هیلده، با عشق داستانی درباره فعالان جوان ضد نازی در برلین جنگ جهانی دوم

منبع: پلازا

1

1402/11/30

15:26


هیلده، با عشق داستانی درباره فعالان جوان ضد نازی در برلین جنگ جهانی دوم

اکران تریلر از هیلده، با عشق، داستانی درباره فعالان جوان ضد نازی در برلین جنگ جهانی دوم، پس از نمایش اولیه در جشنواره برلیناله

فیلم از هیلده، با عشق به کارگردانی آندریاس درسن، که روز شنبه در بخش رقابتی جشنواره برلیناله به نمایش درآمد، تریلر خود را منتشر کرد. این فیلم، که داستان گروهی از فعالان جوان ضد نازی در برلین طی جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند، با بازی لیو لیزا فرایز از بابل برلین و یوهانس هگمن، توسط بتا سینما به فروش می‌رسد و تولیدی از پاندورا فیلم به تهیه‌کنندگی کلودیا اشتفن و کریستوف فریدل است.

این فیلم، داستان عشقی بین دو عضو واقعی جنبش مقاومت کمونیستی آلمان معروف به ارکستر سرخ، هیلده و هانس کوپی را بیان می‌کند. بیش از ۵۰ عضو این گروه بین سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۳ در زندان پلوتزنسی برلین با گیوتین اعدام شدند، از جمله کوپی‌ها. هیلده در زندان صاحب فرزندی شد که امروزه زنده است و در تولید فیلم مشورت شده است.

درسن در مصاحبه‌ای گفت که ابتدا تمایل کمی برای ساخت این فیلم داشت، اما پس از خواندن فیلمنامه و شخصیت هیلده، عاشق این زن شد زیرا او بسیار فروتن و خجالتی بود و هرگز خود را مبارز مقاومت نمی‌دانست. او تنها از قلب خود پیروی کرد، و این نکته‌ای بود که درسن از داستان دوست داشت.

فیلم تلاش کرده تا از کلیشه‌های معمول دوره نازی فاصله بگیرد: هیچ سواستیکایی وجود ندارد، افسران گشتاپو کت و شلوار پوشیده‌اند نه پالتوی چرمی سیاه، و کسی زخم دوئل ندارد. هدف از این امر آزاد ساختن داستان از بار تاریخی و نزدیک‌تر کردن آن به واقعیت ما بوده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو