این زنان حتی در بیمارستان هم امنیت جنسی ندارند

منبع: ساعد نیوز

2

1402/11/29

09:29


ساعد نیوز: گرچه امنیت، یکی از اساسی‌ترین نیاز زنان در جوامع بشری است، اما با این حال، آمار تجاوز در برخی کشورها به حدی رسیده که زنان حتی در مراکز درمانی نیز از امنیت جنسی برخوردار نیستند!

این زنان حتی در بیمارستان هم امنیت جنسی ندارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فارس، بحران کم سابقه خودکشی و تجاوز در بیمارستان‌های انگلیس»؛ این عنوان خبری است که طی چندهفته اخیر از وضعیت کادر درمان انگلیس به گوش می‌رسد و نشان از وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها و البته اوضاع زنان در مراکز درمانی بریتانیا دارد، یعنی جایی که حکومت آن، داعیه دار حقوق زنان است! به همین بهانه می‌خواهیم بازخوانی دوباره‌ای داشته باشیم بر پرونده تجاوز جنسی در بیمارستان‌های انگلیس که به میزان قابل توجهی بر شکل گیری خبر فوق اثرگذار بوده است. امنیت؛ از مهمترین مطالبات زنان در جوامع بشریحرف زدن از امنیت به عنوان یک مفهوم کلی مثل حرف زدن از مهمترین نیاز انسان در جوامع بشری است. مفهومی که ابعاد گسترده‌ای را شامل می‌شود و یکی از آن‌ها نیز امنیت اجتماعی و به شکل جزئی‌تر امنیت جنسی است. قطعا هر خانمی در هر جامعه‌ای از این کره خاکی، خواهان چنین امنیتی است و دلش نمی‌خواهد با معضلاتی همچون تعرض و تجاوز دست و پنجه نرم کند. اتفاقی که اخبار آن را با فراوانی مختلف از اقصی نقاط دنیا می‌شنویم، اما موضوع وقتی بغرنج‌تر می‌شود که این معضل به درون فضایی چون بیمارستان‌ها کشیده می‌شود و افراد در شرایطی دچار آسیب‌های جنسی می‌شوند که بسیار آسیب پذیرند و قاعدتا باید در بستر بیماری از بیشترین امنیت جانی و روانی برخوردار باشند.

اتفاقی فراگیر در بیمارستان‌های انگلیس به نام تجاوزبراساس آمارهای موجود، بیماران و کادر درمان انگلستانی، ناامن‌ترین شرایط را در بیمارستان‌ها تجربه می‌کنند، زیرا بیشترین تجاوزها در بیمارستان‌های انگلیس ثبت شده است. وقتی حرف از تجاوز در بیمارستان‌ها به میان می‌آید، بیشتر افکار سمت تجاوز به بیماران معطوف می‌شود، اما این تمام قضیه نیست و موضوع وقتی عجیب‌تر می‌شود که می‌شنویم نه تنها بیماران، قربانی تجاوز جنسی هستند، بلکه حتی کادر درمان نیز مورد تجاوز قرار می‌گیرند! تجربه چنین فضایی به خودی خود خطرناک است اما حتی تصور حضور در بیمارستان‌های انگلیس هم آدم را به وحشت می‌اندازد. روزنامه دیلی میل در گزارشی از بیمارستان‌های کشور انگلیس با عنوان «بازاری مطلوب برای مجرمان جنسی» یاد کرده و نوشته: «ارقام رسمی مقیاس وحشتناک سوء استفاده در بیمارستان‌های انگلیس را آشکار می‌کند. 6500 حمله جنسی در 3 سال که تنها 4 درصد مجرم شناخته می‌شوند!» همچنین گزارش شبکه حقوق زنان (WRN) نیز با تایید این آمار نشان می‌دهد که در بازه بین ژانویه 2019 تا اکتبر 2022، میزان گزارشات دریافتی شامل حداقل 2088 تجاوز و 4451 تماس جنسی بوده که معادل 33 تجاوز در هر هفته است. تحقیقات دیگری می‌گوید 902 نفر از کادر بیمارستان از سوی همکاران خود و 20928 نفر از کادر بیمارستان توسط سوی بیماران مورد آزار جنسی قرار گرفته اند. همچنین 313 نفر از کادر بیمارستان اعلام کردند، قربانی آزار جنسی عیادت‌کنندگان شده اند. از سوی دیگر، آمارها می‌گویند که 3218 نفر از بیماران توسط کادر بیمارستان و 7464 نفر از بیماران نیز توسط سایر بیماران مورد آزار جنسی قرار گرفته اند!

همچنین تحقیقات ژورنال پزشکی بریتانیا (the BMJ) و گاردین نشان می‌دهد که پلیس بین سال‌های 2017 تا 2022 آماری بالغ بر 180 مورد تجاوز به کودکان زیر 16 سال را در بیمارستان‌های سرویس ملی بهداشت ثبت کرده است.

حقوقی که روز به روز بیشتر پایمال می‌شوداین میزان از آمار تجاوز بیمارستانی در حالی مطرح می‌شود که حکومت‌های غرب همواره مدعی حقوق زنان هستند و درحالیکه انتظار می‌رود، برای این ادعا نیز ارزش قائل باشند، اما متاسفانه نه تنها نسبت به بسیاری از شکایات مطرح شده، بی‌تفاوت هستند، بلکه در مواقعی نیز قربانیان را از طرح شکایت منصرف کرده و عملا آزادی عمل را از این زنان می‌گیرند. بطورمثال یکی از پرستاران انگلیسی اعلام کرده، زمانی که هدف آزار جنسی قرار گرفته، به طور ضمنی از سوی مدیرش به وی توصیه شده تا شکایت خود را پیگیری نکند، چراکه این اقدام می‌تواند مانع پیشرفت کاری وی شود! به واقع، هم‌عدم رسیدگی به شکایات و هم عوامل بازدارنده در طرح شکایات، نه تنها حقوق زنان را زیرسوال می‌برد، بلکه با ایجاد موقعیتی مایوس کننده باعث می‌شود تا پس از این، زنان بیشتری حتی از طرح موضوع و اعلام شکایت صرف نظر کرده و امیدی به نتیجه نداشته باشند که این مساله یعنی وقوع فساد بیشتر در سکوت خبری بیشتر!

کنترل فساد کادر بیمارستان با دوربین‌های بدنه! اگرچه شورای عمومی پزشکی انگلیس مدعی است هیچ شکلی از تجاوز جنسی، آزار و اذیت یا تبعیض در حرفه پزشکی جایی ندارد و رفتار جنسی نسبت به بیماران یا همکاران غیرقابل قبول است، اما اوضاع بیمارستان‌های انگلیس گویای چیز دیگری بوده و آنقدر بغرنج است که 4 هزار نفر از کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس به ارتکاب خشونت جنسی متهم شده‌اند؛ مجله جراحی بریتانیا (BJS) نیز درباره آزار و تجاوز جنسی در بیمارستانهای انگلیس هم می‌نویسد: «حدود یک سوم جراحان و کارکنان اتاق‌های عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی، قربانی تجاوز و نوعی آزار جنسی شده‌اند که سلامت جسمی و روانی آنان را به مخاطره انداخته است!» با این حجم از تجاوز و ناامنی در بیمارستان‌های انگلیس که عملا به یک رسوایی ملی برای حکومت بریتانیا تبدیل شده و خیلی‌ها نسبت به بی‌توجهی دولت بریتانیا در قبال این فساد شکایت دارند، ظاهرا مسئولان وادار به اقدامی بازدارنده شده‌اند تا شاید بتوانند این آمار وحشتناک را تعدیل کنند، هرچندکه این اقدام، به خودی خود یک رسوایی بزرگتر محسوب می‌شود. موضوع از این قرار است که گفته می‌شود، وزیر بهداشت بریتانیا قصد دارد برای کنترل خشونت جنسی در بیمارستان ها، لباس پرستاران را به دوربین مجهز کند! لازم به یادآوری است، این آمار و ارقام که هر انسان خصوصا هر زنی از هر گوشه دنیا را به تفکر وامی دارد، فقط مربوط به درون بیمارستان‌های انگلیس است و اگر قرار باشد این آمار را به کل فضای جامعه تعمیم دهیم، با آمارهای شوکه کننده‌تری مواجه خواهیم شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو