روش آسان برای تازه کردن سبزی پژمرده

روش آسان برای تازه کردن سبزی پژمرده


منبع: ساعد نیوز

4

1402/11/12

09:23


راهکارهایی وجود دارد که بتوان سبزی را تا مدت طولانی در یخچال تازه نگه داشت حتی بعد از این که پژمرده و پلاسیده شد. ادامه مطلب ساعد نیوز را در این زمینه مطالعه کنید.

وقتی هوا گرم است تازه نگه داشتن سبزی و میوه سخت‌ تر می‌ شود و سبزی که شما خریداری کرده‌ اید خیلی زود پژمرده می‌ شود، اگر سبزی پلاسیده شده باشد یعنی کپک زده یا لزج و سیاه باشد، نمی‌ توان آن را تازه کرد، اما راهکارهایی وجود دارد که بتوان سبزی و میوه را تا مدت طولانی در یخچال تازه نگه داشت حتی بعد از این که پژمرده و پلاسیده شد.

تازه کردن سبزی پلاسیده


سبزی خوردن پس از چند روز نگهداری در یخچال پژمرده و پلاسیده می‌شود، اما جالب است بدانید که راهکارهایی وجود دارد که می‌توان سبزی و میوه را تا مدت طولانی در یخچال تازه نگه داشت حتی بعد از این که پژمرده و پلاسیده شد.

تازه کردن سبزی پلاسیده با آب و یخ


قسمت‌هایی از سبزی را که سیاه و لزج شده‌اند جدا کنید. هر چه سبزی پژمرده‌ یا ضخیم‌‌تر باشد، باید مدت زمان بیشتری در آب و یخ بماند. ممکن است لازم باشد کاسه حاوی سبزی، آب و یخ یک شب تا صبح بماند تا سبزی‌ها طراوت بیشتری بگیرد.

سبزی‌هایی مانند کرفس و هویج به زمان و آب بیشتری برای تازه شدن نیاز دارند. زمان ماندن در آب و یخ به نوع سبزی شما بستگی دارد. هر موقع دوباره سبزی‌ها تازه شد، آنها را از آب و یخ خارج کنید. سبزی‌ها با جذب آب، دوباره تازه می‌شوند و یخ هم آنها را از حالت وارفتگی دور می‌کند. اگر هوا گرم است کاسه حاوی آب و یخ و سبزی را در یخچال قرار دهید.

آب و یخ

سبزی پژمرده را با آبلیمو یا سرکه تازه کنید


می‌توانید یک قاشق مرباخوری آبلیمو یا سرکه سیب به سبزی اضافه کنید.

آبلیمو

سبزی پژمرده را با سیب زمینی تازه کنید

اگر به سبزی در حال خیس خوردن، چند قاچ سیب‌زمینی خام اضافه کنید، به تازه کردن سبزی کمک زیادی می‌کند. سیب‌زمینی سرشار از نشاسته است. این نشاسته توسط سبزی جذب می‌شود و به تازه کردن سبزی پژمرده کمک زیادی می‌کند.

سیب زمینی


نکته آخر


آخرین راهکاری که در مواجهه با پلاسیده شدن سبزی‌ها می‌توانید انجام دهید، این است که از خیر سبزی تازه بگذرید و سبزی‌های پلاسیده شده را در برابر آفتاب یا پنکه پهن کنید تا خشک شود. به این ترتیب هم زمان بیشتری می‌توانید سبزی‌تان را نگه دارید و هم زحمت‌تان به هدر نمی‌رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو