عمر مفید تسمه تایم چقدر است؟

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/25

14:52


تسمه تایم پل ارتباطی بین میل لنگ و میل سوپاپ است و این قطعات را زمان بندی می کند. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز درباره عمر مفید این قطعه مهم خودرو بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

تسمه تایم داخل موتور خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از مهم ترین قطعات خودرو به حساب می آید. چراکه در صورت نبود و یا پارگی تسمه تایم، خودروی شما نه تنها روشن نشده بلکه نمی توان آن را حرکت داد.

عمر مفید تسمه تایم چند سال است؟


مانند هر وسیله دیگری، تسمه تایم هم با گذشت زمان خراب می شود. از این رو بهتر است دفترچه راهنمای وسیله را بررسی کنید یا از یک متخصص قابل اعتماد بپرسید که آیا تسمه تایم به تعویض نیاز دارد یا خیر.

طبق نظر کارشناسان می توان گفت که میانگین عمر تسمه تایم 7 الی 8 سال است. البته این در صورتی است که خودرو در شرایط مناسب نگهداری شود. پس از این، عمر مفید آن به تدریج کاهش می یابد. بنابراین اگر عمر تسمه تایم خودروی شما به این میزان رسید، لازم است تا هر چه سریع تر نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

علاوه بر این، در بیشتر خودروها رسیدن به مسافت 60 هزار کیلومتر بهترین زمان برای تعویض تسمه تایم است. البته توجه داشته باشید که زمان بسیار مهم تر از مسافت طی شده است. بنابراین اگر خودروی شما تنها 30 هزار کیلومتر کار کرده است اما بیش از 8 سال است که از طول عمر تسمه تایم آن می گذرد، لازم تا این قطعه را تعویض کنید.

تسمه تایم

سخن پایانی


در صورتی که تسمه تایم خودرو پاره شود، اجزای موتور از جمله پیستون ها و سوپاپ ها نمی توانند به درستی وظیفه خود را انجام دهند. این می تواند سبب از کار افتادن کامل موتور شود که شما را متحمل هزینه های گزافی خواهد کرد. بنابراین تعویض به موقع این قطعه را جدی بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو