بیوگرافی گروه مینور، گالری عکس های بیت باکس ایرانی

بیوگرافی گروه مینور، گالری عکس های بیت باکس ایرانی


منبع: ناز وب

1

1402/11/16

22:26


بیوگرافی گروه بیت باکس مینور، جدید و زیباترین موسیقی بی کلام بیت باکس چیست؟ به هنر اجرای درامز و ساز توسط دهان را بیت باکس می گویند. عمدتا این هنر تقلید از ساز‌ه های کوبه‌ای است و امروز به شدت با فرهنگ هیپ‌هاپ در ارتباط است. هر چند ممکن است بیت باکس شامل تقلید صدای […]

بیوگرافی گروه مینور، گالری عکس های بیت باکس ایرانی

بیوگرافی گروه بیت باکس مینور، جدید و زیباترین موسیقی بی کلام

بیت باکس چیست؟ به هنر اجرای درامز و ساز توسط دهان را بیت باکس می گویند. عمدتا این هنر تقلید از ساز‌ه های کوبه‌ای است و امروز به شدت با فرهنگ هیپ‌هاپ در ارتباط است.

هر چند ممکن است بیت باکس شامل تقلید صدای ساز هم باشد. یعنی با توجه به تبحر بیت باکسر یا کسی که بیت باکس را انجام می دهد قابلیت اجرای صدای ساز‌های دیگر هم وجود دارد.

یکی از عناصر موسیقی هیپ‌هاپ بیت باکسینگ است، که این هنر زیبا فقط به هیپ‌هاپ خلاصه نمی شود و امروزه در خیلی از سبک‌ها مورد استفاده و استقبال شنوندگان قرار گرفته است.

 

بیوگرافی گروه مینور، گالری عکس های بیت باکس ایرانی

 

کارنامه هنری بیت باکس مینور

گروه بیت باکس مینور از معدود گروههای بیت باکس در ایران است که با انتشار ویدئوهای جذاب و هم چنین شرکت در برنامه عصر جدید توانستند به شهرت برسند و این هنر زیبا را به موسیقی ایران اضافه کنند!
گروه مینور بیت باکس خود را در سریال قورباغه به اجرا گذاشتند که بازخورد خوبی میان کاربران و مخاطبان داشت.

مینور بعد از سه سال همکاری مداوم با نوازندگان صاحب نام ترکیه ای، ضبط 8 اثر را در ژانر موسیقی تلفیقی بی کلام به اتمام رساند.

 ترانه آن دختر مال من است، از مایکل جکسون و پل مک‌کارتنی از اولین ترانه‌های معاصری است که از بیت باکس زدن در آن استفاده شده است.

 

بیوگرافی گروه مینور، گالری عکس های بیت باکس ایرانی

 

مهدی فراهانی نوازنده قانون و یکی از اعضای اصلی گروه «مینور» اعلام کرد:

این آثار در ژانر موسیقی بی کلام (فیوژن، تلفیقی) هستند و در حرفه ای ترین استودیوهای استانبول ضبط و میکس شده اند که به زودی به شکل موزیک ویدیو وارد بازار می شوند.

ما در این آثار با بهترین گروه ها و نوازنده های اروپا و ترکیه از جمله گروه بزرگ زهی استانبول استرینگ، گروه زهی، نیو ورد، شنل آرکن، ویسل سامان اوغلو، ایلتر کورجالا، سرهان یاسدیمن، جان همکاری کرده ایم.

فراهانی ادامه داد:

در مورد ساز قانون و کلارینت سل که محور اصلی سازبندی و تنظیم این قطعات است باید خاطرنشان کنم که هر دوی این سازها با این سونوریته (نوع صدادهی) برای اولین بار در ایران توسط بنده و آقای زرنوش ضبط شده اند.

انگشت گذاری که روی ساز قانون انجام شده و کلارینت سل که کوکی از این ساز جهانی است، از لحاظ اجرایی و صدایی کاملا متفاوت از صدایی هست که تا به حال از قانون و کلارینت شنیده ایم.

 

بیوگرافی گروه مینور، گالری عکس های بیت باکس ایرانی

 

محمد زرنوش نوازنده کلارینت سل و دیگر عضو اصلی «مینور» هم درباره این آثار توضیح داد: خوشحالم که پس از 3 سال تلاش و ضبط های پی در پی به نتیجه مطلوبی رسیدیم.

ما در این مجموعه تلاش کردیم آثاری با کیفیت با معیارهای بین المللی تولید کنیم به همین جهت از حضور نوازندگان ترکیه و ایران در این آثار استفاده کردیم.

تمامی قطعات این مجموعه نیز با آهنگسازی بنده و مهدی فراهانی انجام شده و در خلق ملودی ها در تلاش بودیم که باوجود تکنیکی و علمی بودن در تولید آثار سلیقه احساسی مردم کاملا در نظر گرفته شده باشد.

این نوازنده گفت: ما بر این باوریم که با شنیده شدن این سبک از موسیقی و با ساختن این ملودی ها می توانیم سلیقه مردم را از شنیدن موسیقی های سرگرم کننده به موسیقی های علمی و احساسی تغییر دهیم.

البته به زودی تور کنسرت های گروه موسیقی «مینور» در داخل کشور و شهرهایی از ترکیه برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی را طی روزهای آینده اعلام می کنیم.

 

بیوگرافی گروه مینور، گالری عکس های بیت باکس ایرانی

 

بیوگرافی اعضای بیت باکس مینور

  • بیوگرافی مسیح اکبری

  • بیوگرافی علی حلاج

  • بیوگرافی عباس محمودی

  • بیوگرافی مهدی فراهانی

 

پیج فعالیت و شهرت گروه مینور

 

بیوگرافی گروه مینور، گالری عکس های بیت باکس ایرانی

 

این گروه جوان و پر استعداد با صفحه اینستاگرام به آدرس minorbeatbox با بیش از 200k هنر شنیدنی و جذاب خود را به نمایش می گذارند.

امیدواریم با حمایت همگی، جوانان سرزمینمان همیشه در اوج و درخشش باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو