هیچ بازدید کننده ای پشت درهای بسته کاخ سلیمانیه نمی ماند

منبع: همگردی

2

1402/11/29

15:07


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، هیچ بازدید کننده ای پشت درهای بسته کاخ سلیمانیه نمی ماند.

مهدی ارباب نیا با اشاره به آخرین وضعیت مرمت و بازسازی کاخ سلیمانیه اظهار کرد: ساختمان این کاخ از لحاظ فیزیکی آماده بهره برداری است و مرمت آن به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: از تابستان امسال تاکنون بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای ساماندهی این مجموعه هزینه شده و پیگیر جذب اعتبار نهایی برای تکمیل بخش موزه نقاشی های دوره قاجار این کاخ هستیم.

هیچ بازدید کننده ای پشت درهای بسته کاخ سلیمانیه نمی ماند

وی افزود: با توجه به اینکه به جز نقاشی های دیواری قرار است 29 تابلوی نقاشی نفیس در این کاخ به نمایش گذاشته شود. بحث چگونگی نگهداری و تامین امنیت آنها مطرح است که برای این کار به دنبال جذب اعتبار هستیم تا بتوانیم این کاخ موزه را به طور کامل بازگشایی کنیم.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران 100 متر به مجموعه کاخ سلیمانیه اضافه شده که آن هم نیاز به ساماندهی دارد.

ارباب نیا با اشاره به اینکه با وجود بسته بودن درهای این کاخ هیچ بازدید کننده ای دست خالی از این مجموعه باز نمی گردد، گفت: با هماهنگی صورت گرفته، هر کس به این مجموعه مراجعه کند، درهای کاخ برایش باز می شود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی ادامه داد: تابلوهایی که قرار است به این کاخ موزه اضافه شوند، با توضیحات کامل در محفظه های استاندارد قرار می گیرند و علاوه بر این، تمهیداتی پیش بینی شده که این توضیحات خط بریل هم داشته باشند تا روشندلان بتوانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

معاون میراث فرهنگی البرز گفت: بر آن هستیم که با جذب اعتبار مناسب و تکمیل کارهای باقیمانده، در هفته میراث فرهنگی این کاخ موزه را بطور رسمی بازگشایی کنیم.

هیچ بازدید کننده ای پشت درهای بسته کاخ سلیمانیه نمی ماند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو