کمپوت مناسب برای شکستگی و جوش خوردن استخوان

کمپوت مناسب برای شکستگی و جوش خوردن استخوان


منبع: نم نمک

1

1402/12/27

21:40


در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، کمپوت مناسب برای شکستگی و کمپوت مناسب برای جوش خوردن استخوان و معجون برای شکستگی استخوان و خواص اناناس برای شکستگی استخوان و جگر برای شکستگی و پای مرغ برای جوش خوردن استخوان و خواص بادام برای شکستگی استخوان و برای جوش خوردن استخوان چی بخوریم نی نی سایت و موز برای شکستگی استخوان و برای شکستگی زانو چی خوبه در نم نمک.

کمپوت مناسب برای شکستگی و جوش خوردن استخوان

کمپوت مناسب برای شکستگی و جوش خوردن استخوان

برای جوش خوردن استخوان و تقویت استخوان ها می توانید از میوه و کمپوت آناناس کمک بگیرید.

کمپوت مناسب برای شکستگی و جوش خوردن استخوان

کمپوت مناسب برای شکستگی و جوش خوردن استخوان

کمپوت مناسب برای شکستگی و جوش خوردن استخوان

مرکبات دارای ویتامین C هستند که نشان داده شده است به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک می کند. یک گریپ فروت کامل صورتی یا قرمز حدود 88 میلی گرم ویتامین C دارد که به شما مقدار لازم برای کل روز را می دهد.

آناناس منبع عالی ویتامین C است که برای حمایت از سلامت استخوان ها مهم است و ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.

کمپوت مناسب برای شکستگی و جوش خوردن استخوان

بهترین تغذیه برای جوش خوردن استخوان

بدن شما برای اینکه بتواند شکستگی را جوش دهد به مواد غذایی متفاوتی نیاز دارد. مهمترین این مواد که بیش از دیگر مواد غذایی در جوش خوردن شکستگی نقش دارند عبارتند از :

کلسیم : مهمترین ماده ای که بدن شما برای سرعت دادن به جوش خوردن شکستگی استخوان به آن نیاز دارد کلسیم است. کلسیم جزء مهم سازنده استخوان است و 99 درصد کلسیم بدن شما در استخوان های شما است. بدن یک فرد عادی در حالت معمولی به روزی یک گرم یا به عبارت دیگر هزار میلیگرم کلسیم نیاز دارد. ولی الان نیاز بدن شما به کلسیم بیشتر شده و شما به روزی 1500 میلیگرم کلسیم نیاز دارید.

پروتئین : استخوان از یک داربست پروتئینی مانند تار عنکبوت سه بعدی تشکیل شده که بر روی آن مواد معدنی (مهمترین آنها هیدروکسی آپاتیت است) حاوی کلسیم رسوب کرده است. پس پروتئین ها یکی از مواد مهم تشکیل دهنده استخوان ها هستند و بدن شما برای تسریع در جوش خوردن شکستگی به پروتئین بیشتر نیاز دارد. شما این پروتئین ها را میتوانید از منابع گیاهی مانند غلات و حبوبات تامین کنید. لبنیات و گوشت هم از منابع مهم تامین پروتئین هستند.

در بین منابع حیوانی بهترین آنها لبنیات کم چرب و ماهی است. گوشت مرغ هم مفید است. گوشت قرمز با اینکه پروتئین بالایی دارد ولی به علت عدم تعادلی که در سوخت و ساز کلسیم و فسفر ایجاد میکند برای استخوان خوب نیست و مسلما میتواند جوش خوردن استخوان را به تاخیر بیندازد.

لیزین : لیزین یک نوع اسید آمینه است که نقش مهمی در جذب کلسیم به استخوان دارد. اکثر موادی که پروتئین زیادی دارند لیزین زیادی هم دارند مانند شیر کم چرب ، ماهی ، سویا ، تخم مرغ و لوبیا. سیب و اسفناج هم سرشار از لیزین هستند.

ویتامین سی : این ویتامین نقش مهمی در ساخت کلاژن دارد و کلاژن هم جزء مهمی از داربست پروتئینی استخوان است پس ویتامین سی برای بهبود شکستگی استخوان ضروری است. ویتامین سی همچنین بهبودی زخم را هم سرعت میدهد. این ویتامین در مرکبات به وفور یافت میشود.

کمپوت مناسب برای شکستگی و جوش خوردن استخوان

روی : روی ماده بسیار مهمی برای ترمیم بافتی است پس مصرف آن میتواند در ترمیم شکستگی هم موثر باشد. روی در اسفناج و کلم بروکلی به وفور یافت میشود.

ویتامین آ و سی و روی برای پیشگیری از عفونت بعد از عمل لازم هستند.

بورون : این ماده موجب کاهش دفع کلسیم و منیزیم از ادرار شده و موجب میشود تا کلسیم بیشتری در دسترس استخوان قرار گیرد. سیب ، آووکادو و گردو بورون زیادی دارند.

مواد مهم دیگر که در ترمیم بافت های آسیب دیده نقش مهمی دارند عبارتند از :

  • منیزیم : این ماده در اسفناج ، کلم بروکلی یافت میشود.
  • ویتامین کا : این ویتامین در استخوان سازی دخالت میکند و در جوش خوردن شکستگی نقش مهمی دارد.ویتامین کا در کلم و کاهو و اسفناج یافت میشود.
  • سیلیکا : این ماده در پوست گوجه ، خیار و فلفل سبز و قرمز یافت میشود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو