اعزام اولین فضانورد ایرانی در سال 1407

منبع: ساعد نیوز

1

1402/9/16

09:42


ساعد نیوز: به گفته وزیر ارتباطات، درحال‌حاضر نسل جدیدی از کپسول فضایی به دست متخصصان ایرانی ساخته شده و اکنون در صف پرتاب قرار گرفته است. او اعلام کرد که به‌زودی خبرهای خوبی در این زمینه منتشر خواهد شد و قرار است ایران جزو پنج یا شش کشوری باشد که این فناوری را دارند.

اعزام اولین فضانورد ایرانی در سال 1407

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از دیجیاتو، «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، در یک برنامه تلویزیونی درباره پروژه اعزام فضانورد ایرانی توضیح داد: «اعزام فضانورد و اکتشافات فضایی مسیری دارد و آخرین‌بار در سال 1391 با پرتاب کاوشگر پیشگام به همراه یک موجود زنده، آخرین اقدام در این حوزه بود.»

به گفته او، درحال‌حاضر نسل جدیدی از کپسول زیست فضایی به دست متخصصان ایرانی ساخته شده و امروز در صف پرتاب قرار گرفته است. به‌زودی خبرهای خوبی دراین‌باره منتشر خواهد شد تا ایران جزو پنج یا شش کشوری باشد که این فناوری را دارند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در سال آینده نیز نسل جدید کپسول زیست فضایی را آزمایش می‌کنیم، گفت: «ان‌شاءالله در افق 1407 شاهد اعزام فضانورد ایرانی با کپسول زیستی بومی هستیم که این کار هم‌اکنون توسط نخبگان کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان در دست اقدام است.»

وزیر ارتباطات همچنین چندی پیش در یک شبکه اجتماعی داخلی، با انتشار هشتک خبر خوب اعلام کرده بود: «در راستای اجرای سند ده‌ساله صنعت فضایی کشور، برنامه زیست در فضا احیا شده است و به‌زودی ان‌شاءالله تست‌های زیرمداری نسل جدید کپسول زیستی کاملاً ایرانی انجام خواهد شد.»

وزیر ارتباطات درحالی از پیشرفت کشور در فناوری فضایی سخن می‌گوید که به باور کارشناسان این حوزه، مسئولان ما هنوز با فناوری‌ و کاربردهای آن در حل چالش‌های کشور غریبه‌اند. یکی از مصداق‌های این چالش‌ها آلودگی هواست که به‌نظر می‌رسد با استفاده از فناوری‌های فضایی می‌توان به‌خوبی آن را مدیریت کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو