معرفی گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس (Realme 12 Pro Plus)

معرفی گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس (Realme 12 Pro Plus)


منبع: پلازا

1

1402/11/23

08:24


معرفی گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس (Realme 12 Pro Plus)

گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس یکی از گوشی‌های میان رده خوب ارائه شده توسط ریلمی است که از نظر دوربین و همینطور طراحی، دارای کیفیت پریمیوم می‌باشد. در این مقاله از پلازا می‌خواهیم با هم همه چیز را در مورد گوشی Realme 12 Pro Plus بررسی کنیم.

ریلمی یکی از برند‌هایی است که می‌توان آن را نسبت به سایر تولیدکنندگان و عرضه کنندگان موبایل یک تازه وارد دانست، اما خیلی زود توانست جای خود را به ده برند پرفروش موبایل باز کند. این برند چینی یکی دیگر از تولید کنندگانی است که گوشی‌های آن در بازار ایران هم در حال گسترش بوده و محصولاتی قابل قبول و حرفه ای را به بازار عرضه می‌کند. به تازگی این تولید کننده، دستگاهی را به نام گوشی گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس روانه بازار کرده که با استقبال خوبی مواجه شده است و به نظر می‌رسد این برند شروع خوبی در سال ۲۰۲۴ داشته است.

در این مقاله می‌خواهیم زیر و بم گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس را بیرون بکشیم و ببینیم دلیل خاص بودن این گوشی و اینکه ریلمی تا این اندازه روی یک گوشی میان رده مانور می‌دهد چیست. برای شروع با هم به سراغ بررسی مشخصات این گوشی خواهیم رفت.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس

همانطور که گفتیم گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس یک گوشی میان رده است پس نمی توان انتظار دیدن سخت افزاری خارق العاده را از آن داشت. اما در صورتی که نگاهی به جدول زیر بیندازید متوجه خواهید شد که اوضاع انقدر‌ها هم بد نیست و با یک گوشی بالای رنج میانگین طرفیم.

مشخصه هاگوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس
نمایشگر۶.۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 7s نسل ۲
حافظه/رم۸ و ۱۲ گیگابایت رم | ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی
سیستم عاملاندروید ۱۴، ریلمی یو آی ۵
دوربین اصلی۸ + ۵۰ + ۶۴ مگاپیکسل با زوم اپتیکال ۳ برابر
دوربین جلو۳۲ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی آمپر با شارژر ۶۷ وات
قیمتحدود ۳۲۰ دلار

همانطور که میبینید اوضاع برای این گوشی خوب به نظر می‌رسد. برای درک بهتر هر کدام از این موارد و کارکردی که دارند در ادامه به صورت موردی در مورد این گوشی صحبت خواهیم کرد.

معرفی گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس

ریلمی یکی از برند‌هایی است که تازه به بازار ایران وارد شده و شاید چند مدل بیشتر از محصولات این برند در دسترس نباشد. پس می‌توان انتظار داشت تمامی کسانی که به دنبال بررسی گوشی‌های این برند می‌آیند در مورد پیشینه آن نگران باشند و این موضوع که آیا می‌توان به این برند اعتماد کرد یا نه یک مسئله حیاتی به شمار می‌رود. در این مورد باید گفت که ریلمی برندی است که از تمامی برند‌های مطرح دیگر (در بازار جهانی تلفن همراه) جوانتر بوده و می‌توان گفت سرعت رشد باورنکردنی را از خود نشان داده است.

این برند برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ توسط مدیر عامل وقت برند اوپو یعنی لی بینگژونگ تاسیس شد. یک سال بعد این تشکیلات به طور کلی از اوپو مستقل شد و راه خود را در پیش گرفت و توانست در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند به ابتکارات و تکنولوژی‌های خوبی دست پیدا کند. ریلمی در سال ۲۰۲۱ عنوان سریع ترین پیشرفت کننده (Fastest-growing) در ساخت تلفن‌های همراه 5G را به خود اختصاص داد. در حال حاضر این برند گوشی‌های با کیفیت و خوبی را می‌زند که گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس هم یکی از همین موارد به شمار می‌رود. این گوشی که به همراه گوشی ریلمی ۱۲ پرو در ژانویه ۲۰۲۴ ارائه شدند قرار است جایگزینی برای گوشی‌های سری ۱۱ ریلمی باشند که بهترین آنها ریلمی ۱۱ پرو پلاس بود که در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شده بود.

معرفی گوشی ریلمی 12 پرو پلاس

هر چند این گوشی که میان رده به شمار می‌رود اما شرکت ریلمی آن را به عنوان یکی از پرمیوم ترین گوشی‌ها و یکی از پرچمداران خود می‌داند. البته باید گفت ریلمی پرچمداران گران قیمتی مانند گوشی‌های سری GT پرو را هم به بازار ارائه داده است.

در ادامه ویژگی‌های اصلی گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس را به صورت موردی با هم بررسی خواهیم کرد.

طراحی گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس

یکی از جنبه‌های مهم این گوشی که مانور زیادی روی آن شد و باعث شده است ریلمی حسابی به این گوشی افتخار کند و آن را به رخ سایر گوشی‌های بکشد، ظاهر زیبا و طراحی حرفه ای آن است. چیزی که این روز‌ها در خیلی از گوشی‌های پرچمدار هم به آن توجهی نمی شود و به سادگی از کنار آن می‌گذرند! در مورد گوشی Realme 12 Pro Plus باید گفت که با یک گوشی زیبا و نسبتا باریک طرفیم که قاب پشت آن با یک روکش چرم مصنوعی یا همان Vegan Leather به رنگ‌های آبی، قرمز و بژ پوشیده شده است. همینطور چیدمان دوربین‌ها به صورت دایره ای با دور فلزی و براق جلوه ای خاص به این گوشی داده است.

طراحی گوشی ریلمی 12 پرو پلاس

این گوشی دارای بدنه ای با ابعاد ۱۶۱.۵۴ در ۷۴ در ۸.۸ میلی متر است و با وزن ۱۹۶ گرم یک گشوی نه چندان سنگین و خوش دست به نظر می‌رسد. همینطور از کیفیت ساخت خوبی برخوردار بوده و از استاندارد ضد آب و غبار IP65 نیز برخوردار می‌باشد. در کل میتوان گفت گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس یکی از گوشی‌هایی است که بدنه و طراحی پریمیوم را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

سخت افزار Realme 12 Pro Plus

سخت افزار را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین عناصر برای یک گوشی دانست که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد. در مورد سخت افزار به کار رفته در این گوشی باید گفت که با توجه به میان رده بودن آن، از نظر سخت افزاری بالا بوده و یکی از بهترین چیپست‌های موبایل‌های میان رده برای آن استفاده شده است. پردازنده اصلی گوشی Realme 12 Pro Plus از نوع کوالکام اسنپدراگون 7s نسل ۲ است که به نوعی یک پردازنده گیمینگ میان رده از کوالکام به حساب می‌آید و می‌تواند با قیمت مناسب، کارکردی خوب و بدون افت کیفیت در طول زمان را ارائه دهد.

پردازنده گرافیکی گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس هم از نوع آدرنو ۷۱۰ است که باز یک پردازنده گیمینگ و خوب است و می‌توان گفت برای گوشی‌های این رنج گزینه ای ایده آل است. ترکیب این دو با میزان رم بالایی که این گوشی دارد می‌تواند آن را به یکی از بهترین گوشی‌های میان رده گیمینگ تبدیل کند. در مورد میزان رم این گوشی باید گفت که این گوشی با دو نسخه ۸ و ۱۲ گیگابایتی ارائه می‌شود که از حد انتظار بیشتر است. همینطور از نظر فضای ذخیره سازی نیز دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی دارد. یکی از ایراداتی که بر این گوشی می‌توان وارد کرد، عدم وجود امکان استفاده از ارتقای حافظه است که در خیلی از گوشی‌های جدید وجود ندارد. اما باز هم برای میان رده‌ها مزیتی غیر قابل انکار محسوب می‌شود.

سخت افزار Realme 12 Pro Plus

صفحه نمایش گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس

در گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس از یک صفحه نمایش امولد حرفه ای استفاده شده است. این دیسپلی می‌تواند با قدرت درخشندگی ۸۰۰ نیت در حالت عادی و ماکزیمم ۹۵۰ نیت و همینطور چگالی ۳۹۴ نقطه در اینچ کیفیت تصویر خوبی را در اختیار کاربران خود بگذارد. اندازه این نمایشگر ۶.۷ اینچ بوده و می‌تواند بیش از ۹۰ درصد این گوشی را پوشش دهد که نشان دهنده حاشیه باریک این صفحه بوده و یک مزیت خوب در طراحی به شمار می‌رود. این صفحه با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۴۰ می‌تواند به عنوان یک صفحه با کیفیت و فول اچ دی شناخته شود که نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز باعث می‌شود ویدئو‌ها و المان‌های متحرک در آن کاملا روان دیده شوند.

صفحه نمایش گوشی ریلمی 12 پرو پلاس

دوربین گوشی Realme 12 Pro Plus

همانطور که گفته شد یکی از برتری های گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس بر سری‌های قبلی آن ارائه دوربین‌هایی با کیفیت پریمیوم و خاص است. در این گوشی یک دوربین سه ماژوله به عنوان دوربین اصلی کار گذاشته شده است که لنز‌های آن از این قرار است:

  • لنز پریسکوپ تلفوتو ۶۴ مگابایتی با زوم اپتیکال سه برابر
  • لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی با ویژگی‌های PDAF و OIS
  • لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی

این لنز‌ها می‌ می‌توانند فیلمبرداری را با کیفیت‌های 4K در ۳۰ فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰ در ۱۲۰، ۶۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه انجام دهد. همینطور در مورد دوربین سلفی هم باید گفت که یک دوربین اولترا واید حرفه ای ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است که فیلمبرداری را با کیفیت ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم در ثانیه انجام می‌دهد. در کل باید گفت پیدا کردن دو لنز ۶۴ و ۵۰ در یک گوشی آن هم در رده میان رده‌ها و با قیمتی که گوشی Realme 12 Pro Plus دارد کاری مشکل است و از این نظر این گوشی یک امتیاز خوب به کاربران داده است.

دوربین گوشی Realme 12 Pro Plus

ویژگی‌ها و امکانات گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس

تا اینجا با هم موارد اساسی و بزرگ را در مورد گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس بررسی کردیم. اکنون می‌خواهیم در مورد خرده ریز‌هایی صحبت کنیم که شاید به اندازه دوربین، صفحه و تراشه مهم نباشند، اما وجود آنها در گوشی می‌تواند جنبه‌های مهمی از رضایت از گوشی را برای کاربران فراهم کند و همینطور نبود آنها نقص‌هایی به شمار می‌رود که در تجربه کار کردن با این گوشی تاثیر بسزایی دارد. در خصوص ویژگی‌هایی از این دست می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • ارائه NFC به کاربران
  • اسپیکر‌های استریو
  • سیستم موقعیت یابی پیشرفته با GPS
  • حسگر اثر انگشت نوری، زیر صفحه نمایش
  • مجموعه سنسور‌های اصلی (شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و مجاورت)
  • پشتیبانی از شبکه 5G و تمامی شبکه‌های قبل از آن
  • وای فای Dual Band
  • بلوتوث ورژن ۵.۲ با قابلیت A2DP و LE برای خروجی حرفه ای صدا

البته باید گفت در کنار ارائه این ویژگی‌های خوب این گوشی کاستی‌هایی هم مانند عدم ارائه اسلات برای کارت حافظه که قبلا در مورد آن صحبت کردیم و همینطور عدم ارائه خروجی صدای جک ۳.۵ میلیمتری را هم دارد. در کل می‌توان گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس را از نظر ویژگی‌هایی که به این صورت به کاربران می‌دهد، کمی بالاتر از معمولی دانست.

ویژگی‌ها و امکانات گوشی ریلمی 12 پرو پلاس

باتری گوشی Realme 12 Pro Plus

یکی دیگر از مواردی که در گوشی‌های میان رده مورد توجه است و بر سر آن رقابت شدید وجود دارد باتری ارائه شده و همینطور شارژری است که در کنار آن عرضه می‌شود. در مورد باتری گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس باید گفت که یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری از نوع پلیمر لیتیوم در آن استفاده شده است که ظرفیت خوبی دارد. این باتری توسط یک شارژر ۶۷ واتی قدرتمند شارژ می‌شود و با توجه به تبلیغاتی که خود ریلمی ارائه کرده است این باتری را می‌تواند در مدت ۱۹ دقیقه از ۱ به ۵۰ درصد برساند.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس

 در مورد تاریخ عرضه گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس باید گفت که این گوشی برای اولین بار در تاریخ ۲۹ ژانویه به صورت رسمی معرفی و در همان روز نیز روانه باز شد و در هند و چین عرضه گردید. هرچند خبر‌های مختلفی از این گوشی در وب به گوشی می‌رسید و شایعاتی مبنی بر وجود نسخه اختصاصی رولکس (همان برند ساعت‌های لاکچری) برای سری ۱۲ ریلمی در سایت‌های تکنولوژی پخش شده بود.

در مورد قیمت گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس هم باید بگوییم که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن با قیمت ۳۲۰ دلار و همینطور نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۳۵۰ دلار عرضه شده اند. اگر بخواهیم بگوییم که این قیمت برای یک گوشی با این مشخصات منصفانه است یا نه، می‌توانیم بگوییم که قیمت ارائه شده مقرون به صرفه بوده و تازه ارزان هم است. اگر بخواهیم میان رده ای در این سطح را مطرح کنیم، می‌توانیم به گوشی پوکو F5 شیائومی اشاره کنیم که تقریبا همین مشخصات را دارد و با پردازنده ای کمی بهتر و دوربینی کمی پایین تر، با قیمت ۳۵۰ دلار به بازار عرضه شده است.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی ریلمی 12 پرو پلاس

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی گوشی ریلمی ۱۲ پرو پلاس پرداختیم، میان رده ای با طراحی خاص و دوربین پرمیوم که ریلمی آن را در ابتدای سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است و قار است یکی از گوشی‌های اصلی این شرکت برای بازار ۲۰۲۴ باشد. این گوشی 5G ویژگی‌های خوبی مانند دوربین‌های ۶۴ و ۵۰ مگاپیکسلی، قاب پشت چرمی، صفحه نمایش امولد، پردازنده اسنپدراگون 7s نسل ۲ و خیلی از ویژگی‌های دیگر را با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار کاربران می‌گذارد و می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی‌های ریلمی و میان رده‌های بازار دانست. نظر شما نسبت به این گوشی چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو