بدترین بازی های 2023 ؛ وقت خود را با این عناوین تلف نکنید

بدترین بازی های 2023 ؛ وقت خود را با این عناوین تلف نکنید


منبع: فیگار

1

1402/11/16

20:57


2023 سال بزرگی برای صنعت سرگرمی و بازی‌های ویدیویی بود، اما در این سال آثاری منتشر شدند که بسیاری از کاربران به آن‌ها لقب بدترین بازی های 2023 را دادند.

بدترین بازی های 2023 ؛ وقت خود را با این عناوین تلف نکنید

2023 سال بزرگی برای صنعت سرگرمی و بازی‌های ویدیویی بود، اما در این سال آثاری منتشر شدند که بسیاری از کاربران به آن‌ها لقب بدترین بازی های 2023 را دادند.

سال 2023، با توجه به پیشرفت فناوری و توسعه صنعت بازی‌سازی، شاهد عرضه عناوین متعدد و گوناگون در دنیای بازی بود، اما همواره هر محصولی نمی‌تواند به عنوان یک شاهکار شناخته شود و گاهی اوقات ما بازی‌هایی را تجربه می‌کنیم که بیشتر آن‌ها را به عنوان بدترین‌ها به یاد می‌آوریم.

این بازی‌ها به دلایل مختلفی ممکن است از نظر کاربران و منتقدان پسندیده نباشند؛ مشکلات فنی، داستان بد یا گیم‌پلی خشک، می‌توانند عوامل اصلی تجربه ناخوشایند بازی‌ها باشند. در این مقاله به معرفی بدترین بازی های سال 2023 بر اساس نمرات سایت متاکریتیک (Metacritic) می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی جهان، می‌توانید به بخش اخبار بازی مراجعه کنید.


در این مقاله از فیگار به بررسی برخی از بدترین بازی های 2023 می‌پردازیم و همچنین به دلایل شکست آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با نگاهی به لیستی از برخی از بدترین بازی های سال قبل همراه با اشکالات و نقدهای اساسی، وارد جزئیات خواهیم شد.

بدترین بازی های 2023

در ادامه لیست بدترین بازی های 2023 را مشاهده خواهید کرد. این لیست بر اساس امتیازات سایت متاکریتیک رتبه بندی شد.

بدترین بازی های 2023

بدترین بازی های 2023

بروزرسانی‌ها و نسخه‌های انحصاری نیز در تعیین موفقیت یا ناکامی یک بازی نقش بسزایی دارند. عدم توجه به بازخوردهای کاربران و ادامه عرضه محتواهای ناکارآمد می‌تواند بازی را به یک تجربه‌ی ناموفق تبدیل کند. در این راستا، بررسی تفصیلی بازی‌هایی که توانسته‌اند موفقیت یا شکست خود را در سال 2023 تجربه کنند، موضوعی جذاب خواهد بود.

NBA 2K24

بدترین بازی های 2023

  • شرکت سازنده: ویژوال کانسپت (Visual Concepts)
  • سبک بازی: ورزشی
  • امتیاز: 68%

NBA 2K24 یکی از بدترین بازی های ورزشی 2023 است که تجربه خوبی برای دوست‌داران ورزش بسکتبال نخواهد بود. نکته واقعا غم انگیز این است این بازی گیم پلی خوبی دارد، جلوه‌های بصری درجه یک است و احتمالا همچنان بهترین فرنچایز در تمامی بازی‌های ورزشی باشد. بخش MyNBA Eras که با بازی قبلی معرفی شد و امسال ارتقا یافت، به بازیکنان قابلیت بازگشت به گذشته و بازی با فهرست‌ها، کلاس‌ها و قوانین دهه 1980 یا 1990 را ارائه می‌دهد.

متأسفانه، این MyCAREER افتضاح با تراکنش‌های کوچک است که تمام ویژگی‌های بازی NBA 2K24 را کاملاً از بین می‌برد. ظاهرا خرید این بازی هرگز برای 2K کافی نیست، آن‌ها از شما می‌خواهند که بیش از 60 دلار در ماه برای داشتن MyTEAM و MyCAREER هزینه کنید که غیر قابل قبول است. این عنوان جزء بدترین بازی های 2023 که ارزش خرید ندارد.

Gargoyles Remastered

بدترین بازی های 2023

بدترین ویدیو گیم های 2023
  • شرکت سازنده: امپتی کلیپ (Empty Clip Studios)
  • سبک بازی: پلتفرمر، ماجراجویی
  • امتیاز: 49%

نسخه بازسازی شده بازی Gargoyles، پلتفرمر کنسول سگا جنسیس 1995 در سال 2023 ساخته شد، اما اگر از طرفداران سرسخت این بازی نباشید، تجربه نسخه جدید آن به شما توصیه نمی‌شود. منتقدان از سطح سختی خسته کننده و طول بسیار کوتاه این بازسازی شکایت کرده‌اند و تعجب می‌کنند که چرا اصلاً این بازی بازسازی شد.

حتی کسانی که از این نسخه لذت بردند و هرگز بازی اصلی را تجربه نکردند، ممکن است در ارتباط گرفتن با دنیای Gargoyles Remastered مشکل داشته باشند. بسیاری از تغییرات ایجاد شده، هیچ بهبودی نسبت به نسخه اصلی بازی ایجاد نکرده‌اند که منجر به ناامیدی کلی برای بازی‌های Gargoyles می‌شود. این عنوان از بدترین بازی های ماجراجویی 2023 است که تجربه خوبی برای بازیکنان نبود.

Loop8: Summer of Gods

بدترین بازی های 2023

  • شرکت سازنده: مارولس (Marvelous)
  • سبک بازی: نقش آفرینی، ماجراجویی
  • امتیاز: 49%

از بدترین بازی های 2023 می‌توان Summer of Gods را نام برد. این عنوان نقش آفرینی که در یک نسخه واقعیت جایگزین از روستایی از ژاپن در دهه 1980 اتفاق می‌افتد، قهرمان نوجوان شما در حال مبارزه با نژاد شیاطینی به نام «کگای» است.

اکثر منتقدان شکایاتی در مورد سیستم نبرد نوبتی این بازی داشتند، اما داستان و تکراری بودن کلی بازی نیز باعث شد کاربران لقب بدترین بازی های پلی استیشن 2023 را به آن بدهند. نتیجه نهایی یک بازی کم عمق، از هم گسیخته و توسعه نیافته است.

Gangs of Sherwood

بدترین بازی های 2023

بدترین بازی‌های ویدئویی سال 2023
  • شرکت سازنده: اپیل (Appeal Studios)
  • سبک بازی: شوتر، ماجراجویی
  • امتیاز: 48%

Gangs of Sherwood از بدترین بازی های شوتر 2023 است که به هیچ وجه نباید سراغ آن بروید. این عنوان سبک اکشن و شوتر دارد که ماجرای آن در جنگل شروود «رابین هود» روایت می‌شود و در آن شما نقش یکی از مردان این جنگل را بازی می‌کنید.

این موضوع ایده بدی برای یک بازی ویدیویی نیست، اما این بازی نسخه علمی تخیلی از جنگل شروود را به تصویر می‌کشد که باس فایت‌های بسیار ضعیفی در آن وجود دارند و هیچ چالشی برای بازیکنان ایجاد نمی‌کنند. این اثر به عنوان یکی از بدترین بازی های 2023 یک دزدی به تمام عیار از کاربران است و ارزش پولی که برای خرید آن می‌دهید را ندارد.

Hellboy: Web of Wyrd

بدترین بازی های 2023

  • شرکت سازنده: آپستریم آرکید (Upstream Arcade)
  • سبک بازی: ماجراجویی، اکشن
  • امتیاز: 47%

دنیای سرگرمی هنوز یک بازی خوب از «پسر جهنمی» ندارد. اگرچه کمی بهتر از The Science of Evil در سال 2008 است، اما Web of Wyrd در گیم‌پلی خود با وجود جلوه‌های بصری ستودنی و انتخاب «لنس ردیک» فقید در نقش «پسر جهنمی» شکست خورده است. Web of Wyrd حتی به عنوان یکی از بدترین بازی های کامپیوتر 2023 شناخته می‌شود، زیرا نسخه  PC امتیاز بالاتری از نسخه کنسول کسب کرده است که هنوز آن را به یک بازی خوب تبدیل نمی‌کند.

Hellboy Web of Wyrd مکانیک گیم‌پلی بسیار بدی دارد و در آن شما هیچگونه دشواری در هنگام مقابله با دشمنان حس نمی‌کنید. این بازی پتانسیل بسیار زیادی برای موفقیت داشت، اما با وجود تکراری بودن بازی و مشکلات گیم‌پلی، به یکی از بدترین ویدیو گیم های 2023 تبدیل شد.

Crime Boss: Rockay City

بدترین بازی های 2023

بدترین بازی های شوتر 2023
  • شرکت سازنده: اینگیم (Ingame Studios)
  • سبک بازی: شوتر، ماجراجویی
  • امتیاز: 43%

Crime Boss: Rockay City یکی از بدترین بازی های 2023 است که حضور بازیگران شناخته‌شده‌ای مانند «دنی ترجو»، «مایکل مدسن»، «چاک نوریس»، «کیم بسینجر»، «دنی گلاور» و «مایکل روکر» را با یک داستان بسیار بد هدر می‌دهد. داستان این بازی از شما می‌خواهد تا چهار شخصیت را در یک باند جنایتکار جمع کنید تا یک سری ماموریت را در شهری ساختگی انجام دهند.

Crime Boss: Rockay City به طور کلی ایرادات زیادی دارد، اما بزرگ‌ترین مشکل در خسته‌کننده بودن بازی است که آن را به یکی از بدترین بازی های ایکس باکس 2023 تبدیل می‌کند.

Testament: The Order of High-Human

بدترین بازی های 2023

  • شرکت سازنده: فیری شیپ گیمز (Fairyship Games)
  • سبک بازی: نقش آفرینی، شوتر، ماجراجویی
  • امتیاز: 40%

Testament: The Order of High-Human دومین نسخه از این بازی پرطرفدار است که توسط استودیوی مستقل Fairyship Games ساخته شد. این بازی با ترکیب سبک‌های شوتر و نقش آفرینی، بازیکن را در یک قلمروی که دچار یکی اپیدمی جنون شده، قرار می‌دهد. به گفته منتقدان، Testament پر اکشن، شمشیربازی و حل معما است، اما در نهایت نمی‌تواند هیچ یک از اجزای متفاوت خود را به کار بگیرد.

به عبارت ساده، Testament: The Order of High Human یکی از بدترین بازی های ویدئویی سال 2023 است که تجربه کردن آن سرگرم کننده نیست و واقعاً داستان معناداری به بازیکنان خود ارائه نمی‌دهد.

Quantum Error

بدترین بازی های 2023

بدترین بازی های کامپیوتر 2023
  • شرکت سازنده: تیم کیل مدیا (TeamKill Media LLC)
  • سبک بازی: شوتر، ماجراجویی
  • امتیاز: 40%

Quantum Error از بدترین بازی های 2023 در سبک شوتر است که ارزش تجربه ندارد. این بازی ترکیبی از سبک‌های علمی تخیلی، ترسناک و شوتر است که بازیکنان را در نقش یک آتش نشان به نام «جیکوب توماس» قرار می‌دهد که تلاش می‌کند تا بازماندگان را از میان زامبی‌ها و تروریست‌ها نجات دهد.

Quantum Error یک بازی معیوب، ناامیدکننده و غیر سرگرم‌کننده است که زیر بار بلندپروازی‌های خود شکست می‌خورد. به طور کلی این عنوان با بودجه کمی ساخته شد و سعی داشت تا از سبک‌های مختلفی برای جذاب‌تر شدن کمک بگیرد، اما به یکی از بدترین بازی های ترسناک 2023 تبدیل شد.

Greyhill Incident

بدترین بازی های 2023

  • شرکت سازنده: رفیوجیم گیمز (Refugium Games)
  • سبک بازی: ماجراجویی، بقا
  • امتیاز: 38%

بازی ترسناک، مخفی کاری و بقا محور از استودیوی Refugium Games با موضوع تهاجم بیگانگان، Greyhill Incident، تقریباً در هر سطحی شکست خورد و منتقدان آن را جزء بدترین بازی های 2023 قرار دادند.

در نهایت، Greyhill Incident یک ناامیدی بزرگ است. این عنوان پتانسیل واقعی برای تبدیل شدن به یک بازی ترسناک کوتاه، اما جالب را داشت که تنش و موجودات فضایی را به گونه‌ای که واقعاً در دنیای بازی ندیده‌ایم، به تصویر بکشد. چیزی که در عوض به دست آوردیم یک بازی بی‌روح است که در میان بدترین بازی های ترسناک 2023 قرار می‌گیرد.

Flashback 2

بدترین بازی های 2023

بدترین بازی های استراتژی 2023
  • شرکت سازنده: مایکروید (Microïds)، مایکرویدز استودیو پاریس (Microids Studio Paris)، پال کوییست (Paul Cuisset)
  • سبک بازی: ماجراجویی، پلتفرمر، اکشن
  • امتیاز: 35%

Flashback 2 با نمره 35 از 100 در سایت متاکریتیک، به یکی از بدترین بازی های 2023 تبدیل شد. بازی فلش بک آمیگا در سال 1992 که بعداً برای پلتفرم های دیگر منتشر شد، یک اثر پلتفرمر علمی تخیلی بسیار دوست داشتنی و شبیه شاهزاده ایرانی بود که در سال 1995 دنباله‌ای با عنوانی متفاوت به نام Fade to Black برای آن ساخته شد.

در سال 2023 نسحه دیگری از این مجموعه بازی منتشر شد که مطلقاً هیچ یک از جذابیت‌های بازی‌های قبلی را نداشت. Flashback 2 که در زمان انتشار باگ‌های بسیار زیادی داشت، از مشکلات اساسی نیز رنج می‌برد که به راحتی قابل رفع نیستند، از جمله یک رویکرد کلی قدیمی و بسیار ساده که منجر به یک گیم پلی خسته کننده و بدون چالش می‌شود. این بازی جزء بدترین بازی های PC 2023 است که پیشنهاد می‌شود از تجربه آن دوری کنید.

The Lord of the Rings: Gollum

بدترین بازی های 2023

  • شرکت سازنده: ددالیک اینترتیمنت (Daedalic Entertainment)
  • سبک بازی: نقش آفرینی، پلتفرمر، اکشن
  • امتیاز: 33%

The Lord of the Rings: Gollum که با اقتباس از سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها ساخته شد، به عنوان یکی از بدترین بازی های استراتژی 2023 لقب گرفت. این بازی همچنین بدترین اقتباس از ارباب حلقه‌ها در تاریخ است و سعی دارد تا داستانی را که بین وقایع The Hobbit و The Fellowship of the Ring اتفاق می‌افتد، روایت کند.

منتقدان می‌گویند که برای تجربه این بازی و فهمیدن داستان آن، حتما باید کتاب‌های «جی آر آر تالکین» را مطالعه کرده باشید، اما این کوچک‌ترین مشکل آن است. بسیاری از بازیکنان معتقدند که The Lord of the Rings: Gollum به شدت خسته‌کننده است و هیچ جذابیتی ندارد. علاوه بر این، بازی مشکلات گرافیکی زیادی دارد و بازیکن با باگ‌های متعددی رو به رو می‌شود که تمام این نکات باعث می‌شوند Gollum در میان بدترین بازی های سال قبل قرار بگیرد.

Need for Drifting

بدترین بازی های 2023

بدترین بازی های ریسینگ 2023
  • سبک بازی: ورزشی، مسابقه‌ای

Need for Drifting از بدترین بازی های ریسینگ 2023 است که هیچگونه جذابیتی برای کاربران نداشت. امروزه کمپانی‌های بزرگ تلاش می‌کنند که بازی‌های مسابقه‌ای را با اوج هیجان طراحی کنند تا کاربر از آن لذت ببرد، اما Need for Drifting هیچگونه هیجانی برای بازیکنان ندارد. این بازی با گیم پلی بد و گرافیک بسیار ضعیف، از ضعیف‌ترین عناوین سال 2023 بود.

سوالات متداول

بهترین بازی 2023 چیست؟

بازی Baldur’s Gate 3 در مراسم گیم اواردز به عنوان بهترین بازی سال 2023 انتخاب شد.

آقا قسمت چهارم سری بازی Baldur’s Gate ساخته می‌شود؟

هم اکنون اطلاعاتی در مورد ساخت نسخه بعدی این فرانچایز در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بدترین بازی های 2023 چه بود؟ شما کدام بازی را تجربه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را از تجربه بازی‌های مختلف با فیگار در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو