وام پر طرفدار مسکن ویژه سال جدید از شنبه آغاز شد | وام یک میلیارد تومانی ویژه ودیعه مسکن بدون نیاز به ضامن!

2

1402/11/23

08:15


وام پر طرفدار مسکن ویژه سال جدید از شنبه آغاز شد | وام یک میلیارد تومانی ویژه ودیعه مسکن بدون نیاز به ضامن!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام ودیعه مسکن وامی است که برای تامین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه واحد مسکونی مورد نیاز افراد پرداخت می‌شود و در طول دوره اجاره واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وام ودیعه مسکن در جهت کمک به مستاجران کم درآمد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه می شود. وام ودیعه مسکن تا سقف 70 میلیون تومان به متقاضیان برای اجاره و پول پیش مسکن پرداخت می شود. حال برای کنترل بازار اجاره مسکن سقف وام ودیعه مسکن را دولت افزایش می دهد. در ادامه به آخرین خبر از وام ودیعه مسکن می پردازیم.

«هادی عباسی» ۱۹ بهمن درحاشیه آیین کلنگ زنی ساخت ۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ساخت این خانه‌ها در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده، گروهی یا انفرادی مسکن در شهرها و روستاها، انبوه سازی و مسکن نیروهای مسلح در حال ساخت است. وی ادامه داد: در شهرستان آمل ۸۰۰ واحد و ۳۰۰ واحد در تنکابن در قالب طرح اقدام ملی مسکن اجرایی شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین به برخی اقدامات حمایتی برای رونق بخشیدن در طرح ملی مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدام‌ها در بخش ارائه تسهیلات و تصویب نرخ بهره  ۱۸ درصد و پرداخت تسهیلات برای زمین‌های دولتی و طرح‌های شهری بوده است.

عباسی، با اعلام اینکه پرداخت اقساط در بازپرداخت آن در دو سال نخست ماهانه، حدود پنج میلیون و ۹۰۰ هزارتومان تعیین شده است، اضافه کرد: بعد از دو سال نیز، قسط‌ها از سال سوم پلکانی خواهد شد.

وام مسکن

ساخت مسکن معلولان

وی، همچنین از امضای تفاهم نامه‌ای با بهزیستی، برای پرداخت  ۱۰۰ میلیون تومان در قالب کمک بلاعوض برای خانواده معلول متقاضی ساخت مسکن در این طرح خبر داد و گفت: ساخت ۷ هزار خانه برای خانواده‌های دارای سه معلول هم به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این نکته که ساخت مسکن در کشور تورم را کاهش خواهد داد، ادامه داد: همزمان با ساخت مسکن اشتغال در پهنه کشور ایجاد خواهد شد.

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار مازندران ساخت ۸۰۰ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان آمل شروع شد. / اقتصاد 100

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته تشویقی ۱۹ بندی کالبدی و نیز وام‌های ارزان قیمت ۶۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان جهت تسریع در اجرای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار و سکونت ۱۰ میلیون نفر از هموطنان زیر سقف‌های لرزان داریم. بنابراین در راستای حفظ امنیت جان شهروندان ساکن در این بافت‌ها، شتاب بخشی به نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن ناپایدار و فرسوده در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار گرفته است.

وام مسکن

به گفته وی در راستای ورود بیشتر سازندگان به بحث نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور بسته‌های تشویقی شهرسازانه، مالی و اداری به خصوص بسته تشویقی ۱۹ بندی کالبدی و نیز وام‌های ارزان قیمت که شامل ۶۰۰ میلیون تومان می‌شود در نظر گرفته شده تا برای نوسازی مساکن فرسوده تشویق و ترغیب شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از استفاده از حلقه‌های میانی و بهره گیری از فعالیت آن‌ها جهت اطلاع رسانی از طرح‌های تشویقی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: حلقه‌های میانی نیز بر تدوین و اجرای قراردادهای مشارکت بین مردم و سازندگان برای حفظ حقوق مالکان واحدهای فرسوده نظارت می‌کنند.

آیینی گفت: بهره‌گیری از همکاری حلقه‌های میانی بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است؛ زیرا شهرداری‌ها از زیرساخت‌های لازم برای تعامل با حلقه‌های میانی برخوردارند و می‌توانند در محلاتی که از وسعت چندانی برخوردار نیستند از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند./ منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو