محمد خوانساری سازمان فناوری اطلاعات کیست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

1

1402/11/28

21:50


رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت : دولت به مثابه پلتفرم ، با الهام از کسب و کارهای پلتفرمی دیجیتال و آنلاین بوجود آماده و آینده حکمرانی را شکل خواهد شد.

محمد خوانساری سازمان فناوری اطلاعات کیست؟ + بیوگرافی

انجام بیش از 7 میلیارد تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات

به گزارش نم نمک ، محمد خوانساری-معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران- در دهمین جشنواره فناوری اطلاعات ، تاکید کرد : تفکر پلتفرمی الگوی قابل استفاده در همه کسب وکارها بوده و ارزش های چندبرابری ایجاد می کند.

محمد خوانساری سازمان فناوری اطلاعات کیست؟ + بیوگرافی

محمد خوانساری سازمان فناوری اطلاعات کیست؟ + بیوگرافی

وی ادامه داد : دولت پلتفرمی هوشمند ، تلاش می کند خدمات عمومی دولت را با استفاده از ابزارهای فناورانه و با اتخاذ رویکردهای باز و با اتکاء به توان بخش خصوصی ، به مراتب روان تر ، ارزان تر و هوشمندانه تر به مردم ارائه کند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب که در ایران هم این تفکر چند سالی است که علیرغم برخی مقاومت ها در بدنه دولت که به دلیل ناآشنایی با مزایای آن بوده ، آغاز شده ، تاکید کرد : پنجره واحد مدیریت زمین ، درگاه ملی مجوزها و سامانه رضایت سنجی کارکنان دولت از جمله تجربیات دولت پلتفرمی است که در ایران پیاده شده است که متولی اصلی دستگاه های دیگری هستند و سازمان مسوولیت پیاده سازی زیرساخت را برعهده دارد.

خوانساری با اشاره به زیرساخت های لازم برای دستیابی به دولت پلتفرمی گفت : پنجره ملی دولت هوشمند ، مرکز ملی تبادلات اطلاعات کشور ، سرویس های پایه عمومی و دولتی ، نظیر سرویس های استعلامی و سامانه پیام ایران و خدمات امنیت و همچنین ارایه خدمات و پلتفرم های مورد نیاز دولت بر بستر فناوری رایانش ابری از جمله زیرساخت های مورد نیاز داشتن یک دولت پلتفرمی محسوب می شود.

براساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران ، وی ادامه داد : باز بودن ، داده محور بودن ، تمرکز بر توانمندسازی مردم و تمرکز بر ساده سازی از جمله خصوصیات ذاتی دولت پلتفرمی هوشمند محسوب می شود. 

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به عملکرد مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) تصریح کرد : سال 1400، حدود 1300 خدمت از سوی 67 دستگاه روی این مرکز به متقاضیان ارایه می شد که تعداد کل تراکنش ها به دو میلیارد و 600 میلیون عدد رسیده بود ، در حالی که این عدد در دی ماه سال جاری حدود به2500 خدمت از سوی 91 دستگاه رسید که تعداد کل تراکنش ها از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه به حدود 7 میلیارد و 340 میلیون عدد رسیده است.

این گزارش حاکی است ، جشنواره فناوری اطلاعات ، رویدادی یک روزه است که در آن افراد سر شناس در حوزه فناوری اطلاعات تجربیات و داستان موفقیت و شکست های خود را در قالب سخنرانی های کوتاه برای مخاطبین به اشتراک می گذارند. همچنین در حاشیه این رویداد ، پنل های تخصصی استارتاپ های موفق و شکست خورده برگزار شد.


بیوگرافی محمد خوانساری

محمد خوانساری متولد تهران دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است و هم اکنون با مرتبه علمی دانشیار ، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو