معرفی ارز آوالانچ (Avax) و اهداف این ارز دیجیتال

معرفی ارز آوالانچ (Avax) و اهداف این ارز دیجیتال


منبع: آرگا

1

1402/11/26

00:07


ارز آوالانچ پلتفرم متن باز و مناسب برای تولید برنامه های غیر متمرکز مالی است و توسعه دهندگان آن می توانند برنامه های قدرتمند با امنیت بالا ایجاد کنند. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

ارز آوالانچ یا آواکس یک پروتکل اجماع نوآورانه با هدف رفع مشکلات مقیاس پذیری، یکپارچه سازی قراردادهای هوشمند و ایجاد امنیت است. این پلتفرم می تواند برنامه های قابل اعتماد با امنیت بالا ایجاد کند. در ادامه به بررسی ویژگی های ارز آوالانچ می پردازیم.

ویژگی های ارز آوالانچ

ارز آوالانچ پلتفرم متن باز و مناسبی برای توسعه برنامه های غیر متمرکز مالی است و توسعه دهندگان آن می توانند برنامه های قدرتمند، قابل اعتماد و با امنیت بالایی را ایجاد نمایند. در ضمن می توانند به ایجاد شبکه های بلاک چین سفارشی طبق قوانین پیچیده اقدام کنند.

آوالانچ می تواند از زیر مجموعه های عمومی یا خصوصی هم استفاده کند. به این ارز آواکس نیز اطلاق می شود. این شبکه بلاک چین غیر متمرکز یک پروتکل اجتماعی منحصر به فرود بوده که با نماد آواکس شناخته می شود. از آوالانچ برای راه اندازی بلاک چین های سفارشی، تعامل پذیر و ضمنا نرم افزارهای دارایی هوشمند استفاده می شود.

آوالانچ

ارز دیجیتال آوالانچ، پروتکل اجتماعی نو آورانه با هدف بهبود مشکلات مقیاس پذیری، یکپارچه سازی قراردادهای هوشمند و ایجاد امنیت است که در پی ایجاد یک اکوسیستم با بالاترین مقیاس پذیری است. این بلاک چین توسعه یافته می تواند در مدت یک ثانیه، ۴۵۰۰ تراکنش انجام داده و در کمتر از ۳ ثانیه تراکنش ها را تایید می نماید.

همچنین پلتفرم آوالانچ در صدد است به سیستم پرداخت ها، قراردادهای هوشمند، اینترنت بلاک چین و برنامه های غیر متمرکز تبدیل گردد. در ضمن این پلتفرم می تواند به طور جهانی به مبادله دارایی ها پرداخته و به طور کاملا غیر متمرکز و توسط قراردادهای هوشمند آن ها را کنترل نماید.

گفتنی است آوالانچ یک بلاک چین لایه به لایه بوده که به عنوان بستری برای برنامه های غیر متمرکز مالی کارایی بسیاری دارد. این پلتفرم رقیبی برای اتریوم به شمار می رود که می خواهد با سبقت گرفتن از آن، به محبوب ترین بلاک چین قراردادهای هوشمند تبدیل شود. ارز آواکس در سال ۲۰۱۸ رونمایی و مبتنی بر DeFi می باشد.

اهداف آوالانچ

اصلی ترین هدف ایجاد ارز دیجیتال آواکس وجود یک پروتکل اجماع بوده تا مشکلات مقیاس پذیری را رفع کند. شبکه ای که بتواند بستری جهت معاملات جهانی ایجاد کند. دومین هدف آن یکپارچه سازی قراردادهای هوشمند و هدف بعدی ایجاد امنیت است. به این ترتیب می توان گفت ارز آواکس به دنبال ایجاد یک اکوسیستم مناسب با مقیاس پذیری وسیع می باشد.

پلتفرم آوالانچ به منظور دستیابی به این هدف بایستی خروجی تراکنش ها را بدون ایجاد هیچ خللی تا ۶۵۰۰ تراکنش در ثانیه ارتقا بخشد. در حقیقت هدف دیگر این شبکه افزایش سرعت انجام تراکنش ها می باشد. آوالانچ می خواهد در آینده به اینترنت بلاک چین و برنامه غیر متمرکز DAPP تغییر شکل یابد.

ویژگی های شبکه آوالانچ

به طور کلی توکن شبکه بلاک چین آوالانچ، ارز آواکس است. این ارز، تضمین کننده امنیت شبکه و توکن پرداختی برای عملیات داخل شبکه بوده و حدود پنجاه درصد از ۷۲۰ میلیون واحد توکن آواکس، روی شبکه اصلی توزیع شده است. توکن آواکس در طی زمان، نایاب تر می گردد، زیرا توکن هایی که در تراکنش پرداخت می شوند، سریعا سوزانده  شده و این مکانیسم تا حدی به ساختار ارز دیجیتال بایننس کوین شبیه است.

آوالانچ مزیت های بیشتری نسبت به دیگر بلاک چین ها دارد، زیرا سبب کاهش حملات سیبیل می شود و به معرفی آستانه امن پرداخته است. همچنین این شبکه از کارایی های انرژی بهینه CPI و الگوریتم اثبات سهام بهره برده است. از ویژگی های آوالانچ عبارت است از:

  • آولانچ از کل ابزارهای اتریوم استفاده و علاوه بر آن از امنیت بسیار بالایی بهره می برد.
  • کارمزدهای تراکنش ها که به صورت ارز دیجیتال آواکس پرداخت می شوند سریعا سوزانده شده از این رو  در طول زمان شاهد کمیاب شدن این ارز و افزایش قیمت آن خواهید بود.
  • سرعت تراکنش در ارز دیجیتال آوالانچ خیلی بالا بوده به طوری که در حال حاضر این شبکه در هر ثانیه ۴۵۰۰ تراکنش را انجام می دهد.
  • شبکه آوالانچ بیشتر از ۱۰۰۰ نود کامل و سازنده بلاک دارد. این تعداد نود رکورد جهانی را تغییر داده است.
  • رشد آوالانچ هم به عبارتی رکورد محسوب می شود زیرا در زمان بسیار کمی میلیون ها مخاطب را جذب کرده است.
  • کارمزد معاملات ارز آواکس به علت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، خیلی اندک است.
  • تراکنش ها در این پلتفرم با سرعت بسیاری و در کمتر از یک ثانیه تایید می گردند.

روش خرید آواکس

برای خرید این ارز دیجیتال شبیه دیگر رمز ارزها باید از طریق صرافی اقدام کرد. ارز آواکس این روزها محبوبیت بالایی در بین کاربران دارد و توسط صرافی های معتبر خرید و فروش می شود. صرافی بایننس نخستین انتخاب برای معاملات آوالانچ به شمار می رود. کوکوین و کوین بیس نیز دو گزینه خوب در بین صرافی های خارجی محسوب می شوند که می توان توسط آن ها معاملات مرتبط به ارز دیجیتال آواکس را انجام داد.

سرمایه گذاران می توانند در این صرافی با تبدیل یکی از جفت ارزهای بایننس، بیت کوین، یا بایننس بیت کوین به توکن آواکس این ارز را خریداری کنند. به علت وجود تحریم کاربر ایرانی می توان آی پی کشور را تغییر یا از صرافی های داخلی استفاده نماید.

باید اشاره کرد فناوری آوالانچ بسیار پیشرفته بوده که سبب تمرکز زدایی و افزایش سرعت تراکنش ها می گردد. در ضمن توسعه دهندگان این پلتفرم می توانند با محیط های دلخواه شان زیر شبکه های نوینی را ایجاد نموده زیرا زیر ساخت آوالانچ خیلی انعطاف پذیر می باشد.

شبکه آوالانچ با بیت کوین چه تفاوتی دارد؟

اگر برای شما جای سوال است که آوالانچ با بیت کوین چه تفاوتی دارد باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرعت انجام تراکنش ها در آوالانچ نسبت به بیت کوین بسیار زیاد است.
  • تعداد تراکنش های پردازش شده در بیت کوین هفت تراکنش در ثانیه بوده، در حالی که در آوالانچ هر ثانیه ۴۵۰۰ تراکنش صورت می گیرد.
  • در بلاک چین بیت کوین، به چندین استخر متمرکز جهت تولید بلاک نیاز می باشد، در حالی که آوالانچ می تواند بدون آنکه ارزشی از سیستم خارج گردد، میلیون ها تولید کننده بلاک را در جای خود بگذارد.

پیش بینی آینده آوالانچ

پیش بینی آینده ارز آواکس نیز دقیقا مانند دیگر رمز ارزها کار ساده ای نیست و پاسخ همیشه ۱۰۰ درصد درست نیست. بر اساس پیش بینی محققان بازار ارزهای دیجیتال، آینده روشنی در انتظار شبکه آوالانچ می باشد. احتمالا قیمت آوالانچ در اواخر سال ۲۰۲۵ به ۱۵۰ دلار و در اواخر سال ۲۰۳۰ به ۲۶۹ دلار برسد. به این ترتیب سرمایه گذاری روی ارز آواکس، ممکن است برای شما سود خوبی را به دنبال داشته باشد.

در پایان همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با رمز ارز فانتوم دیجیتال و ارز دیجیتال کاردانو روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو