تاکید بر ظرفیت و نقش راهبردی گردشگری در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور

منبع: همگردی

3

1402/11/25

12:06


ایرنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، تاکید بر ظرفیت و نقش راهبردی گردشگری در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور صورت گرفت.

میر هاشم موسوی در بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و غرفه هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا) افزود: در سازمان تأمین اجتماعی که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، استفاده از فرصت های گردشگری بسیار اهمیت دارد. مجموعه های تفریحی و گردشگری تأمین اجتماعی می تواند ظرفیت خوبی برای خانواده های افراد تحت پوشش فراهم کند ولی در این زمینه تا دستیابی به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: مجموعه هتل های هما، شرکت های زیرمجموعه هگتا و 50 درصد سهام شرکت ایرانگردی و جهانگردی متعلق به تأمین اجتماعی است که حتی بیش از این ظرفیت نیز باید برای بیمه شده ها و بازنشستگان و کارکنان و خانواده ها مورد استفاده قرار بگیرد و توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی چند طرح برای استفاده بازنشستگان از خدمات رفاهی و گردشگری دارد. یکی طرح کرامت رضوی است که عمدتا بر استفاده از فرصت زیارت و گردشگری پیرامون حرم امام رضا متمرکز است که در زمان کرونا متوقف شده بود اما بعد از کرونا مجددا راه اندازی شده و تاکنون 65 هزار زائر را اعزام کرده ایم که البته باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

تاکید بر ظرفیت و نقش راهبردی گردشگری در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور

وی تصریح کرد: در ایجاد سلامت و نشاط اجتماعی به ویژه برای بازنشستگان باید از ظرفیت گردشگری بیشتر استفاده کنیم. در حال حاضر در سازمان تأمین اجتماعی المپیادهای مختلفی را برگزار می کنیم و در کنار آنها گردشگری هم یکی از مسائلی است که به آن توجه می شود اما عددها و رقم ها فعلا تا حد مطلوب فاصله دارد و باید نگاه راهبردی خوبی را در این عرصه داشته باشیم. با همکاران در مجموعه هگتا صحبت کردیم تا ظرفیت آفرینی و نگاه جدیدی داشته باشند تا فضای گردشگری را برای خانواده های تحت پوشش و به ویژه بازنشسته ها که فراغت بیشتری دارند، بیش از پیش فراهم کنیم.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: شرکت های زیرمجموعه تأمین اجتماعی که در حوزه گردشگری فعال هستند، در سنوات گذشته عمدتا زیان ده بودند که در دوره اخیر با اقدامات صورت گرفته؛ به نقطه سر به سری رسیده و بعضا سوددهی نیز داشته اند. در این حوزه هم موضوع سودآوری باید مورد توجه قرار بگیرد و هم باید به این نکته توجه شود که اهمیت این ظرفیت برای بسط نشاط اجتماعی خانواده ها کمتر از مسئله سودآوری نیست. از این رو باید در هر دو زمینه تلاش کنیم تا ظرفیت ها افزایش پیدا کند و بهره مندی و بهره وری در حوزه گردشگری را شاهد باشیم.

موسوی تصریح کرد: امیدواریم این نمایشگاه فرصتی فراهم کند تا مشکلات توسعه نقش آفرینی حوزه گردشگری هم در بخش اقتصادی و هم در بخش اجتماعی برطرف شود.

تاکید بر ظرفیت و نقش راهبردی گردشگری در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو