معرفی گوشی وان پلاس OnePlus 12R + مشخصات فنی

معرفی گوشی وان پلاس OnePlus 12R + مشخصات فنی


منبع: پلازا

1

1402/11/16

08:24


معرفی گوشی وان پلاس OnePlus 12R + مشخصات فنی

گوشی وان پلاس OnePlus 12R محصول قدرتمند جدیدی از برند OnePlus بوده که درسال ۲۰۲۴ معرفی و قرار است درطول روزهای آینده وارد بازارهای جهانی شود. لازم است بدانید که این محصول یک گوشی میان‌رده قدرتمند با مزایای بسیار بوده که درادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

همانطور که گفته شد گوشی وان پلاس OnePlus 12R در لیست گوشی‌های میان‌رده قرار داشته است. این گوشی به‌عنوان نسخه اقتصادی‌تر از وان‌پلاس ۱۲ معرفی شده و توانسته میزبان ویژگی‌های خوبی باشد. طبق بررسی‌های به‌عمل آمده ضعف‌هایی نیز درمحصول دیده شده است که در ادامه به مزایا و معایب گوشی وان پلاس ۱۲ آر اشاره خواهیم داشت. موضوعی که حایز اهمیت بوده آن است که این محصول با سخت افزار بسیار خوبی عرضه شده که همین موضوع سبب افزایش قیمت آن تاحدودی شده است. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف این گوشی جدید خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی وان پلاس OnePlus 12R

ویژگی‌هاگوشی وان پلاس ۱۲ آر
نمایشگر۶.۷۸ اینچی LTPO4 امولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۲۷۸۰x۱۲۶۴
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۲
سیستم عاملاندروید ۱۴ با رابط کاربری OxygenOS 14
حافظه/رم۸/۱۶ گیگابایت رم | حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
دوربین‌‌ها۲ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسل
باتری۵۵۰۰ میلی‌آمپر با شارژ ۱۰۰ وات
قیمتاز ۴۹۹ دلار

گوشی وان پلاس ۱۲ آر

گوشی وان پلاس OnePlus 12R در تاریخ ۲۳ ژانویه سال ۲۰۲۴ معرفی شد که قرار است در ۶ فوریه ۲۰۲۴ وارد بازارهای جهانی شود. قیمتی که برای فروش این محصول درنظر گرفته شده با توجه به مشخصات مناسب شاید کمی بالا باشد. ولی موضوعی که باید به آن دقت داشته باشید این است که گوشی وان پلاس ۱۲ آر با یکی از قدرتمندترین تراشه‌های روز از اسنپدراگون (Snapdragon) همراه است. برای شروع به اصلی‌ترین مزایا و معایب محصول اشاره خواهیم داشت.

مزایا و معایب OnePlus 12R

  • مزایا: پشتیبانی از 5G، صفحه نمایش عالی از مدل LTPO4 AMOLED، سخت افزار قدرتمند، باتری و شارژر عالی
  • معایب: دوربین‌ها می‌توانستند کمی بهتر باشند، قیمت نسبتا بالا

قیمت و باتری گوشی وان پلاس ۱۲ آر

اولین و مهم‌ترین موضوعی که درخصوص این گوشی جدید باید بدانید آن است که این گوشی در ۲ مدل عرضه خواهد شد و همین امر سبب متفاوت بودن قیمت آن نیز خواهد شد. قیمت پایه محصول ۴۹۹ دلار / ۶۴۹ یورو بوده است که شاید از دید برخی کاربران مقداری بالا باشد. بدنیست بدانید در هنگام خرید می‌توانید به رنگ‌های آبی سرد و خاکستری دسترسی داشته باشید.

گوشی وان پلاس OnePlus 12R

موضوع بعدی باتری قدرتمند این محصول بوده که وان پلاس برای آن از یک باتری لیتیومی ۵۵۰۰ میلی‌آمپری استفاده نموده که همین موضوع سبب شده تا پیش از عرضه رسمی محصول، گیمرهای بسیاری در انتظار آن باشند. برای شارژ کردن این باتری مناسب، یک شارژر سریع ۱۰۰ واتی سیمی درنظر گرفته شده است که براساس تبلیغات می‌تواند درمدت زمان ۲۶ دقیقه شارژ گوشی را از ۱ به ۱۰۰ درصد رساند که به نوبه خودش بسیار عالی بوده است.

دوربین‌های OnePlus 12R

دوربین ۳ گانه معمولی برای این گوشی درنظر گرفته شده که اگر این بخش با مشخصات بهتری همراه بود می‌توانستیم شاهد حضور این گوشی درلیست محصولات پرچم‌دار وان پلاس باشیم. دوربین اصلی بکارگیری شده برای این گوشی میزبان یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 بوده و برای ثبت تصاویر Wide کارآمد بوده است.

دوربین دوم مربوط به اولتراواید است که برای آن یک لنز ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 بوده است. درنهایت دوربین سوم که برای ماکرو درنظر گرفته شده شامل ۲ مگاپیکسل کیفیت بوده که تمامی موارد از HDR و پانورما و LED Flash پشتیبانی می‌کنند.

گوشی وان پلاس OnePlus 12R

لازم به ذکر است بدانید که درهنگام فیلمبرداری می‌توانید به کیفیت 4K با نرخ ۳۰ تا ۶۰ فریم برثانیه و کیفیت ۱۰۸۰ از ۳۰ تا ۲۴۰ فریم برثانیه دسترسی داشته باشید.

دوربین سلفی این محصول میزبان لنز ۱۶ مگاپیکسلی با مشخصات f/2.4, 26mm (wide), 1/3″, 1.0µm بوده که از HDR و پانورما پشتیبانی می‌کند و در هنگام فیلمبرداری کیفیت ۱۰۸۰ تا ۳۰ فریم را برایتان تدارک دیده است.

سخت افزار گوشی وان پلاس ۱۲ آر

مبحث مهم سخت افزار همانطور که گفته شد روی قیمت گذاری محصول نقش مهمی داشته است که دراین زمینه باید بدانید رابط کاربری OxygenOS 14 درکنار سیستم عامل اندروید ۱۴ برایتان درنظر گرفته شده است که از این طریق بدون محدودیت خاصی می‌توانید به سراغ نصب بازی و اپ‌های مدنظر خود بروید.

بخش چیپست یا همان تراشه مرکزی میزبان کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بوده است که این قطعه می‌تواند شما را از هرگونه مشکلات مربوط به لگ دور نگه‌دارد. لازم به ذکر است بدانید که طبق امتیازات و مشخصات به ثبت رسیده در بنچمارک‌ها، این تراشه جزو بهترین مدل‌های اسنپدراگون بوده است. این تراشه درکنار سی‌پی‌یو هشت هسته‌ای قرار گرفته که ترتیب آنها به صورت ۱ و ۲ و و ۲ و ۳ بوده است.

گوشی وان پلاس OnePlus 12R

در بخش پردازنده گرافیکی یاهمان GPU نیز شاهد قطعه بسیار خوبی هستیم که در این زمینه از Aderno 740 استفاده شده است که این تراشه می‌تواند شما را با مزیت‌های ظاهری بسیاری مواجه کند که باتوجه به مشخصات صفحه نمایش قادر به تماشای کیفیت بسیار خوبی در بخش خروجی خواهید بود.

حافظه داخلی و رم محصول همانطور که گفته شد در ۲ مدل عرضه شده که مدل اول میزبان حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با رم ۸ گیگابایت بوده است و مدل بعدی، دو برابر نسخه اول ظرفیت داشته یعنی حافظه داخلی ۲۵۶ و رم ۱۶ گیگابایت که مدل حافظه ۲۵۶ گیگابایتی UFS 4.0 و مدل 128 گیگابایتی UFS 3.1 بوده است که کاربر را ترغیب به خرید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی می‌نماید.

امکان استفاده از کارت حافظه جانبی نیز برای شما امکان پذیر نخواهد بود. باتوجه به مشخصات مذکور می‌توان گفت که این محصول در بخش سخت افزاری بسیار عالی و قدرتمند بوده است. بدنیست بدانید این گوشی از مجوز IP65 برخوردار بوده که در برابر آب و گرد و خاک مقاوم بوده است. همچنین باید بدانید این گوشی از فناوری اینترنت همراه یعنی 5G پشتیبانی می‌کند که این مبحث یکی دیگر از امتیازات مثبت گوشی به‌شمار رفته است. با ما همراه باشید که تصمیم داریم در ادامه به مشخصات صفحه نمایش اشاره داشته باشیم.

صفحه نمایش OnePlus 12R

نمایشگر بکارگیری شده درگوشی جدید وان پلاس میزبان ۶.۷۸ اینچ سایز بوده که ۹۰ درصد بخش جلویی محصول را شامل شده است. مدل این صفحه نمایش ازنوع LTPO4 AMOLED بوده که بدنیست بدانید این مدل از ۱ بیلیون رنگ با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

گوشی وان پلاس OnePlus 12R

در بخش نرم افزاری نیز +HDR10 و دالبی ویژن، برایتان درنظر گرفته شده که حداکثر روشنایی آن روی ۴۵۰۰ نیت قرار گرفته است. وضوح پیکسلی ۲۷۸۰ * ۱۲۶۴ می‌تواند کیفیت مناسبی را دراختیار شما قرار دهد که لازم است بدانید نرخ تراکم پیکسلی گوشی روی 450 ppi تنظیم شده که عدد بسیار خوبی بوده است. برای محافظت از نمایشگر، پوشش گوریلا گلس ویکتوس ۲ بکارگیری شده که می‌تواند گزینه خوبی برای مقاومت دربرابر خط و خش باشد. نظرتان نسبت به این محصول چیست؟ با ما همراه باشید.

سخن پایانی

معرفی گوشی وان پلاس OnePlus 12R به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید درطول این مطلب به بخش‌های مختلفی از گوشی اشاره شد. حال شما عزیزان می‌توانید نظر خود را نسبت به مشخصات گوشی و معایب آن بیان کنید که با انجام اینکار به تکمیل شدن مطلب از زوایای مختلف کمک خواهید نمود. همچنین می‌توانید نظر خود را نسبت به قیمت باتوجه به مشخصات بیان کنید و با ما همراه باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو