تفاهم نامه سینمایی ایران با 7 کشور خارجی امضا شد

منبع: فیگار

1

1402/11/21

23:38


رییس سازمان سینمایی ایران چندی پیش اعلام کرد که امضای تفاهم نامه سینمایی ایران با 7 کشور خارجی نشان از اهمیت دیپلماسی سینمایی و یک راهبرد اساسی در فرآیند نزدیکی…

تفاهم نامه سینمایی ایران با 7 کشور خارجی امضا شد

رییس سازمان سینمایی ایران چندی پیش اعلام کرد که امضای تفاهم نامه سینمایی ایران با 7 کشور خارجی نشان از اهمیت دیپلماسی سینمایی و یک راهبرد اساسی در فرآیند نزدیکی کشورها است.

به گزارش «ستاد خبری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر»، نشست مشترکی با حضور «محمد خزاعی»، رییس «سازمان سینمایی ایران»، «مجید زین‌العابدین»، مدیرعامل «بنیاد سینایی فارابی» و «رائد فریدزاده»، مدیر «بخش بین‌الملل چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر» با مهمانان بخش بین‌الملل این جشنواره در «خانه جشنواره در برج میلاد» برگزار شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


امضا تفاهم نامه سینمایی ایران با 7 کشور خارجی

در ابتدای این مراسم، «رائد فریدزاده»، مدیر بخش بین‌الملل جشنواره، اظهار کرد:

امروز میزبان نمایندگان و رؤسای سینمایی کشورهای ارمنستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان، ترکمنستان و روسیه هستیم. این نشست به دلیل حضور رؤسای سینمایی سایر کشورها در ایران، بسیار ویژه و منحصر به فرد است. در این نشست، پیش‌نویس بیانیه مشترکی در زمینه همکاری و توسعه روابط سینمایی با این کشورها تدوین شده است.

وی در ادامه افزود:

شش بند اصلی که در این بیانیه اشاره شده شامل بندهای کلی از جمله گسترش همکاری‌های چندجانبه در زمینه تولیدات مشترک، تسهیل اکران آثار در کشورهای منطقه، ایجاد صندوق حمایت مشترک منطقه‌ای برای فعالان سینما، گسترش همکاری در زمینه توسعه فناوری، افزایش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و حمایت ویژه از آثار منطقه در جشنواره‌های هر یک از اعضا می‌شوند.

«دانیل دانیلیان»، معاون وزیر فرهنگ ارمنستان نیز اظهار کرد:

خوشحالم که امروز در اینجا حضور دارم و از سازمان سینمایی ایران و دیگر همکارانم تشکر می‌کنم. همچنین به مناسبت افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، به شما تبریک عرض می‌کنم. همکاری‌های فرهنگی میان ارمنستان و ایران به خصوص در حوزه سینما، موضوعی نوین نیست و در گذشته نیز وجود داشته است.

همچنین، «محمدسعید شاهیان» از کشور تاجیکستان افزود:

با خوشحالی حضور در کشور شما از آقای خزاعی و سایر دوستان تشکر می‌کنم. امیدوارم که همکاری‌های مشترکی بسیاری داشته باشیم. سینمای ایران سینمای تاجیکستان بوده و سینمای تاجیکستان هم سینمای ایران است. ما دارای تاریخ، فرهنگ و تمدن مشترکی هستیم و خوشحالم که همکاری‌های مشترکی در این زمینه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی امضا تفاهم نامه سینمایی ایران با 7 کشور خارجی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو