کاخ سلیمانیه و کاخ مروارید به علت مرمت و بازسازی تعطیل هستند

منبع: همگردی

3

1402/6/11

12:06


ایسنا/ براساس آخرین گزارشات بدست آمده، کاخ سلیمانیه و کاخ مروارید به علت مرمت و بازسازی تعطیل هستند.

در موتورهای جست و جو، ساعت بازدید از کاخ مروارید کرج از هفت صبح تا چهار بعدازظهر اعلام شده و بسیاری به این انگیزه به این کاخ مراجعه کرده، اما پشت درهای بسته آن مانده اند در حالی که هیچ نگهبان یا تابلوی اطلاعات وجود ندارد تا مردم را راهنمایی کند.

شهرام محمودی، معاون میراث فرهنگی استان البرز اما علت این تعطیلی را مرمت و بازسازی زیرزمین و سینمای این کاخ عنوان کرد.

معاون میراث فرهنگی استان البرز درباره وضعیت مرمت کاخ مروارید گفت: برای مرمت این بخش از کاخ مروارید حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان بودجه تخصیص داده شده و قرار است بزودی کارهای مرمتی آن انجام و پس از آن کاخ بازگشایی شود.

رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز نیز چندی پیش از بازگشایی بخش هایی از کاخ مروارید در آینده ای نزدیک خبر داده و گفته بود: با توجه به اینکه بخش هایی از ساختمان کاخ مروارید مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است، به دلیل تجهیز کارگاه، ایمن سازی و مدیریت بهینه مرمت بخش هایی از ساختمان اصلی، مجموعه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده که پس از تکمیل مراحل تجهیز، محوطه کاخ بزودی بازگشایی می شود.

معاون میراث فرهنگی استان البرز همچنین از تعطیلی کاخ سلیمانیه به علت مرمت و بازسازی خبر داد و افزود: مرمت این کاخ تا پایان مهر ادامه خواهد داشت. برای مرمت و بازسازی این مکان تاریخی یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار داریم و قرار است در این مدت تمام ایرادهایی که اداره کل موزه ها برای تبدیل این کاخ به موزه گرفته بود، رفع شود و از آبان کاخ موزه سلیمانیه آماده بهره برداری و بازگشایی شود.

کاخ سلیمانیه و کاخ مروارید به علت مرمت و بازسازی تعطیل هستند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو