بیوگرافی غزاله شکور کیست و ماجرای قتل توسط آرمان عبدالعالی + عکس

بیوگرافی غزاله شکور کیست و ماجرای قتل توسط آرمان عبدالعالی + عکس


منبع: شبونه

1

1402/11/15

01:36


غزاله شکور کیست و چگونه به قتل رسیبد غزاله شکور متولد 1373 در تهران بود که در 12 اسفند 1392 در سن 19 سالگی توسط نامزدش آرمان عبدالعالی به قتل رسید  انها قرار بود با هم ازدواج کنند اما به دلیل اینکه غزاله تصمیم گرفت به خارج از کشور برود با آرمان به مشکل خورد …

بیوگرافی غزاله شکور کیست و ماجرای قتل توسط آرمان عبدالعالی + عکس

غزاله شکور کیست و چگونه به قتل رسیبد

غزاله شکور متولد 1373 در تهران بود که در 12 اسفند 1392 در سن 19 سالگی توسط نامزدش آرمان عبدالعالی به قتل رسید  انها قرار بود با هم ازدواج کنند اما به دلیل اینکه غزاله تصمیم گرفت به خارج از کشور برود با آرمان به مشکل خورد و در نهایت دعوای انها به قتل انجامید و هیچوقت جسد غزال پیدا نشد و آرمان عبدالعالی بعد از 8 سال در 3 آذر 1400 در زندان رجایی شهر اعدام شد.

ماجرای این پسر و دختر در فیلم سینمایی بی بدن ساخته شد که الناز شاکردوست و سروش صحت بازیگران آن را تشکیل میدهند. پدر و مادر غزاله از کارگردان و تهیه کننده این فیلم شکایت کردند.

بیوگرافی غزاله شکور

غزاله شکور متولد 1373 بوده و در رشته مرمت ابنیه تحصیل میکرده که برای ادامه تحصیل تصمیم گرفته به کشور اتریش برود. دختر جوانی بوده که توسط نامزدش آرمان عبدالعالی به قتل رسیده است و نامش حالا رسانه ای شده و مورد توجه مردم قرار گرفته است.

ماجرای آشنایی

آرمان زمانی که کمتر از 18 سال سن داشته در ترکیه با غزاله آشنا میشود آشنایی آنها علنی شده و به خانواده هایشان خبر میدهند و بعد از مدتی با یکدیگر نامزد میشوند اما این دختر تصمیم میگیرد که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور یعنی ترکیه برود اما نامزدش مخالفت میکند.

غزاله شکور کیست؟ اینستاگرام ماجرای قتل غزاله توسط آرمان عبدالعالی

ماجرای قتل غزاله شکور

در نهایت در سال 92 آرمان عبدالعالی به نامزدش غزاله میگوید به خانه شان برود و صحبت های اخرشان را کنند.

به گزارش فرارو ، غزاله به خانه آنها می آید و هیچکسی خانه نبوده است بعد از صحبت های انها درگیری لفظی بین شان صورت میگیرد و در نهایت غزاله را بر روی زمین پرتاب میکند و با میله بارفیکس او را مورد ضرب و شتم قرار میدهد (البته آرمان چنین ادعایی را رد کرده است و گفته که او از پله ها پایین افتاده و مرده است)

بعد از اینکه غزاله شکور کشته شد جنازه او را درون مشما پیچیده و به سطل زباله محله می اندازد!!

غزاله شکور کیست؟ ماجرای قتل غزاله توسط آرمان عبدالعالی

بر اساس اعلام مصطفی محبی، مدیرکل سابق زندان‌های استان تهران این جوان ٢٤ ساله هنگام گذراندن بیش از پنج سال حبس در زندان رجایی‌شهر، علاوه بر اخذ مدرک مهندسی کامپیوتر، موفق شده در آزمون کارشناسی‌ارشد سال ٩٧ در رشته مهندسی پزشکی دانشگاه تربیت‌مدرس در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شود.

عفو بین‌الملل از مقامات ایران خواست فورا اجرای حکم اعدام آرمان عبدالعالی را که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال داشته، متوقف کند.

او متهم است در سال ۹۲ غزاله شکور را به قتل رسانده است. براساس گزارش‌ها آرمان عبدالعالی در زمان وقوع حادثه ۷ روز کمتر از ۱۸ سال سن داشت. او اکنون ٢٤ ساله است.

شرط پدر و مادر غزاله شکور برای بخشش

پدر و مادر غزاله ساعت3 بامداد چهارشنبه به زندان رجایی‌شهر رفتند تا حکم قصاص قاتل دخترشان را اجرا کنند اما در واپسین لحظات تصمیم گرفتند به او مهلت یک‌ماهه بدهند. «به‌خاطر دلمان مهلت دادیم؛ به‌خاطر اینکه شاید در این یک‌ماه آرمان به حرف بیاید و بگوید جسد دخترمان کجاست.» پدر آرمان ادامه می‌دهد: من و همسرم احساس می‌کنیم آرمان دروغ می‌گوید.

نمی‌دانم چرا اما هم به دل من افتاده و هم به دل همسرم که آرمان جسد دخترمان را جایی دفن کرده و نمی‌خواهد به ما بگوید. می‌ترسد مبادا حقیقت را بگوید و بعد ما فورا حکم قصاص را اجرا کنیم. فکر می‌کند اگر نگوید ما هم حاضر به اجرای حکم نمی‌شویم.

غزاله شکور کیست؟ بیوگرافی و ماجرای قتل غزاله شکور

به این امید که شاید اگر زنده بماند یک روز به حرف بیاید و به ما بگوید. پدر و مادر غزاله پیش از این هرگز به بخشش فکر نکرده‌اند و در تمام جلسات صلح و سازشی که در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد اصرار بر قصاص قاتل داشتند. «اگر آرمان حقیقت را بگوید و آثاری از جسد دخترمان به‌دست ما برسد ما به بخشش فکر می‌کنیم اما اگر حرفی نزند به هیچ عنوان او را نمی‌بخشیم.»

پدر غزاله ادامه می‌دهد: دیروز ساعت3 صبح رسیدیم مقابل زندان رجایی‌شهر. خانواده آرمان از پدر و مادرش گرفته تا دوستان و بستگانش پیش از رسیدن ما آنجا بودند. به محض اینکه من و همسرم را دیدند به پای ما افتادند. التماس می‌کردند که آرمان را ببخشیم. از مقابل آنها عبور کردیم و وارد زندان شدیم. پیش از اجرای مراسم، آقای شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران با من و همسرم صحبت کرد تا به‌خاطر رضای خدا قاتل را ببخشیم.

حرف‌های او در تصمیمی که گرفتیم برای مهلت دادن به قاتل بی‌تأثیر نبود. او در این مدت خیلی پادرمیانی کرد و می‌خواست پرونده به صلح و سازش ختم شود.

ساعت6 بود که آرمان به محوطه اجرای حکم منتقل شد «او اصلا نای حرف زدن نداشت و خیلی ترسیده بود.» پدرغزاله ادامه می‌دهد: دیدن چوبه دار برای او شوک بزرگی بود و ما امید داریم که شاید در این یک‌ماه به این نتیجه برسد و حقیقت را به ما بگوید. او با دیدن ما گریه کرد، به پایمان افتاد و با التماس خواست که او را ببخشیم. ما هم به او مهلت دادیم تا فرصتی به او داده باشیم و از طرفی مردم تصور نکنند ما از سر لجاجت و یا انتقام‌جویی اصرار به قصاص داریم.

غزاله متولد73 و زمانی که به قتل رسید 19ساله بود. پدرش می‌گوید: او به‌تازگی در رشته مرمت ابنیه قبول شده و قرار بود برای ادامه تحصیل به کشور اتریش برود. ما کارهای او را انجام داده بودیم تا برای ادامه تحصیل به خارج برود.

او اسفند92 به قتل رسید، درحالی‌که قرار بود اردیبهشت93 از ایران برود و تحصیل کند. اما آرمان همه آرزوهای دخترم را گرفت. در واقع علت دعوای آنها هم رفتن دخترم از ایران بود. پدر غزاله ادامه می‌دهد: من به همراه خانواده‌ام در سال90 یعنی 2سال پیش از اینکه دخترم به قتل برسد به کشور ترکیه رفته بودیم.

سفر تفریحی بود که ازقضا آرمان هم به همراه خانواده‌اش برای تفریح به ترکیه سفر کرده بودند.

غزاله شکور کیست؟ بیوگرافی و ماجرای قتل غزاله شکور

ظاهرا در این سفر دخترم و آرمان با هم آشنا شده بودند. پدر و مادر آرمان دندانپزشک هستند و دخترم که تصور می‌کرد آرمان در یک خانواده تحصیلکرده بزرگ شده، به درخواست او برای آشنایی‌شان جواب مثبت داد.

او یک‌سال از دخترم کوچک‌تر بود و در مقطع پیش‌دانشگاهی درس می‌خواند. همه فکر دخترم رفتن به خارج و ادامه تحصیل بود و به دخترخاله‌اش گفته بود که قصد ازدواج با آرمان را ندارد و می‌خواهد ادامه تحصیل بدهد.

دخترخاله دخترم می‌گوید آرمان مدام به دخترم زنگ می‌زد و گریه می‌کرد. از او می‌خواست تا از ایران نرود و همین موضوع باعث شد تا تنها فرزندم را از من بگیرد و حتی جسدش را هم تحویلم ندهد.

منبع: روزنامه همشهری

حکم اعدام برای آرمان عبدالعالی

آرمان به اتهام قتل عمدی غزاله پای میز محاکمه ایستاد و با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.

آرمان که هفته گذشته و بعد از پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی اش در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام قتل عمدی غزاله پای میز محاکمه ایستاد با حکم قضایی به قصاص محکوم شد. قضات دادگاه در رایی 11صفحه ای وی را مستحق مرگ دانستند.

وی پیش تر نیز به قصاص محکوم شده بود که به این حکم اعتراض کرد و درخواست اعاده دادرسی وی پذیرفته شد تا بار دیگر از خود دفاع کند.

آرمان در جلسه دادگاه منکر قتل غزاله شد و گفت: من آن زمان بچه بودم. اشتباهات زیادی مرتکب شدم اما قاتل نیستم.

در پایان این جلسه قضات دادگاه برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند. آرمان و وکلایش امیدوار بودند با دفاعیات‌شان او از قصاص نجات پیدا کند اما روز گذشته هیأت قضایی سرانجام رأی‌شان را اعلام کردند. رأیی که مثل قضات شعبه چهارم بر مجرم بودن آرمان تأکید داشت. در رأی ۱۱ صفحه‌ای قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران بار دیگر آرمان در قتل غزاله گناهکار شناخته و به قصاص محکوم شده است. حالا در صورتی که رأی دادگاه در دیوان عالی کشور نیز تأیید شود، آرمان پای چوبه دار خواهد رفت. این رأی در شرایطی صادر شد که تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای دم مقتول ادامه دارد.

مادر آرمان عبدالعالی

مادر آرمان به مادر غزاله گفت:”التماس میکنم آرمان را ببخشید.در این هفت سال روح پسرم مرده است.جسم بی جان او را به ما ببخشید.می دانم جگر شما سوخته و چشمتان از اشک خشک نشده است.اما روزگار ما هم سیاه است و دلمان خون است.به حال ما رحم کنید.چطور التماستان کنم که آرمان را ببخشید؟»

اشک می‌ریزند و نمی‌دانند که با چه کلماتی رنج‌شان را توصیف کنند. هر کدام داغ و عذاب چند ساله بر دوش‌شان سنگینی می‌کند. چهره‌شان خستگی و غم را فریاد می‌زند. پدر و مادری که دختر نوجوان‌شان را بی‌رحمانه کشته‌اند و پدر و مادری که حالا باید شاهد مرگ دردآور پسرشان روی طناب دار باشند. غم هیچ‌کدام توصیف‌شدنی نیست. حالا گردهم‌آمده‌اند تا شاید بتوانند مرحمی پیدا کنند برای زخم‌هایشان. پدر و مادر غزاله قصاص می‌خواهند و پدر و مادر آرمان بخشش؛ پرونده پرپیچ‌وخم آرمان عبدالعالی حالا به مرحله اجرا درآمده است.

قرار است بار دیگر این پسر بالای چوبه دار برود و حالا جلسه صلح و سازش برگزار شده است. شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران در این جلسه با درک‌کردن شرایط سخت خانواده مقتول، سعی در راضی‌کردن آن‌ها برای بخشش دارد.

اعدام علی عبدالعالی

پس از ۸ سال تلاش ها برای کسب رضایت مادر غزاله شکور نافرجام ماند و آرمان عبدالعالی که در سال ۹۲ مرتکب قتل غزاله شکور شده بود و هیچ گاه مشخص نشد چه بلایی بر سر جنازه دختر آمده ، پس از مدت ها تلاش قوه قضاییه و چهره های سرشناس برای گرفتن رضایت خانواده شکور ، قصاص شد.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:«حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور طی سالهای اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا آخرین لحظات هم ادامه داشت، سحرگاه امروز در زندان رجایی شهر اجرا شد.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو