مذاکرات SpaceX برای ارائه خدمات استارلینک در ویتنام به تعویق افتاد

منبع: پلازا

2

1402/12/10

10:51


مذاکرات SpaceX برای ارائه خدمات استارلینک در ویتنام به تعویق افتاد

SpaceX و ویتنام مذاکراتی را برای ارائه خدمات ماهواره‌ای استارلینک آغاز کرده بودند که به دلیل مسائل مربوط به مالکیت، این مذاکرات به حالت تعلیق درآمده است.

برنامه‌های شرکت SpaceX برای ارائه خدمات ارتباطی به ویتنام از طریق ماهواره‌های استارلینک، به دلیل محدودیت‌های مالکیتی اعمال شده توسط دولت ویتنام، به حالت تعلیق درآمده است. ویتنام که به دنبال بهبود زیرساخت‌های اینترنتی خود پس از قطعی‌های اخیر در کابل‌های زیردریایی فیبر نوری است، نیازمند خدمات ماهواره‌ای برای مناطق کوهستانی و دریایی خود است. این کشور، که اغلب با چین بر سر مرزهای مورد مناقشه در دریای جنوب چین اختلاف دارد، امیدوار بود با استفاده از خدمات استارلینک، پشتیبانی بهتری برای پهپادهای نیروی دریایی خود فراهم آورد.

مذاکراتی که چندین ماه به طول انجامیده بود، در آخرین ماه‌های سال 2023 به دلیل اصرار ویتنام بر حفظ محدودیت‌های سختگیرانه بر مالکیت خارجی، به نقطه توقف رسید. این محدودیت‌ها، به شرکت‌های خارجی اجازه نمی‌دهند بیش از 50 درصد سهام شرکت‌های دارای زیرساخت شبکه ارتباطی در ویتنام را در اختیار داشته باشند.

با وجود تلاش‌ها برای یافتن راه‌حل، مذاکرات بین SpaceX و ویتنام در نهایت به دلیل عدم انعطاف‌پذیری در قوانین مالکیت به حالت تعلیق درآمد. این امر منجر به قطع خدمات آزمایشی استارلینک شد که پیشتر برای هدایت پهپادهای نیروی دریایی ویتنام در دریای جنوب چین و خلیج تایلند استفاده می‌شد. هنوز مشخص نیست که آیا این مذاکرات در آینده از سر گرفته خواهد شد یا خیر.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو