزه سه نرخی شدن بنزین مصوبه‌ و ابلاغیه‌ای داده نشده و قیمتی هم اعلام نشده است.

قیمت بنزین

فوری؛جدید ترین خبر درباره سه نرخی شدن بنزین / قیمت بنزین چقدر خواهد شد؟

جلیل سالاری امروز در جمع خبرنگاران درباره میزان ناترازی بنزین و راهکارهای رفع این مساله، اظهار کرد: تولید در داخل کشور بیش از استانداردهای دنیا و مصارف سه برابر استاندارد دنیاست، میزان مصرف بنزین ۱۱۵ میلیون لیتر مصرف و سی‌ان‌جی حدود ۲۰ میلیون تخمین زده شده یعنی ۱۳۵ میلیون لیتر سوخت در کشور مصرف می شود

وی افزود: نیاز است در بحث بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدامات شایسته‌ای انجام شود که عملا با استانداردهای جهانی اقدام شود، هم در بحث کیفی‌سازی خودروها، خارج‌ کردن خودروهای فرسوده عملا ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر روزانه مازاد بنزین داریم که می‌توانیم این میزان را در سبد صادرات کشور قرار دهیم لذا باید به موازات بحث تولید بنزین و احداث پالایشگاه جدید و کیفی سازی در حوزه بهینه‌سازی هم اقدام کنیم.

او اظهار کرد: طرح‌هایی در سبد سوخت دیده شده، از جمله اینکه بحث‌های هیبریدی را در دستور کار قرار دهیم و موضوعات دیگر در حوزه کیفی سازی و توسعه شرکت‌های پالایشی است که این ظرفیت را به عدد ۱۳۰ میلیون لیتر تثبیت کنیم.

درباره میزان واردات بنزین گفت: در بحث واردات چالش چندانی نداریم و با ظرفیتی که در داخل کشور وجود دارد، کار را پیش می‌بریم و صرفا در شرایطی که برخی از پالایشگاه‌ها تعمیرات اساسی و یا نیاز خاصی دارند، در آن زمان پیش‌بینی و مدنظر قرار می‌دهیم و بر حسب نیازهایی که وجود دارد و با توجه به میزان ذخیره‌سازی در فصولی که اوج مصرف است، به منظور مدیریت به این موضوع توجه می شود.

او در پاسخ به این سوال که در چند درصد کلان‌شهرهای بزرگ بنزین و نفت‌گاز یورو ۵ توزیع می‌شود، اظهار کرد: در عمده کلان‌شهرهایی که تکلیف شده است، عرضه را انجام می‌دهیم و بخش کیفی‌سازی نیز بر اساس مصوباتی که وجود دارد، در مابقی فراورده‌ها نیز تا سال ۱۴۰۴ اقدامات را انجام خواهیم داد، در نفت‌کوره نیز طرح‌های جامع کیفی‌سازی پیش‌بینی شده که تدریجا اجرایی می‌شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه ماهیت عمده طرح‌ها زیست محیطی بوده، لازم است صدور مجوزها تسریع شود و این موضوعات زمان‌بر است و لازم است که از سوی دستگاه‌ها کمک شود تا بتوانیم در برخی پروژه‌ها که مطالعات مهندسی آن آغاز شده، عملیات اجرایی را نیز در مابقی شرکت‌ها آغاز کنیم.

وی با اشاره به برنامه امروز، گفت: با همکاری شرکت ملی پالایش و پخش و شرکت‌های تابعه در قالب تفاهمی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام شد، امروز ۵۰۰۰ نهال را در مجموعه شرکت‌های تابعه هم شرکت خطوط مخابرات، شرکت ملی پخش و مجموعه ۱۰ شرکت پالایشی ۵۰۰ هزار نهال را خواهیم کاشت و در طول چهار سال آینده این عدد را به پنج میلیون خواهیم رساند./ منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو