از سازنده بازی کالاف دیوتی شکایت شد

منبع: فیگار

5

1402/11/30

00:28


طبق اعلام نشریه رویترز (Reuters)، گیمرهای بازی کالاف دیوتی ، از «اکتیویژن» به‌دلیل انحصار لیگ‌ها و مسابقات این بازی محبوب شکایت کردند.

از سازنده بازی کالاف دیوتی شکایت شد

طبق اعلام نشریه رویترز (Reuters)، گیمرهای بازی کالاف دیوتی ، از «اکتیویژن» به‌دلیل انحصار لیگ‌ها و مسابقات این بازی محبوب شکایت کردند.

طبق اعلام این نشریه، از استودیو «اکتیویژن بلیزارد»، سازنده‌ی بازی های کالاف دیوتی ، به‌دلیل محدودکردن رقابت‌های سازمان‌یافته‌ی Call of Duty شکایت شده است. «هکتور رودریگز» و «ست آبنر»، گیمرها و استریمرهای حرفه‌ای این بازی، دادخواستی ضدانحصار مطرح کردند و گفتند که این شرکت به‌طور غیرقانونی بازار پرسود لیگ‌ها و مسابقات بازی Call of Duty را تحت انحصار خود درآورده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای بازی، می‌توانید به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


از سازنده بازی کالاف دیوتی شکایت شد

Call of Duty (ندای وظیفه)، یکی از بازی‌های پرفروش‌ سبک شوتر در تمام دوران محسوب می‌شود و اکتیویژن با آن توانسته سالانه میلیاردها دلار درآمد داشته باشد. این شرکت، در بیانیه‌ای اعلام کرد که از خود دربرابر این ادعاها که هیچ مبنای واقعی یا قانونی ندارند، دفاع خواهد کرد. «اکتیویژن» درخواست پیش از دعوی شاکیان را که ده‌هزار میلیون دلار بود را رد می‌کند. مایکروسافت، سال پیش اکتیویژن را با مبلغ 69 میلیارد دلار خرید و این معامله با وجود نهایی‌شدن، هنوز با نظارت کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده مواجه است.

بازی کالاف دیوتی

شرکت اکتیویژن در سال 2016، مبلغ 46 میلیون دلار برای خرید Major League Gaming پرداخت کرد. در این دادخواست، آمده که مسابقات Call of Duty تا سال 2019 که اکتیویژن لیگ خود را افتتاح و آن رقابت‌ها را حذف کرد، بسیار پرشورتر و رقابتی‌تر بودند.

در دادخواست یادشده آمده است:

تیم‌هایی که خواسته‌های غیرمنصفانه‌ی اکتیویژن را نپذیرفتند یا نتوانستند انجام دهند، به‌طور کامل از بازار حرفه‌ای کالاف دیوتی خارج شدند. سال گذشته، اکتیویژن شکایت وزارت دادگستری ایالات متحده که این شرکت را به کم‌کردن دستمزد گیمرها در لیگ‌های حرفه‌ای ورزش‌های الکترونیکی متهم کرده بود، حل‌وفصل کرد. اکتیویژن موافقت کرد که از قراردادن هرگونه سقف در حقوق خودداری کند؛ اما هیچ تخلفی را قبول نکرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ محدودیت‌های جدید بازی کال آف دیوتی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو