شرایط فوق العاده جدید برای متقاضیان وام مسکن | وام جدید مسکن بدون نیاز به ضامن آغاز شد!

1

1402/12/9

12:15


شرایط فوق العاده جدید برای متقاضیان وام مسکن | وام جدید مسکن بدون نیاز به ضامن آغاز شد!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام ودیعه مسکن وامی است که برای تامین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه واحد مسکونی مورد نیاز افراد پرداخت می‌شود و در طول دوره اجاره واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. وام ودیعه مسکن در جهت کمک به مستاجران کم درآمد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه می شود. وام ودیعه مسکن تا سقف 70 میلیون تومان به متقاضیان برای اجاره و پول پیش مسکن پرداخت می شود. حال برای کنترل بازار اجاره مسکن سقف وام ودیعه مسکن را دولت افزایش می دهد. در ادامه به آخرین خبر از وام ودیعه مسکن می پردازیم.

وام مسکن

بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات کمک ودیعه مسکن از سوی بانک مرکزی به ۲۰ بانک عامل ملت، ملی، مسکن، صادرات، رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصادنوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل ابلاغ شد.  

طبق اعلام بانک مرکزی، پیرو نامه شماره ۵۹۶۳۲ /۰۱ مورخ ۱۰ /۳ /۱۴۰۱ در خصوص افزایش سقف فردی تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن و حسب تصمیمات متخذه در شورای پول و اعتبار مورخ ۲۸ /۹ /۱۴۰۲ مقرر شد: "سقف کلی تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن به مبلغ ۸۰۰ هزار میلیارد ریال و همچنین سقف فردی تسهیلات یادشده بر اساس طبقه‌بندی مناطق جغرافیایی به شرح ذیل، افزایش یابد:

مراکز استان‌ها: یک میلیارد و پانصد میلیون (۱، ۵۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال

سایر شهرها: یک میلیارد (۱، ۰۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال

روستاها: چهارصد میلیون (۴۰۰، ۰۰۰، ۰۰۰) ریال" 

گفتنی است  تسهیلات مزبور با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر ۵ سال قابل اعطا می‌باشد.  

طی روز‌های قبل با مصوبه شورای پول و اعتبار وام ودیعه مسکن ۲ برابر شد، در همین رابطه محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: سقف تسهیلات ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده ۴ قانون جهش مسکن است با افزایش دو برابری از سقف ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به ۸۰۰ هزار میلیارد ریال رسید و به تبع ان سقف افزایش تسهیلات فردی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: سقف تسهیلات ودیعه مسکن در شهر تهران از یک میلیارد ریال به دومیلیارد ریال، در مراکز  استان هااز ۷۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و در سایر شهر‌ها از ۴۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. همچنین تسهیلات ودیعه مسکن که پیش از این در روستا‌ها تعریف نشده بود، مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به افزایش سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به عنوان دومین مصوبه جلسه شورا گفت: بر اساس این مصوبه سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از دو میلیارد ریال به سه و نیم میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. نرخ سود این تسهیلات نیز ۵ درصد در نظر گرفته شده است تا منجر به رونق ساخت و ساز در مناطق روستایی و شهر‌های کوچک شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو