پدر و مادر غزاله شکور کیست چرا به آرمان رضایت ندادند؟ +عکس

پدر و مادر غزاله شکور کیست چرا به آرمان رضایت ندادند؟ +عکس


منبع: شبونه

4

1402/7/4

23:01


پدر و مادر غزاله شکور کیست چرا به آرمان رضایت ندادند؟ +عکس و شماره موبایل پدر و مادر غزاله شکور و تصاویر و مصاحبه و صحبت های پدر و مادر غزاله شکور

پدر و مادر غزاله شکور دختری که در سال 1392 توسط آرمان عبدالعالی کشته شد و در نهایت به به قاتل رضایت ندادند و اعدام شد پدر غزاله چهارپایه را از زیر پایه آرمان کشید و او را شخصا قصاص کرد شریط رضای پدر و مادر غزاله شکور فقط یک چیز بود آن هم گفتن حقیقت توسط آرمان بود که حتی حاضر بودند یک بند انگشت غزاله را به آنها بدهد تا از قصاص منصرف شوند! اما پرونده غزاله برای همیشه با علامت سوال بسته شد و آرمان هیچی نگفت.

پدر و مادر غزاله شکور کیست چرا به آرمان رضایت ندادند؟ +عکس و جزئیات را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

پدر و مادر غزاله شکور کیست چرا به آرمان رضایت ندادند؟ +عکس

استوری مادر غزاله قبل از اعدام آرمان

پدر و مادر غزاله شکور کیست

نام غزاله شکور و علی عبدالعالی این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و بحث داغی تبدیل گردیده است

پدر و مادر غزاله شکور کیست چرا به آرمان رضایت ندادند؟ +عکس

شش سال پیش بود که غزاله شکور دختر نوجوان توسط نامزدش آرمان عبدالعالی به قتل رسید و این پسر جوان شش سال در زندان به سر برد و پدر و مادرش تلاش زیادی کردند تا بتوانند رضایت خانواده مقتول را به دست آورند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و حکم اعدام آرمان عبدالعالی روز شنبه اجرا خواهد شد.

پار درمیانی ستاره های سینما برای رضایت

این در حالی است که بسیاری از چهره‌های سرشناس سینما و تلویزیون از جمله پرویز پرستویی و رامبد جوان و احسان علیخانی برای کسب رضایت به منزل پدر و مادر غزاله شکور و رفتند اما آنها همچنان مصر به حکم قصاص می باشند

ماجرا از این قرار است که بعد از قتل غزاله شکور هیچگونه جسدی از این دختر پیدا نشده است و آرمان عبدالعالی زمانی که مرتکب قتل شده سن اش کمتر از ۱۸ سال بوده است و همین سبب شده که حتی برخی از رسانه‌های خارجی به حکم اعدام آرمان عبدالعالی اعتراض کنند

پدر و مادر غزاله شکور کیست چرا به آرمان رضایت ندادند؟ +عکس

خانواده غزاله شکور اعلام کردند در یک صورت قادر خواهند بود بخشش علی عبدالعالی رضایت بدهند و آن هم تحویل دادن جسد دخترشان میباشد که این اتفاق امروز رخ نداده و هنوز جسدی پیدا نشده

غزاله در تاریخ 12 بهمن ماه سال 1392 برای مراجعه به دکتر از خانه بیرون رفته و هیچگاه به خانه بر نمی گردد. و پس از گذشت 6 سال قرار بود آرمان روز چهارشنبه 11 دی 1398 اعدام شود.که پدر و مادر غزاله در لحظه آخر با دادن مهلت یک ماهه به آرمان، به طور موقت از قصاص صرف نظر کردند.در فیلم بالا گفتگوی مستند سازمستقل شاهین صمدپور را با پدر و مادر غزاله و دلیل دادن این مهلت موقت را می شنویم.

پدر و مادر غزاله شکور کیست چرا به آرمان رضایت ندادند؟ +عکس

پاسخ به ابهامات پرونده

قبل از اجرای حکم، اخباری در رسانه‌ها منتشر شد که اذهان را به سمتی می‌برد که شاید غزاله زنده باشد. ادعا شده بود دفترچه بیمه غزاله بعد از وقوع قتل تمدید شده و همچنین چند ماه بعد از حادثه غزاله از دانشگاه مرخصی گرفته است. مورد دیگر غیرفعال شدن صفحه فیس‌بوک غزاله بعد از تاریخ وقوع حادثه بود.

پدر غزاله در این باره گفت: «پذیرفتن مرگ دختری که هیچ اثر و نشانه‌ای از او باقی نمانده بود برای ما سخت بود. غزاله رشته مرمت ابنیه دانشگاه قزوین قبول شده بود، چون قصد مهاجرت داشت قبل از حادثه ترم اول را مرخصی گرفت. اما وقتی زمان شروع ترم دوم رسید، من و مادرش که هنوز به پیدا شدن دخترمان امیدوار بودیم؛ از دانشگاه برای او یک ترم دیگر هم مرخصی گرفتیم.

پدر و مادر غزاله شکور کیست چرا به آرمان رضایت ندادند؟ +عکس

دانشگاه با شرایط خاص ما موافقت کرد. بعد از آن من می‌خواستم دفترچه بیمه خودم و همسرم را تمدید کنم. شناسنامه غزاله هنوز باطل نشده بود، چون جسد او کشف نشده بود و با حکم قاضی باید شناسنامه باطل می‌شد. همسرم اصرار کرد دفترچه غزاله را هم تمدید کنیم. باور نبود غزاله و حذف شدن نشانه‌های او در زندگی برای همسرم خیلی سخت بود. صفحه فیس‌بوکش هم خود به خود غیرفعال شد. علتش را نمی‌دانیم.»

فیلم صحبت های پدر و مادر غزاله

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و با وجود تلاش‌های دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالان فرهنگی و اجتماعی در سال‌های اخیر برای جلب رضایت اولیای دم که تا ‌آخرین لحظات هم ادامه داشت، سحرگاه امروز(چهارشنبه) در زندان رجایی شهر حکم قصاص اجرا شد.

به گزارش ایرنا، آرمان عبدالعالی در سال ١٣٩۲ به دلیل قتل دختری به نام غزاله، در سن ١٧ سالگی به قتل محکوم شد.

دیوان عالی ایران در بهمن ۱۳۹۸ بر اساس ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی با محاکمه مجدد عبدالعالی موافقت کرد و در نتیجه حکم اعدام را که توسط دادگاه اولیه صادر شده بود، مجدد تایید شد.

گاهی رضایت دادن ترس دارد. مثلا وقتی به پسربچه پشت چراغ قرمز اسکناسی می‌دهی که برود و برای خودش خوراکی بخرد اما ته دلت می‌ترسی که مبادا آن را به پدر معتادش بدهد و آنوقت تو باعث شوی که وعده مواد امشبش تامین شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو