نقد و بررسی بازی بازی تیکن 8 Tekken

نقد و بررسی بازی بازی تیکن 8 Tekken


منبع: پلازا

5

1402/11/22

13:56


نقد و بررسی بازی بازی تیکن 8 Tekken

بازی تیکن ۸ جدیدترین محصول از شرکت بندای نامکو بوده که توانسته نظرات مثبت بسیاری را به سمت خود جذب نماید. ما نیز در این مطلب پلازا تصمیم داریم به زوایای مختلفی از نقد و بررسی بازی تیکن ۸ بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

اگر از گیمرهای تیکن‌باز سوال کنید، متوجه خواهید شد که نسخه هشتم بازی، میزبان مزایا و تفاوت‌های ویژه‌ای نسبت به نسخه‌های دیگر بوده و یکی از بهترین بازی‌های تیکن به‌حساب می‌آید. دلیل محبوبیت بالای بازی Tekken 8 بکارگیری سیستم‌های نسل جدید و پیشرفته در بخش مبارزات بوده است که این موضوع سبب شده تا با یکسری اقدامات جدید درطول مبارزات مواجه باشید. این عناصر سبب تقویت گیم پلی تیکن ۸ شده‌اند که نظر منتقدین بسیاری نیز نسبت به بازی مثبت بوده است.

فهرست مطالب

بررسی بازی تیکن ۸

برای آشنایی بیشتر و بهتر با Tekken 8 نیازی به تجربه بازی نخواهید داشت زیرا ما اینجاییم تا شما را با مزیت‌های برجسته بازی گیم پلی تیکن ۸ و تعداد مشکلات محدود آن آشنا کنیم.

بررسی بازی تیکن 8 Tekken

تیکن ۸ منتشر شد و نقدها و نظرات بسیاری نسبت به این بازی جدید بندای نامکو در فضای مجازی و سایت‌های مختلف دست به دست می‌شود. بر اساس گفته‌های ناشر بازی، این محصول میزبان عناصر جدیدی با تکیه بر سابقه گذشته خود بوده است که همین موضوع می‌تواند شما را با جزئیات جدیدی مواجه نماید. مهمترین موضوعی که در این نسخه از بازی می‌توان به آن اشاره داشت استفاده از سیستم‌های مبارزه‌ای جدید در کنار هوش مصنوعی بوده که این موضوع سبب خواهد شد تا شاهد ایرادات و مشکلات کمتری در نبردهای تن به تن باشید.

بررسی جامع بازی تیکن 8 Tekken و گیم پلی آن

لازم به ذکر است بدانید که این موضوع در ابتدا به عنوان یک ضعف برای بازی شناخته می‌شد زیرا منتقدین بسیاری بر این باور بودند که استفاده از هوش مصنوعی در ساختار بازی می‌تواند بی‌روح بودن شخصیت‌ها را نمایان کند. خوشبختانه شرکت بندی نانکو با تکیه بر تجربه بالای خود توانست حس غوطه‌ور و فوق العاده‌ای را در بازی به ارمغان بیاورد که گیمرها می‌توانند در محیط‌های زنده و مراحل تخریب‌پذیر با یکدیگر مبارزه کنند. از دیگر اطلاعات مربوط به بازی تیکن ۸ می‌توان به وجود درک و احساس در کنار تاکتیک‌های منحصر به فرد در سری بازی‌های تیکن در این نسخه اشاره داشت.

این موضوع شاید در نگاه اول چندان برایتان معنا و مفهوم نداشته باشد ولی به محض مشاهده شدت نبردها رفته رفته متوجه خواهید شد که این بازی یک تفاوت برجسته نسبت به نسخه‌های قبل داشته است. در حالت تک نفره و انفرادی بازی می‌توانید آواتار منحصر به فرد خود را بسازید در حالی که داستان بازی آغاز می‌شود مبارزان جدیدی سد راه شما خواهند شد که با استفاده از روشی که در اختیار دارید می‌توانید به سراغ شکست دادن آنها بروید.

لازم به ذکر است بدانید که آیتم‌های سفارشی سازی شده بسیاری در بخش انفرادی به کارگیری شده است که برای دستیابی به آنها باید به نسخه دلوکس بازی دسترسی داشته باشید. ماهیت چند نفره بازی میزبان رقابت‌های هیجان انگیز بوده است زیرا بندای نامکو در تلاش بوده که بتواند از طریق مسیرهای جدید گیمرهای خود را برای مدت زمان بیشتری در بازی میخکوب کند. موضوع مهم دیگری که شاید شما نیز علاقمند به شنیدن آن باشید اطلاعات مربوط به طراحی بازی بوده که در این زمینه شاهد یک سری اکشن‌های تصویری جهش یافته با عناصر بصری تکمیلی خواهید بود که می‌تواند جزئیات بازی را به شکل بهتری برایتان به نمایش بگذارد.

بررسی بازی تیکن 8

بندای نامکو درحالت گروهی و آنلاین نیز رقابت و تورنومنت‌های جذابی را درنظر گرفته که باحضور در آنها می‌توانید به دنبال نمایش مهارت‌های خود باشید که درصورت پیروزی، پاداش‌های خوبی برایتان درنظر گرفته خواهد شد. لازم به ذکر است بدانید بازی تیکن ۸ میزبان مکان‌های جدیدی برای مبارزات بوده که بسته به کمپین یا حالت بازی و یا مرحله‌ای که درآن حضور دارید شاهد محیط‌های زیبا و تخریب‌پذیر خواهید بود. تخریب‌پذیری پویای بازی از سوی بندای نامکو به‌عنوان یک مزیت مهم شناخته شده است زیرا به نسبت نسخه‌های پیشین با مزایا و جزئیات بیشتری همراه بوده است که می‌تواند روی روند بازی و افزایش سرگرمی نقش مهمی داشته باشد.

سیستم سخت‌افزاری بازی ملزم جزئیات بالایی بوده است که همین موضوع سبب خواهد شد تا شاهد یکنواختی عالی و گیم پلی پویا و روان تا انتهای بازی باشید. صداگذاری عالی که با استفاده از صداپیشگان برتر انجام گرفته می‌تواند شما را با جنبه جدیدی از بازی‌های تیکن مواجه کند که بی‌تردید صداگذاری و طراحی بازی روی تقویت گیم پلی آن نقش مهمی خواهد داشت. شخصیت‌های جدید در کنار طراحی بهبود یافته شخصیت‌های قدیمی این فرصت را به شما می‌دهد تا بتوانید نسبت به سلیقه خود به دنبال شخصیت یا کاراکتر مد نظر باشید که در بخش انفرادی قادر به ساخت شخصیت خود نیز خواهید بود.

در فرنچایز تیکن، بازی تیکن ۸ بالاترین امتیاز و بیشتری حجم را به خود اختصاص داده که همین موضوع سبب فروش بیشتر بازی نیز شده است. با ما در ادامه همراه باشید که تصمیم داریم شما را با سیستم سخت افزاری بازی آشنا کنیم.

تاریخ انتشار و پلتفرم‌های بازی

بررسی جامع بازی تیکن 8 Tekken و گیم پلی آن

شرکت Namco Bandai Games America محصول خود را برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس و رایانه‎‌های شخصی درنظر گرفته است. نسخه کامپیوتری بازی در روز اول انتشار از سوی گروه‌های مختلف کرک شد که نسخه رایگان بازی اکنون در دسترس بوده است. این بازی برای اولین‌بار در رویداد استِیت آو پلی پلی‌استیشن، در سال ۲۰۲۲، رونمایی و معرفی شد که تا سال ۲۰۲۴ اطلاعات بسیاری از شخصیت‌ها و جزئیات بازی منتشر شد.

سیستم اجرایی بازی

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • OS: Windows 10 64-Bit
  • Processor: Intel Core i5-6600K/AMD Ryzen 5 1600
  • Memory: 8 GB RAM
  • Graphics: Nvidia GeForce GTX 1050Ti/AMD Radeon R9 380X
  • DirectX: Version 12
  • Network: Broadband Internet connection
  • Storage: 100 GB available space
  • Sound Card: DirectX compatible soundcard/Onboard chipset

سیستم پیشنهادی:

  • OS: Windows 10 64-Bit
  • Processor: Intel Core i7-7700K/AMD Ryzen 5 2600
  • Memory: 16 GB RAM
  • Graphics: Nvidia GeForce RTX 2070/AMD Radeon RX 5700 XT
  • DirectX: Version 12
  • Network: Broadband Internet connection
  • Storage: 100 GB available space
  • Sound Card: DirectX compatible soundcard/Onboard chipset

همانطور که شاهد بودید شرکت بندای نامکو برای اجرای بازی مشخصات سخت افزاری بالایی را درنظر گرفته است که با دراختیار داشتن این سیستم می‌توانید لذت بهتری را از بازی ببرید. این بازی محصول سال ۲۰۲۴ بوده که بی‌شک می‌تواند در لیست بهترین بازی‌های کامپیوتری ۲۰۲۴ حضور خوبی داشته باشد.

سخن پایانی

همانطور که شاهد بودید بررسی جامع بازی تیکن 8 Tekken و گیم‌پلی آن به پایان رسید که درطول این نقد و بررسی سعی نمودیم به جنبه‌های مهم بازی اشاره‌ای هرچند کوتاه داشته باشیم. نظر شما نسبت به این بازی ویدیویی جذاب چیست؟ با ما همراه باشید و نظرات خود را برایمان به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو