حسین تاجیک کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/11/12

18:58


ملی پوش سابق تکواندوی ایران گفت : نگاه به مسابقات انتخابی المپیک در بخش قاره ای باید خیلی دقیق باشد چرا که تجربه نشان داده این مسابقات بسیار سخت و دشوار است.

حسین تاجیک کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

تاجیک : تکواندو کار سختی در مسابقات کسب سهمیه قاره ای دارد/ مهم کسب مدال المپیک است

حسین تاجیک ، درباره شرایط تیم ملی تکواندوی مردان برای کسب دومین سهمیه المپیک از طریق مسابقات قاره ای اظهار کرد : ما در بخش مردان تا کنون موفق به کسب یک سهمیه شده ایم. برای کسب سهمیه دوم مسابقات انتخابی قاره ای در چین را پیش رو داریم که برای انتخاب وزن و تکواندوکار منتخب باید وسواس زیادی به خرج داد. درست است که مدعیان اصلی آسیا از طریق سیستم رنکینگ کسب سهمیه کرده اند اما نباید این مسابقات را دست کم گرفت.

حسین تاجیک کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

حسین تاجیک کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی افزود : از المپیک 2000 سیدنی که تکواندو رسما وارد المپیک شده است ، ایران تنها در المپیک 2016 ریو سه سهمیه داشت که آن هم به مدال ختم نشد. در 5 دوره دیگر ما تنها دو سهمیه کسب کرده بودیم که حاصل آن در مجموع دو طلا ، یک نقره و دو برنز بوده است. همین 5 مدال را هم سه نفر کسب کرده اند. در دو المپیک آخر که مدالی کسب نکردیم و اصلا به سکو هم نزدیک نشدیم. اینها نکات آماری است که گویای حقایق زیادی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

دارنده مدال برنز جهان افزود : چین در مسابقات قاره ای یک نماینده خواهد داشت که مشخص نیست در سبک وزن خواهد بود یا در سنگین وزن ، کره جنوبی و اردن نیز به دلیل آنکه دو سهمیه از رنکینگ سیستم گرفته اند ، نماینده ای ندارند. ازبکستان هم یک نماینده دارد که بدون شک ، «جایسانوف» در وزن 80- کیلوگرم خواهد بود. در کنار شرایط مدعیان باید به تک ستاره های تایلند ، چین تایپه ، ویتنام ، فیلیپین و … نیز اشاره کرد که می توانند دردسرساز شوند.

تاجیک با اشاره به عدم دعوت از تکواندوکار وزن دوم المپیکی ، گفت : در وزن 68- کیلوگرم خیلی راحت و بی دردسر می توانستیم سهمیه حضور در المپیک را کسب کنیم چرا که مدعی خاصی ندارد اما توجه مسئولان فنی فدراسیون به کسب مدال در المپیک است. همین اولویت باعث حذف این وزن شده است. البته در وزن 58- کیلوگرم با حضور زندی ، حسین پور و حاج موسایی شرایط بسیار خوبی داریم و فکر می کنم در این وزن بتوانیم به هدفمان برسیم.

ملی پوش سابق تکواندوی ایران در پایان گفت : «رشیدوف» از ازبکستان و «شراباتی» از اردن در مسابقات قاره ای سهمیه حضور در المپیک توکیو را کسب کردند و به ترتیب صاحب مدال های طلا و نقره المپیک شدند. «ابوقاش» هم دو دوره قبل از همین مسابقات به المپیک رفت و قهرمان شد. نگاهی به آمار مدال آوران المپیک نشان می دهد که رنکینگ تنها یک عدد است و هر تکواندوکاری که آمادگی ذهنی و بدنی بالاتری داشته موفق به کسب مدال المپیک شده است. امیدوارم این اتفاق نیز برای نمایندگان ما در المپیک بیفتد. تعداد سهمیه ها مهم نیست بلکه مهم کسب مدال المپیک است.


بیوگرافی حسین تاجیک

حسین تاجیک متولد 27 شهریور 1366 در شهریار تکواندوکار ایرانی است.

از افتخارات وی میتوان به کسب 3 مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو