بیوگرافی لیلا ایرانی و قضیه مهاجرت او به ترکیه

بیوگرافی لیلا ایرانی و قضیه مهاجرت او به ترکیه


منبع: پلازا

1

1402/11/24

11:24


بیوگرافی لیلا ایرانی و قضیه مهاجرت او به ترکیه

لیلا ایرانی یکی از بازیگران زن ایرانی محسوب می‌شود که با آثار مهران مدیری توانست توجهات را جلب کند و اکنون چند سالی است که کم کار شده. در این مقاله با بیوگرافی لیلا ایرانی همراه شما هستیم.

لیلا ایرانی بازیگر اهل ایران در سال 1386 به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی است و در همان سال‌های دانشجویی فعالیت خود را به عنوان بازیگر شروع کرد و سرانجام در سال 1386 با فیلم کوتاه قصه لیلی رسما جلوی دوربین رفت. این بازیگر با همکاری با مهران مدیری توانست توجهات را به خود جلب کند و در سال 1391 با سریال ویلای من دیده شد. سرانجام حضور در بخش نمایشی تاک شو دورهمی در سال 1395 با نقش دریا به شهرت رسید. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با زندگی نامه لیلا ایرانی همراه شما هستیم‌.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی لیلا ایرانی

  • نام و نام خانوادگی: لیلا ایرانی
  • تاریخ تولد: 22 اردیبهشت 1366
  • محل تولد: تهران
  • سن لیلا ایرانی: 36 سال
  • تحصیلات: فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی
  • وضعیت تاهل: متاهل (ازدواج با حامد زیبایی)
  • صفحه اینستاگرام لیلا ایرانی: leilairani@

زندگی خصوصی لیلا ایرانی

همسر لیلا ایرانی

این بازیگر در بیست و دومین روز از دومین ماه بهار 1366 در تهران متولد شد. او پس از تحصیلات دبیرستان در دانشگاه رشته کارگردانی را انتخاب کرد و سپس به سوی فعالیت در حرفه خود رفت. در سال 1395 به شهرتی نسبی رسید. همسر لیلا ایرانی حامد زیبایی نام دارد و حاصل ازدواج آنها دو فرزند به نام‌های دیانا متولد سال 1394 و شاهان متولد سال 1398 هستند. خانم ایرانی از سال 1397 به بعد فعالیت زیادی در زمینه بازیگری نداشت و در سال 1401 به ترکیه مهاجرت کرد. ظاهرا این هنرپیشه بازیگری را کنار گذاشته و صفحه اینستاگرام او به صورت یک وبلاگ شخصی از لحظه‌های زندگیش است.

زندگی شغلی لیلا ایرانی

در این بخش زندگی حرفه‌ای بازیگر را مرور می‌کنیم.

آغاز بازیگری

از آنجایی که خانم ایرانی در رشته کارگردانی تحصیل کرد، از 20 سالگی فعالیتش را در زمینه دانشجویی شروع کرد و با فیلم کوتاه قصه لیلی به کارگردانی آقای سعید نجاتی نخستین بار جلوی دوربین رفت. او سپس در زمینه دوبله انیمیشن‌های آموزشی فعالیت می‌کرد و چندین نقش کوتاه در سریال یادآوری، فیلم سینمایی بهمن، فیلم دلم می‌خواد برقصم و سریال انقلاب زیبا داشت تا اینکه به جمع بازیگران دورهمی پیوست.

شهرت با کمک مهران مدیری

زندگی شغلی لیلا ایرانی

آشنایی خانم ایرانی با مهران مدیری باعث شهرت او شد. در سال 1391 این بازیگر در سریال ویلای من نقشی کوتاه ایفا کرد. سپس در مجموعه شوخی کردم و سال 1394 نیز در نقش خواهر بهروز سریال در حاشیه فعالیت می‌کرد. شهرت این بازیگر به بخش تئاتر دورهمی و نقش دریا برمی‌گردد.

فیلم های لیلا ایرانی

نام فیلمسال
قصه لیلی (فیلم کوتاه)1386
دلم می‌خواد برقصم1392
بهمن1393
فرگشت (فیلم کوتاه)1395

سریال های لیلا ایرانی در تلویزیون

سریال های لیلا ایرانی

نام سریالسال
انقلاب زیبا1393
در حاشیه1394
دورهمی1395

مجموعه های شبکه نمایش خانگی خانم ایرانی

نام مجموعهسال
ویلای من1391
شوخی کردم1392
یادآوری1392

تئاترهای لیلا ایرانی

تئاترهای لیلا ایرانی

  • نمایش خیابانی دختر ترشیده قجری
  •  نمایشنامه خوانی آتن مسکو
  •  نمایشنامه خوانی شایعات
  •  تئاتر خیابانی دختر ترشیده
  • تئاتر خیابانی با معتادان مهربان باشیم
  • تئاتر بولدوزر
  • تئاتر خواستگاری

حقایق و حواشی لیلا ایرانی

خانم ایرانی از جمله بازیگرانی بود که خیلی زود حرفه خود را رها کرد و صرفا تمرکز خود را روی تئاتر گذاشت. او طی سال‌های اخیر که بازیگران و چهره‌های جدیدی وارد بدنه سینما و رسانه ایران شده‌اند، کم کار شد و سپس به ترکیه مهاجرت کرد. با توجه به نوع پوششی که این بازیگر انتخاب کرده و سبک زندگی او به عنوان مادر دو فرزند، احتمالا این هنرپیشه از بازیگران دهه شصتی ایرانی قصد ندارند به بازیگری برگردند.

از حقایق پنهان لیلا ایرانی نیز می‌توانیم به حضور او در دورهمی اشاره کنیم.  او در زمان ضبط دورهمی باید پوشش خود را کاملا رعایت می‌کرد و همچنین از خوردن تنقلات و بردن تلفن همراه به محوطه تئاتر خودداری می‌کرد زیرا نباید حواس بازیگران پرت می‌شد‌.

آلبوم عکس های لیلا ایرانی

در این بخش بیوگرافی لیلا ایرانی، عکس‌های او را مشاهده کنید.

سخن نهایی

به پایان مقاله بیوگرافی لیلا ایرانی رسیدیم و زندگی او را از شروع فعالیت هنری تا رسیدن به شهرت مرور کردیم. هیچ جایزه‌ای در بخش جوایز و افتخارات لیلا ایرانی ثبت نشده است و تا اینجا که می‌بینیم او قصد فعالیت هنری دیگری را از سال 1397 تا کنون ندارد و صرفا در صفحه شخصی اینستاگرام‌ خود فعال است. شما کدام یک از کارهای این بازیگر را به خاطر دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو