مهدی صفاری نیا کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

منبع: نم نمک

2

1402/11/29

23:06


دبیر شورای شبکه فن بازار ملی ایران اعلام کرد : در برنامه توسعه بازار مبتنی بر برنامه های رویدادی ، جوایز بروکری در نظر گرفته می شود که تاکنون 1600 میلیارد تومان قرارداد در این حوزه به نتیجه رسیده است که حاصل توافقات و به هم رسانی عرضه و تقاضای فناوری در سه سال گذشته است.

مهدی صفاری نیا کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

تحقق 1600 میلیارد تومانی قرارداد توسعه بازار در 3 سال گذشته

به گزارش نم نمک ، مهندس مهدی صفاری نیا ، رئیس پارک فناوری پردیس در نخستین همایش تجارت فناوری که صبح امروز در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد ، یکی از فعالیت های این پارک را جریان سازی برای تاثیرگذاری کلان در توسعه علمی کشور عنوان کرد و گفت : آنچه که در شبکه فن بازار پیگیری می کنیم ، بحث عرضه و تقاضای فناوری است. در این راستا در سال 93 اولین فن بازار بین المللی را ایجاد کردیم و بعد از آن ایده بورس فناوری با سازمان بورس را مطرح کردیم و خروجی آن ایجاد بازار دارایی های فکری شد و سند آن بین پارک فناوری پردیس و فرابورس به امضا رسید.

مهدی صفاری نیا کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

مهدی صفاری نیا کیست و الان کجاست؟ + بیوگرافی

وی با بیان اینکه در این همکاری 50 پروژه فروش اختراعات صورت گرفت ، اظهار کرد :  مجموعه بروکرها و کارگزاران فناوری در کشور تعریف نشده بود که در سال 93 با انتشار فراخوانی اقدام به ایجاد بروکرهای فناوری کردیم و همزمان با شکل گیری بروکرها با همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه حمایتی «لیزینگ» در فروش محصولات دانش بنیان را اجرایی کردیم.

صفاری نیا با بیان اینکه با این اقدامات در نهایت در سال 98 آیین نامه ایجاد شبکه ملی ایران ایجاد شد ، اظهار کرد :  در فن بازارهای منطقه ای 20 دفتر در شهرک های صنعتی و 11 فن بازار در پارک های علم و فناوری ایجاد شده است و بازیگران اصلی شورای فن بازار منطقه ای ، استاندار ، مدیرعامل ، شرکت و شهرک های صنعتی هستند.

وی ادامه داد : بیش از 80 بروکر در شبکه کارگزاران تجارت فناوری عضویت دارند که گواهی صلاحیت خود را از شبکه فن بازار دریافت کرده اند. در استان های مختلف مجموعه هایی وجود دارند که دغدغه فروش محصولات فناوری و تجارت فناوری را دارند.

صفاری نیا گفت : در برنامه توسعه بازار مبتنی بر برنامه های رویدادی ، جوایز بروکری در نظر گرفته می شود که تاکنون 1600 میلیارد تومان قرارداد در این حوزه به نتیجه رسیده است که حاصل توافقات و به هم رسانی عرضه و تقاضای فناوری در سه سال گذشته است.

در این همایش دکتر سجاد احدزاده ، رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با بیان اینکه زنجیره از ایده تا ثروت با تجارت فناوری حاصل می شود ، افزود : از این رو مرکز همکاری های تحول و پیشرفته ریاست جمهوری تمرکز خود را در داد و ستد فناوری گذاشته است که توسط رایزنان فناوری انجام می شود. این رایزنان فرهنگی در مقاصد صادراتی ما در 4 کشور روسیه ، منطقه اروپا ، هند به عنوان اقتصاد نوظهور و چین فعال شده است.

وی ، ترسیم ظرفیت کشورها برای رفع نیازمندی های کشور را از ماموریت های نمایندگان مرکز همکاری های تحول عنوان کرد و یادآور شد : علاوه بر آن این مرکز با سازمان بین المللی همکاری های شانگهای و بریکس همکاری دارد و یکی ماموریت های ما در این همکاری ها زمینه سازی برای حضور کشور در رویدادها برای همکاری با کشورها است.

احدزاده با اشاره به ایجاد حدود 10 هزار شرکت دانش بنیان در کشور ، یادآور شد : این درحالی است که سهم اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی کمتر از یک درصد است و باید این میزان را افزایش دهیم که بخشی از آن از طریق داد و ستد بین المللی محقق خواهد شد.

رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری ، برگزاری رویدادهای تقاضامحور و نمایشگاه های فناورانه ، تدوین قانون استفاده حداکثری از توان داخلی و قانون جهش تولید دانش بنیان را از اقدامات کشور برای شناسایی و حمایت از شرکت های دانش بنیان دانست و خاطر نشان کرد : همچنین از ظرفیت های بین المللی برای تأمین نیاز داخل استفاده می کنیم.


بیوگرافی مهدی صفاری نیا

مهدی صفاری نیا متولد 1352 دارای مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شریف کارشناس ارشد حقوق بین الملل ، دانشگاه آزاد اسلامی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو